Håll avståndet skylt...

EckeHolmgren T5 & R Fantast
2 juni 2008 · 1 279 Inlägg

skulle finnas en skylt! om du kommer närmare pall nitar jag big_smile

Darkie skrev:

theswed skrev:

Mortalis skrev:
Min håll avståndetskylt är: Just nu spanar du in min röv, ser man de e man för nära tongue

Haha den var bra
men frågan är funkar det  håller folk avståndet mer när dom ser texten ??

Tror inte sådana skyltar funkar förrens man har varit såpass nära så man verkligen läst den, för erkänn man blir lite nyfiken på vad där kan stå och kör närmre och närmre wink

Erik H
Husssar Blivande servicetekniker
2 juni 2008 · 117 Inlägg

beror ju på hur stor texten är big_smile

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
tommie87
2 juni 2008 · 349 Inlägg

åk till banvärket med en påse kanelbullar så kanske man får 1 meter järnvägsräls sedan byter man ut den mot krockbalken! sedan är det bara att tvärnita

bmwkvinna
3 juni 2008 · 73 Inlägg

theswed skrev:
Nu är jag så less:mad: på folk som ligger i häcken på en har hållt på att smälla ett antal par gånger pga av att man ligger för nära en
skulle vilja ha en skylt eller nåt liknande i bakrutan som det står håll avståndet på eller annat bra förslag
vad man kan göra eller köpa skyllt ??

kanske lite överdrivet med en skyllt tongue men de e sant att de är jobbigt med närgående bilister smile

Wezzli Sidledesförare
27 juli 2008 · 268 Inlägg

Jag förstår att man bryr sig om man kör en riktigt värdefull bil, att man inte vill riskera något oavsett vad som händer. Jag själv skulle bara bli glatt överraskad om någon kör på mig mig bakifrån för att dom kört för nära, speciellt om man kör en skitbil för 600kr när dom själv kör sin nya Toyota Avensis för 300000kr. Jag hade fått ett bra skäl att skratta.

Man vet aldrig, före man vet
Rudholm
27 juli 2008 · 863 Inlägg

Jag hamna bakom en V40 en gång med en liten text i bakrutan och nyfiken som man är körde man ju lite närmare för att se vad de stog: JAG KAN TVÄRNITA! Jag tog väldigt snällt på bromsen efter att ha läst den bakrutan wink

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892
Epitaph
27 juli 2008 · 835 Inlägg

"Ursäkta att jag ligger så tätt framför dig" Har man ju sett ett par gånger iaf (på parkerade bilar så jag inte är en tailgater)

dadde
27 juli 2008 · 2 164 Inlägg

Wezzli skrev:
Jag förstår att man bryr sig om man kör en riktigt värdefull bil, att man inte vill riskera något oavsett vad som händer. Jag själv skulle bara bli glatt överraskad om någon kör på mig mig bakifrån för att dom kört för nära, speciellt om man kör en skitbil för 600kr när dom själv kör sin nya Toyota Avensis för 300000kr. Jag hade fått ett bra skäl att skratta.

du har aldrig blivit påkörd bakifrån va? isåfall hade du inte skrivit en så KORKAD sak..

Jag brukar tända bromsljuset, funkar inte det så sänker jag hastigheten.. Funkar inte det så stannar jag på lämnligt ställe och ger han/hon fingret när dom åkt förbi.. Sen fortsätter jag min resa smile
Men jag har funderat på en dekal med nåt sånt här "din bil är så ful, så snälla låt mig slippa den i röven!!"

"Life´s too short to drive a boring car"
MrJAM
27 juli 2008 · 1 464 Inlägg

Lång historia så kort jag kan;
Jag åkte i en terrängbil 11 i lumpen när vi fick order om att "tvärnita för ett djur" av vår löjtnant. Detta pga. en bil hetsade som f_n bakom. Tilläggas bör att djuret då inte existerade...

Efter en hel del tvekande, funderande om ordervägran, panik över att tvingas göra något som strider mot alla normala saker, primalskrik till varandra inne i bilen, panikbromsade Ehnbom (som körde) och fick BMW'n bakom att mosa sin bil ganska friskt. Reservdäcket på vår bil tryckte mot rutan på hans bil... Och detta "bara" i hastigheter runt 60-80km/h.

Löjtnanten steg ut och sade nått i stil med att "Jaha, så kan det gå om man inte följer reglerna och ligger för nära. Tråkigt... Tråkigt för dig alltså..." Minns inte solklart för det var så länge sedan och vi var i delvis chock. Jag minns iallafall att föraren av BMW'n visste att han gjort fel och visste att han inte kunde göra något samtidigt som bilen var smäck. Shit vad han kokade...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
roxe Jesus didn´† Tap
27 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Kör inte så jävla sakta då smile

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
roxe Jesus didn´† Tap
27 juli 2008 · 1 146 Inlägg

MrJAM skrev:
Lång historia så kort jag kan;
Jag åkte i en terrängbil 11 i lumpen när vi fick order om att "tvärnita för ett djur" av vår löjtnant. Detta pga. en bil hetsade som f_n bakom. Tilläggas bör att djuret då inte existerade...

Efter en hel del tvekande, funderande om ordervägran, panik över att tvingas göra något som strider mot alla normala saker, primalskrik till varandra inne i bilen, panikbromsade Ehnbom (som körde) och fick BMW'n bakom att mosa sin bil ganska friskt. Reservdäcket på vår bil tryckte mot rutan på hans bil... Och detta "bara" i hastigheter runt 60-80km/h.

Löjtnanten steg ut och sade nått i stil med att "Jaha, så kan det gå om man inte följer reglerna och ligger för nära. Tråkigt... Tråkigt för dig alltså..." Minns inte solklart för det var så länge sedan och vi var i delvis chock. Jag minns iallafall att föraren av BMW'n visste att han gjort fel och visste att han inte kunde göra något samtidigt som bilen var smäck. Shit vad han kokade...

Skulle nån idiot tvärnita när jag låg bakom (dom vet inte varför jag har brottom) och jag skulle smälla bilen skulla personen som körde bilen framför ångra det. Håller avstånd förutom när nån ligger och sover i vänsterfilen. Sjukt att man kan vilja skada någon svasiktligt genom att tvärnita. Tänk om jag har en hund i bilen? En gravid fru i baksätet? Något tungt bakom mig? Man ska hålla avstånd men ibland kanske man har brottom. Ni gör inte saken bättre av att bete er som missfoster.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Epitaph
27 juli 2008 · 835 Inlägg

roxe skrev:

MrJAM skrev:
Lång historia så kort jag kan;
Jag åkte i en terrängbil 11 i lumpen när vi fick order om att "tvärnita för ett djur" av vår löjtnant. Detta pga. en bil hetsade som f_n bakom. Tilläggas bör att djuret då inte existerade...

Efter en hel del tvekande, funderande om ordervägran, panik över att tvingas göra något som strider mot alla normala saker, primalskrik till varandra inne i bilen, panikbromsade Ehnbom (som körde) och fick BMW'n bakom att mosa sin bil ganska friskt. Reservdäcket på vår bil tryckte mot rutan på hans bil... Och detta "bara" i hastigheter runt 60-80km/h.

Löjtnanten steg ut och sade nått i stil med att "Jaha, så kan det gå om man inte följer reglerna och ligger för nära. Tråkigt... Tråkigt för dig alltså..." Minns inte solklart för det var så länge sedan och vi var i delvis chock. Jag minns iallafall att föraren av BMW'n visste att han gjort fel och visste att han inte kunde göra något samtidigt som bilen var smäck. Shit vad han kokade...

Skulle nån idiot tvärnita när jag låg bakom (dom vet inte varför jag har brottom) och jag skulle smälla bilen skulla personen som körde bilen framför ångra det. Håller avstånd förutom när nån ligger och sover i vänsterfilen. Sjukt att man kan vilja skada någon svasiktligt genom att tvärnita. Tänk om jag har en hund i bilen? En gravid fru i baksätet? Något tungt bakom mig? Man ska hålla avstånd men ibland kanske man har brottom. Ni gör inte saken bättre av att bete er som missfoster.

Något som är så sjukt onödigt är iaf att ligga en halvmeter bakom någon som håller på att köra om på tex motorväg. Vissa blinkar tillome med helljus etc. Vad hjälper det? Ökar bara risken för olyckor. Man är inte tuff bara för att man kör lite snabbare än andra, tänk på det så tror jag alla inblandade mår bättre. Det går ju faktiskt inte att åka igenom bilar även om man ibland skulle vilja...

roxe Jesus didn´† Tap
27 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Epitaph skrev:

roxe skrev:

MrJAM skrev:
Lång historia så kort jag kan;
Jag åkte i en terrängbil 11 i lumpen när vi fick order om att "tvärnita för ett djur" av vår löjtnant. Detta pga. en bil hetsade som f_n bakom. Tilläggas bör att djuret då inte existerade...

Efter en hel del tvekande, funderande om ordervägran, panik över att tvingas göra något som strider mot alla normala saker, primalskrik till varandra inne i bilen, panikbromsade Ehnbom (som körde) och fick BMW'n bakom att mosa sin bil ganska friskt. Reservdäcket på vår bil tryckte mot rutan på hans bil... Och detta "bara" i hastigheter runt 60-80km/h.

Löjtnanten steg ut och sade nått i stil med att "Jaha, så kan det gå om man inte följer reglerna och ligger för nära. Tråkigt... Tråkigt för dig alltså..." Minns inte solklart för det var så länge sedan och vi var i delvis chock. Jag minns iallafall att föraren av BMW'n visste att han gjort fel och visste att han inte kunde göra något samtidigt som bilen var smäck. Shit vad han kokade...

Skulle nån idiot tvärnita när jag låg bakom (dom vet inte varför jag har brottom) och jag skulle smälla bilen skulla personen som körde bilen framför ångra det. Håller avstånd förutom när nån ligger och sover i vänsterfilen. Sjukt att man kan vilja skada någon svasiktligt genom att tvärnita. Tänk om jag har en hund i bilen? En gravid fru i baksätet? Något tungt bakom mig? Man ska hålla avstånd men ibland kanske man har brottom. Ni gör inte saken bättre av att bete er som missfoster.

Något som är så sjukt onödigt är iaf att ligga en halvmeter bakom någon som håller på att köra om på tex motorväg. Vissa blinkar tillome med helljus etc. Vad hjälper det? Ökar bara risken för olyckor. Man är inte tuff bara för att man kör lite snabbare än andra, tänk på det så tror jag alla inblandade mår bättre. Det går ju faktiskt inte att åka igenom bilar även om man ibland skulle vilja...

Pressar aldrig någon. När jag ligger nära är det ca 2 meter. Ligger inte närmare än så. Det är om högerfilen är trafikerad och någon kör långsammare eller lika fort som dom i högerfilen. Då kan jag hamna ca 2 meter bakom någon. Förstår inte folk som ligger i rumpan när det är enfiligt tex. Men gör någon det så underlättar jag alltid för en omkörning och går ut till höger och visar tecken att han kan köra om mig. Jag behöver inte bete mig som en idiot för han gör det.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Zpike Pinsamt klumpig
27 juli 2008 · 93 Inlägg

Måste säga att jag gillade idén med denna tongue
Minut-antalet går väl att byta till "inom snar framtid" eller dylikt. smile
http://www.bumperart.com/ProductImages/2004012144_Display-35.gif
http://www.bumperart.com/Disturbed.htm

Ekeen
27 juli 2008 · 58 Inlägg

Jag håller med att det är sjukt jobbigt, speciellt för mig som övningskör så ska dem flesta ligga och visa upp sig bakom en, en R32 låg mig i röven förra veckan på en landsväg, jag hängde mig på bromsen och han hann precis köra undan, när han sen körde om fick man ett finger upptryckt i rutan och sen stack han. Sånna folk borde bannas från vägarna !

Eken :lol:
Volvo 244 DL "Ekelunds Racing" (1979)
kolvas
27 juli 2008 · 4 001 Inlägg

Ekeen skrev:
Jag håller med att det är sjukt jobbigt, speciellt för mig som övningskör så ska dem flesta ligga och visa upp sig bakom en, en R32 låg mig i röven förra veckan på en landsväg, jag hängde mig på bromsen och han hann precis köra undan, när han sen körde om fick man ett finger upptryckt i rutan och sen stack han. Sånna folk borde bannas från vägarna !

Gör du på det viset så borde du tamejfan aldrig få ett körkort.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
n3rmin Greetings, infidel.
27 juli 2008 · 91 Inlägg

roxe skrev:

MrJAM skrev:
Lång historia så kort jag kan;
Jag åkte i en terrängbil 11 i lumpen när vi fick order om att "tvärnita för ett djur" av vår löjtnant. Detta pga. en bil hetsade som f_n bakom. Tilläggas bör att djuret då inte existerade...

Efter en hel del tvekande, funderande om ordervägran, panik över att tvingas göra något som strider mot alla normala saker, primalskrik till varandra inne i bilen, panikbromsade Ehnbom (som körde) och fick BMW'n bakom att mosa sin bil ganska friskt. Reservdäcket på vår bil tryckte mot rutan på hans bil... Och detta "bara" i hastigheter runt 60-80km/h.

Löjtnanten steg ut och sade nått i stil med att "Jaha, så kan det gå om man inte följer reglerna och ligger för nära. Tråkigt... Tråkigt för dig alltså..." Minns inte solklart för det var så länge sedan och vi var i delvis chock. Jag minns iallafall att föraren av BMW'n visste att han gjort fel och visste att han inte kunde göra något samtidigt som bilen var smäck. Shit vad han kokade...

Skulle nån idiot tvärnita när jag låg bakom (dom vet inte varför jag har brottom) och jag skulle smälla bilen skulla personen som körde bilen framför ångra det. Håller avstånd förutom när nån ligger och sover i vänsterfilen. Sjukt att man kan vilja skada någon svasiktligt genom att tvärnita. Tänk om jag har en hund i bilen? En gravid fru i baksätet? Något tungt bakom mig? Man ska hålla avstånd men ibland kanske man har brottom. Ni gör inte saken bättre av att bete er som missfoster.

Bara för man har bråttom så har man inte rätt att bryta trafikreglerna. Jag håller hastighetsbegränsningarna, om någon ligger för nära och han absolut måste förbi så lägger man sig ju så långt åt höger som möjligt. Om det nu går. Däremot om man måste nödbromsa så får personen bakom skylla sig själv. ._.

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.
Zpike Pinsamt klumpig
27 juli 2008 · 93 Inlägg

kolvas skrev:

Ekeen skrev:
Jag håller med att det är sjukt jobbigt, speciellt för mig som övningskör så ska dem flesta ligga och visa upp sig bakom en, en R32 låg mig i röven förra veckan på en landsväg, jag hängde mig på bromsen och han hann precis köra undan, när han sen körde om fick man ett finger upptryckt i rutan och sen stack han. Sånna folk borde bannas från vägarna !

Gör du på det viset så borde du tamejfan aldrig få ett körkort.

Lite off topic men måste hålla med föregående...
Vad har du ens för handledare som tillåter att du, som övningskör, tar ett sådant initiativ?

Flash Modo-fan från början till slut
27 juli 2008 · 330 Inlägg

För någon vecka sen fick en idiot i en stor SUV bakom mig,ca 1-1,5 m bakom.Det var på 70-väg med mitträcke och vi körde såklart på den enfiliga sidan av räcket,så han kunde ju inte komma om.Jag hade min gravida sambo och hennes 1-åriga son med och ville ju såklart inte köra så jättefort just då.Eftersom han körde en så pass hög bil(Ford Explorer)så såg han rätt in i baksätet och såg därmed även bebisen.
Tryckte lite på bromsen för att tända bromsljusen så han skulle fatta,men han kom bara närmare efter det.Till slut så tog det slut på mitträcket och då gick han ut,passerade mig och vek tvärt in igen.Passerade med ungefär 2 decimeter tillgodo mellan min backspegel och hans dörrar.Sen vek den dumme faan in ca 5 decimeter före mig och BROMSADE.

Hade jag inte varit beredd på det så hade jag i bästa fall varit utan en bil.I värsta fall hade jag varit utan både sambo,hennes son och mitt ofödda barn.Han hade dessutom 2 eller 3 barn med sig i bilen plus att det var någon som sov i framsätet.Efter den idiotgrejen vek han ut HELT i mötande körfält och körde om ytterligare 3-4 bilar,med möte.Han ska vara lycklig över att han inte stannade på macken ca 1 km bort.

Efter det fick jag en skylt med "Barn i bilen" text på av en kompis.Den sitter i bakrutan och kommer att stanna där.Förhoppningsvis slipper man såna idioter då.

Stolt far till Freddy 18/12-08
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang