Håll avståndet skylt...

biltemaanstalld badboy for life
27 juli 2008 · 356 Inlägg

ligg mig i röven en dag bara för att du har bråttom så lovar jag dig att jag kommer att bromsa ganska så hårt visst är det fara för liv är det en sak men har du bråttom bara för sakens skull hoppas jag att du sitter i baken på min bil.
Som sagt det är inte jag som åker på det det är du.
Men skulle det vara som du skrev att frugan är gravide eller något i den stilen så använd varningsblinkersen så lovar jag dig att jag ska flytta mig.
Men att ha brott för att du har en hund i bilen är en extremt löjlig anledning.
Som sagt är inte rädd för att nita om du ligger och flåsar mig i röven.mad

roxe skrev:

MrJAM skrev:
Lång historia så kort jag kan;
Jag åkte i en terrängbil 11 i lumpen när vi fick order om att "tvärnita för ett djur" av vår löjtnant. Detta pga. en bil hetsade som f_n bakom. Tilläggas bör att djuret då inte existerade...

Efter en hel del tvekande, funderande om ordervägran, panik över att tvingas göra något som strider mot alla normala saker, primalskrik till varandra inne i bilen, panikbromsade Ehnbom (som körde) och fick BMW'n bakom att mosa sin bil ganska friskt. Reservdäcket på vår bil tryckte mot rutan på hans bil... Och detta "bara" i hastigheter runt 60-80km/h.

Löjtnanten steg ut och sade nått i stil med att "Jaha, så kan det gå om man inte följer reglerna och ligger för nära. Tråkigt... Tråkigt för dig alltså..." Minns inte solklart för det var så länge sedan och vi var i delvis chock. Jag minns iallafall att föraren av BMW'n visste att han gjort fel och visste att han inte kunde göra något samtidigt som bilen var smäck. Shit vad han kokade...

Skulle nån idiot tvärnita när jag låg bakom (dom vet inte varför jag har brottom) och jag skulle smälla bilen skulla personen som körde bilen framför ångra det. Håller avstånd förutom när nån ligger och sover i vänsterfilen. Sjukt att man kan vilja skada någon svasiktligt genom att tvärnita. Tänk om jag har en hund i bilen? En gravid fru i baksätet? Något tungt bakom mig? Man ska hålla avstånd men ibland kanske man har brottom. Ni gör inte saken bättre av att bete er som missfoster.

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
jes
27 juli 2008 · 582 Inlägg

Jag brukar spola med vindrutespolarna som fan skit länge inställda lite högre på min bil just för det ända målet. då brukar dom ge sej.funkar inte det är det bara väggrenen som gäller blir grymt bra sprut hehe smile

Senast redigerat av jes (27 juli 2008)

hej
biltemaanstalld badboy for life
27 juli 2008 · 356 Inlägg

det är också ett alternativ ska testas vet själv hur förbanad man blir när bilen är nytvättad och någon öser på ned spolarna.
Ett helt klart bättre alternativ än att nita bromsarna och kvadda sin egen bil.wink

jes skrev:
Jag brukar spola med vindrutespolarna som fan skit länge inställda lite högre på min bil just för det ända målet. då brukar dom ge sej.funkar inte det är det bara väggrenen som gäller blir grymt bra sprut hehe smile

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
jes
27 juli 2008 · 582 Inlägg

biltemaanstalld skrev:
det är också ett alternativ ska testas vet själv hur förbanad man blir när bilen är nytvättad och någon öser på ned spolarna.
Ett helt klart bättre alternativ än att nita bromsarna och kvadda sin egen bil.wink

jes skrev:
Jag brukar spola med vindrutespolarna som fan skit länge inställda lite högre på min bil just för det ända målet. då brukar dom ge sej.funkar inte det är det bara väggrenen som gäller blir grymt bra sprut hehe smile

precis funkar kanon och ingen skada skedd igentligen smile

hej
Zpike Pinsamt klumpig
27 juli 2008 · 93 Inlägg

Ännu mer OT:
Det skrämmer mig lite att folk har så lite självbevarelsedrift att de är villig att bromsa och höja risken att bli påkörd, som de egentligen var ängslig över i början.
Tänker ni ens på skadorna på er själva och inte bara bilen?
Lev lyckligt med eran jävla whiplash resten av livet.

Symtomen kan bland annat vara:
Nacksmärta, Huvudvärk, Synrubbningar, Balans­problem, Yrsel, Svindel, Tinnitus, Koncentra­tionsproblem och Sömnstörningar.

Anser knappast att inbromsning är bästa lösningen.

FugitivE BMW Power
27 juli 2008 · 2 362 Inlägg

roxe skrev:
Skulle nån idiot tvärnita när jag låg bakom (dom vet inte varför jag har brottom) och jag skulle smälla bilen skulla personen som körde bilen framför ångra det. Håller avstånd förutom när nån ligger och sover i vänsterfilen. Sjukt att man kan vilja skada någon svasiktligt genom att tvärnita. Tänk om jag har en hund i bilen? En gravid fru i baksätet? Något tungt bakom mig? Man ska hålla avstånd men ibland kanske man har brottom. Ni gör inte saken bättre av att bete er som missfoster.

_Skyll dig själv_ helt enkelt. Snarare du som skulle få ångra det om du låg o tryckte mig i röven. För det är helt enkelt ditt fel om det händer något.

Bara för att du har bråttom så behöver du inte ligga o trycka i någons röv, inte fan går det snabbare för det?

Tänk för fan..

BMW, bogsering med wire :/
biltemaanstalld badboy for life
27 juli 2008 · 356 Inlägg

Jag kan garantera dig att jag har full insyn i den skadan.
Mosan blev påkörd 89 av en långtradare i sentrala malmö utöver wiplash skadan så blev hon stelopererad i naken och har inte kunnat jobba en enda dag sedan dess så jo jag vet vad det innebär.
Men håll då för fan avstånd så slipper jag nita på bromsen.
Och skulle jag välja att panikbromsa så vet jag även vilka följder det skulle kunna få.
mad

Zpike skrev:
Ännu mer OT:
Det skrämmer mig lite att folk har så lite självbevarelsedrift att de är villig att bromsa och höja risken att bli påkörd, som de egentligen var ängslig över i början.
Tänker ni ens på skadorna på er själva och inte bara bilen?
Lev lyckligt med eran jävla whiplash resten av livet.

Symtomen kan bland annat vara:
Nacksmärta, Huvudvärk, Synrubbningar, Balans­problem, Yrsel, Svindel, Tinnitus, Koncentra­tionsproblem och Sömnstörningar.

Anser knappast att inbromsning är bästa lösningen.

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Zpike Pinsamt klumpig
27 juli 2008 · 93 Inlägg

biltemaanstalld skrev:
Jag kan garantera dig att jag har full insyn i den skadan.
Mosan blev påkörd 89 av en långtradare i sentrala malmö utöver wiplash skadan så blev hon stelopererad i naken och har inte kunnat jobba en enda dag sedan dess så jo jag vet vad det innebär.
Men håll då för fan avstånd så slipper jag nita på bromsen.
Och skulle jag välja att panikbromsa så vet jag även vilka följder det skulle kunna få.
mad

Zpike skrev:
Ännu mer OT:
Det skrämmer mig lite att folk har så lite självbevarelsedrift att de är villig att bromsa och höja risken att bli påkörd, som de egentligen var ängslig över i början.
Tänker ni ens på skadorna på er själva och inte bara bilen?
Lev lyckligt med eran jävla whiplash resten av livet.

Symtomen kan bland annat vara:
Nacksmärta, Huvudvärk, Synrubbningar, Balans­problem, Yrsel, Svindel, Tinnitus, Koncentra­tionsproblem och Sömnstörningar.

Anser knappast att inbromsning är bästa lösningen.

Så du vill genomgå allt som hon har behövt? Låt gå då.

Gräsberg
27 juli 2008 · 1 002 Inlägg

som någon säkert skrivit, ändra riktningen på spolarmunstycken släppa gasen funkar ibland oxå.. kommer de närmre.. börja blinka höger o stanna på sidan av vägen funkar fint oxå..  sen åka upp i röven och ge igen några meter..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
alexbenhard Hemlig Agent
27 juli 2008 · 1 115 Inlägg

Det är inte tillåtet att omotiverat ställa sig på bromsen....

Dunken
27 juli 2008 ·

Ett bra tips är att gå åt sidan och släpp om den som ligger och trycker bakom, så är man av med problemet.

Förstår inte hur ni resonerar? Hur gamla är ni 12 eller? Varför ska man hålla på att jävlas med varandra i trafiken för? Hjälps åt istället så kanske trafiken flyter på lite bättre.

Sen är det så här att det är inte alltid så att den bakomvarande har gjort fel, dom har ändrat i reglerna för försäkringarna.
(Vi kan göra avdrag på ersättningen
även vid framkallande av försäkringsfall.
Vid uppsåtligt framkallande
utgår ingen ersättning) Utdrag ur folksam regler.

Kesler
27 juli 2008 · 3 650 Inlägg

kör oftast för fort, och om nån kommer å trycker i röven så sänker jag bara hastigheten under tillåten hastighet bara för att jävlas mohaha

FugitivE BMW Power
27 juli 2008 · 2 362 Inlägg

alexbenhard skrev:
Det är inte tillåtet att omotiverat ställa sig på bromsen....

Det är inte tillåtet att ligga för nära heller för den delen.

BMW, bogsering med wire :/
Fartsyndare Pro detailer
27 juli 2008 · 417 Inlägg

När jag får tid över ska jag fixa ihop en dekal till bakrutan med texten "Min bil kostade 1500kr, hur mycket har du kvar att betala på din? Öka avståndet om du vill behålla den hel."

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
kolvas
27 juli 2008 · 4 001 Inlägg

Så som en del resonerar med att "det är deras fel om dom kör in i mig när dom ligger för nära och jag tvärnitar helt omotiverat" är ju för fan helt sjukt, ni borde f*n inte få ha körkort, det finns nåt som heter vett & etikett samt en trafikrytm, följ den och använd era huvuden när ni kör och inte försöker vara så in i helvete patetiska så ska ni se att era liv blir bättre.

ps. ja, jag rövsniffar folk som inte kan hålla 110 på en 110 väg och jag skäms inte för det!, dock inte sådana med släp eller lastbilar för dom FÅR INTE köra 110.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
EXPOZEse
27 juli 2008 · 9 Inlägg

Jag kan ordna sådana dekaler om ni vill.
Skriv bara vad ni vill ha för test så skär jag ut

Ford Taunus GXL -71
Citroen C5
www.EXPOZE.se / www.gullpyssel.wordpress.com
Mack Forum- och sitemoderator
27 juli 2008 · 26 180 Inlägg

EXPOZEse skrev:
Jag kan ordna sådana dekaler om ni vill.
Skriv bara vad ni vill ha för test så skär jag ut

...jag hade inte tackat nej till en "Blinka med blåljusen om du vill rejsa" smile


Edit: fast det kändes inte riktigt som det var det tråden handlade om..
Men jag hade inte tackat nej till en "Håll avståndet-skylt heller iofs.

Senast redigerat av AirOne (27 juli 2008)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Murvald Knegare
28 juli 2008 · 718 Inlägg

Tresekundersregeln... sa den något?

William 2009-02-20
Stefan_79
28 juli 2008 · 15 Inlägg

FÖrsta veckan jag hade körkort... Oj de e många år sen..hmmhmm
Då va jag iblandad i en seriekrock.. 5 st bilar som hittade varndra på E4:an.. Den första bilen ställde sig på hejdarna utan anledning... Det slutade med att han åkte på de... Vi andra slapp ansvar eller va de nu kallades, kommer inte ihåg eftersom de va några år sen..
O jag råkade ut för en annan sak för nåt år sen.. Låg bakom en bil höll avståndet som man ska.. De slog på blinkersen, jag släppte gasen o la foten på bromsen.. Ser vart bilen ska svänga in o börjar bromsa.. Sen halt plötsligt ställer sig föraren på bromsen o jag har inte en chans att stanna... Visst de blir inte mer än nån repa på kofångaren på surt ändå.. Anledningen till att föraren stannat.. Jo hunden hade hoppat fram i framsätet o föraren fått panik... Även där gick jag fri...
Jag lixom många andra hatar att ha folk i röven.. O jag tillhör inte dem som går upp i röven på  folk heller... Men ibland sker olyckor ändå.. De bästa knepet jag hat för att undvika de är att ha extra backljus som man kan blinka med.. Har jag på taxin jag kör.. blinkar till som en helljusblinkning så brukar folk backa... Kör jag en bil som inte har de så slår jag på helljuset lite snabbt när de passerat för att visa vad jag tycker om hur de kör...

Senast redigerat av Stefan_79 (28 juli 2008)

Skoda Fabia (2008)
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
28 juli 2008 · 963 Inlägg

twin_cam skrev:

MrTurbo skrev:

theswed skrev:
Nu är jag så less:mad: på folk som ligger i häcken på en har hållt på att smälla ett antal par gånger pga av att man ligger för nära en
....annat bra förslag vad man kan göra .....

Håll HÖGER! wink

Ja, bra idé tongue Lägg dig i gruskanten så att det skvätter mycket stenskott så lär dom köra om dig wink

Har inte läst längre än såhär i tråden men blir ju förbannad när man läser sånt. Självklart ska man hålla avståndet men att dra upp grus på vägen medvetet räknar jag som mordförsök! Kör MC nån gång så kanske du tänker annorlunda...

Tycker du någon ligger för nära så blinka till med bromsljusen några gånger eller gasa ifrån dem!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang