Försäkringsbolaget nekade ersättning för stulen bil som va min o min fars !

Necrodamus
27 februari 2008 · 220 Inlägg

Och var i helvete står det dokumenterat VEM som lämnade in bilen på bes/service?? Det är väl inte direkt så att sbp antecknar VEM som kommer med bilen till dom?? Jag brukar vara lugn o sansad men blir så SATANS trött på inkompent folk som bara snackar skit..


John87 skrev:

Darkie skrev:
John,
det stod klart och tydligt att båda brukade bilen ungefär lika mycket.
När man bor hemma kan dem inte bevisa vem som brukar den mest heller..

Det går att se vem som skickat den på service, besiktningar o.s.v.
Sen tittar dom även på vem som engagerat sig mest när det gäller försäkringsfrågorna.

Det går att få fram om den som brukar bilen är den som står på den.
Finns en bra tråd om precis detta om du är nyfiken på att läsa mer.
Ska se om jag hittar den.

Volvo V40 (2003)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
John87 Stolt Volvoägare
27 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Necrodamus skrev:
Och var i helvete står det dokumenterat VEM som lämnade in bilen på bes/service?? Det är väl inte direkt så att sbp antecknar VEM som kommer med bilen till dom?? Jag brukar vara lugn o sansad men blir så SATANS trött på inkompent folk som bara snackar skit..

Det är något som en person på Folksam berättade.
Fråga inte hur det går till.

Det finns även en tidigare tråd här på Gorg att en besiktade bilen utan att identifera sig och ändå blev kontaktad av polisen efteråt. Hur gick det till, kan man ju fråga sig.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
highway Livsnjutare
27 februari 2008 · 362 Inlägg

John87 skrev:

Bjork skrev:

John87 skrev:

Du tror inte dom orkar kolla när det handlar om mycket pengar från deras sida?

Fan tagga ner lite pojk, hur glad skulle du sj vara i samma sits?

MIN BIL står på min far, skäms inte eller bryr mig inte ett skit om det!
Hur ska man annars unna sig en rolig bil i unga dagar? Om man inte vill bli en tråkig svensson...

Jag hamnar inte i samma sits då jag försäkrar min bil på mig och inte min bil på pappa smile

men de e ingen som bryr sig om vad du gör du behöver inte skriva på forumen för de e ingen som vill ha dina åsikter ändå!

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
Bjork OEM <3
27 februari 2008 · 6 957 Inlägg

John87 skrev:

Bjork skrev:

John87 skrev:

Du tror inte dom orkar kolla när det handlar om mycket pengar från deras sida?

Fan tagga ner lite pojk, hur glad skulle du sj vara i samma sits?

MIN BIL står på min far, skäms inte eller bryr mig inte ett skit om det!
Hur ska man annars unna sig en rolig bil i unga dagar? Om man inte vill bli en tråkig svensson...

Jag hamnar inte i samma sits då jag försäkrar min bil på mig och inte min bil på pappa smile

Oj glömde skriva att de är tilläggsförsäkring för förare under 24 år, har även 2-2500mil, vilt.

1. 25000/året på mig

2. 6500/året på far

Va väljer du sj?

OEM <3
highway Livsnjutare
27 februari 2008 · 362 Inlägg

Darkie skrev:
Ja för det lägger dem ju tid på att undersöka.. herregud.
Bara säga att "pappa" inte hade tid att lämna in den pga jobb! Fan hur ska dem kunna motbevisa det?

pappa jobbar mellan 7-19 varje dag har eget företag han har inte tid att tjaffsa med försäkringsbolaget som jag gjort i 3 månader nu med att lämna en massa uppgifter om bilen och vilka jag ringt och bankuppgifter mm

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
John87 Stolt Volvoägare
27 februari 2008 · 4 913 Inlägg

highway skrev:

John87 skrev:

Bjork skrev:

Fan tagga ner lite pojk, hur glad skulle du sj vara i samma sits?

MIN BIL står på min far, skäms inte eller bryr mig inte ett skit om det!
Hur ska man annars unna sig en rolig bil i unga dagar? Om man inte vill bli en tråkig svensson...

Jag hamnar inte i samma sits då jag försäkrar min bil på mig och inte min bil på pappa smile

men de e ingen som bryr sig om vad du gör du behöver inte skriva på forumen för de e ingen som vill ha dina åsikter ändå!

Om inte jag läste fel så va det en fråga ställd mot mig, varför fråga något man inte vill veta?
Skyll inte på mig för att jag svarar på frågor folk ställer mig.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
-Claesson-
27 februari 2008 · 133 Inlägg

danhild skrev:

Snoppen skrev:

John87 skrev:
Du skrev "din" bil på pappa?
Bara du som använde bilen?

Skyll dig själv.

Det är fler än du som råkat ut för detta. Tur är väl det.
Annars kommer ju försäkringspremierna fortsätta vara skyhöga tack vare såna som skenförsäkrar på föräldrarna.

Fan vad jag är less på dig nu, du har alltid någonting att klaga på.
Fan läs hela tråden innan du skriver förhelvete!

Håller med, skärp dig John...

Word.

Från Landet...
kolvas
27 februari 2008 · 4 001 Inlägg

Hur kan det ha någon betydelse att bilen stog på hans far när han bor hemma och det handlar om en stöld?
Jag vet att på min försäkring så står det iaf. inget om att ingen annan får använda bilen bara att det är dubbla självrisken om föraren är under 24 år.

Det känns som om försäkringsbolaget måste komma med någon bättre anledning för att inte betala ut ersättning.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
kalle_fiat bäst
27 februari 2008 · 319 Inlägg

välkomen till klubben! min bil blev vandalised i augusti! fick ett brev i dag att jag inte kommer få ut en kr av den!  fast det va volvia! varför betalar man premien för? min bil stod på mig!

Zairon Tyskstuk.se
27 februari 2008 · 630 Inlägg

John87 skrev:
Du skrev "din" bil på pappa?
Bara du som använde bilen?

Skyll dig själv.

Det är fler än du som råkat ut för detta. Tur är väl det.
Annars kommer ju försäkringspremierna fortsätta vara skyhöga tack vare såna som skenförsäkrar på föräldrarna.

"Skyll dig själv?" seriöst, du kan inte ha många indianer i kanoten va?
De flesta bilar med lite prestanda är idag mer eller mindre omöjliga att lösa rent ekonomiskt, men du tycker att han ska skylla sig själv, o du tycker att det är bra att sånhär händer??
Statestiken finns redan, så dessa bilar kommer inte bli billga över en natt direkt!

Dessutom, jävligt svårt att läsa att det va hans o pappans bil??

highway Livsnjutare
27 februari 2008 · 362 Inlägg

kolvas skrev:
Hur kan det ha någon betydelse att bilen stog på hans far när han bor hemma och det handlar om en stöld?
Jag vet att på min försäkring så står det iaf. inget om att ingen annan får använda bilen bara att det är dubbla självrisken om föraren är under 24 år.

Det känns som om försäkringsbolaget måste komma med någon bättre anledning för att inte betala ut ersättning.

nä förstår inte det heller...
de e ju en stöld och de som e så jäkla jobbigt e ju att de e någon jävel som snott bilen tjänat en hacka på det och vi inte får något från försäkringsbolaget....

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
John87 Stolt Volvoägare
27 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Zairon skrev:
Dessutom, jävligt svårt att läsa att det va hans o pappans bil??

Ja, jag tror att alla som blir nekade ersättning säger att det är pappas bil men att man lånat den av honom smile

Känns som att man måste ha något mer beviskraftigt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
highway Livsnjutare
27 februari 2008 · 362 Inlägg

Zairon skrev:

John87 skrev:
Du skrev "din" bil på pappa?
Bara du som använde bilen?

Skyll dig själv.

Det är fler än du som råkat ut för detta. Tur är väl det.
Annars kommer ju försäkringspremierna fortsätta vara skyhöga tack vare såna som skenförsäkrar på föräldrarna.

"Skyll dig själv?" seriöst, du kan inte ha många indianer i kanoten va?
De flesta bilar med lite prestanda är idag mer eller mindre omöjliga att lösa rent ekonomiskt, men du tycker att han ska skylla sig själv, o du tycker att det är bra att sånhär händer??
Statestiken finns redan, så dessa bilar kommer inte bli billga över en natt direkt!

Dessutom, jävligt svårt att läsa att det va hans o pappans bil??

nä visst e de synd att folk tjänar pengar på att sno andras bilar och dom ärliga förlorar på det..

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
TTTTT
27 februari 2008 · 945 Inlägg

highway skrev:

Darkie skrev:
Ja för det lägger dem ju tid på att undersöka.. herregud.
Bara säga att "pappa" inte hade tid att lämna in den pga jobb! Fan hur ska dem kunna motbevisa det?

pappa jobbar mellan 7-19 varje dag har eget företag han har inte tid att tjaffsa med försäkringsbolaget som jag gjort i 3 månader nu med att lämna en massa uppgifter om bilen och vilka jag ringt och bankuppgifter mm

Jag kan fortfarande inte nånstans i tråden hitta vad det är ni åberopar ersättning för.
Återigen, är bilen återfunnen?
Vad säger försäkringsbolaget?
Jag har lite svårt att tro att dom bara skulle säga , tyvärr det blir inga pengar.
Klart att dom har gett er en anledning till varför dom tvekar på att betala ut ersättning.

Der här är ganska vettiga frågor i det här sammahanget.
Svara på dom så kanske alla kan komma med lite vettiga åsikter istället för att kasta skit på varandra.
Ta re lugnt boys, bara för att man har olika åsikter så behöver man ju inte bli otrevliga mot varandra.
dessutom så har ju johan 87 redan ögonen på sig i Boyd-tråden.

blinka blått om du vill rejsa!
TTTTT
27 februari 2008 · 945 Inlägg

highway skrev:

kolvas skrev:
Hur kan det ha någon betydelse att bilen stog på hans far när han bor hemma och det handlar om en stöld?
Jag vet att på min försäkring så står det iaf. inget om att ingen annan får använda bilen bara att det är dubbla självrisken om föraren är under 24 år.

Det känns som om försäkringsbolaget måste komma med någon bättre anledning för att inte betala ut ersättning.

nä förstår inte det heller...
de e ju en stöld och de som e så jäkla jobbigt e ju att de e någon jävel som snott bilen tjänat en hacka på det och vi inte får något från försäkringsbolaget....

Har den inte imobiliezer?
Går den över huvudtaget att starta utan original nyckel?

blinka blått om du vill rejsa!
kolvas
27 februari 2008 · 4 001 Inlägg

Har den inte imobiliezer?
Går den över huvudtaget att starta utan original nyckel?

Alla bilar sålda inom EU nyare än 1995 har imobilezer och blir ändå stulna...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
henkebenke
27 februari 2008 · 1 703 Inlägg

Inte alls konstigt att försäkringsbolaget nekat er ersättning, med tanke på all skenförsäkring etc etc.

Och kom igen, en skyline, jag skiter ju iofs i vilket, men inte hade fardin nåt intresse i den wink

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
kolvas
27 februari 2008 · 4 001 Inlägg

Har den inte imobiliezer?
Går den över huvudtaget att starta utan original nyckel?

Alla bilar sålda inom EU nyare än 1995 har imobilezer och blir ändå stulna...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
TRYIT Teddan
27 februari 2008 · 2 495 Inlägg

har du engagerat dig i alla försäkringsfrågor och kontakt med försäkringsbolaget så är du körd, du kommer inte få en krona för bilen.

en kompis hadde en bil på liknande sätt , hans mamma ägde den och använde den när hon behövde .
bilen blev stulen osv. han gick vidare till tinget och självklart FÖRLORADE han.

ja det är dyrt att äga sin prestanda bil , jag förstår att många väljer att försäkra sina bilar på en förälder.
Men försäkringsbolagen har juridiskrätt att hålla inne betalningen om dom ser att det är fel person som äger bilen.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
moose46019 study
27 februari 2008 · 772 Inlägg

jaha svartlistad vad trevligt ser jagnär jag läser denna tråd på en gång.

jag visste inte att man kunde reggabilen på två personer på en gång.

det är bra att vissa erkänner att bilen står på sin mamma i denna tråd jag hoppas ni inte får ut något då detta är ren bedrägerie. hur kan jag ha råd med min bil när den står på mig  hmmmmm kan det vara som så att jag jobbar och har råd.

sbp kan ju kolla på det datument som bilen var inne jämför sedan mot bokföringne och wips vem betalade. jo sonen det går att spåra sådant tillbacks hur långt som helst.


till tråskapare nu när du har skivit denna tråd kan du driva det så långt som möjligt i rättsystem.
de flesta försäkringsbolag som läser detta kommer ju se att det är en skenförsäkring och hur svårt är det att få tag på ett personnummer i dagens samhälle inte alls svårt. så driv på bara det kan ju inte bli värre än vad det är.

Senast redigerat av moose46019 (27 februari 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang