Försäkringsbolaget nekade ersättning för stulen bil som va min o min fars !

azid Det som inte dödar gör ont
27 februari 2008 · 2 668 Inlägg

den som står som ägare på bilen ska alltid vara den som har kontakten med försäkringbolaget, ingen annan ska ha med dom att göra mer än den som står som ägare.... då drar dom fram röda kortet och skriker skenförsäkring. men som sagt har ju inte fått hört varför dom nekar dig ersättning

2slow
highway Livsnjutare
27 februari 2008 · 362 Inlägg

TTTTT skrev:

highway skrev:

Darkie skrev:
Ja för det lägger dem ju tid på att undersöka.. herregud.
Bara säga att "pappa" inte hade tid att lämna in den pga jobb! Fan hur ska dem kunna motbevisa det?

pappa jobbar mellan 7-19 varje dag har eget företag han har inte tid att tjaffsa med försäkringsbolaget som jag gjort i 3 månader nu med att lämna en massa uppgifter om bilen och vilka jag ringt och bankuppgifter mm

Jag kan fortfarande inte nånstans i tråden hitta vad det är ni åberopar ersättning för.
Återigen, är bilen återfunnen?
Vad säger försäkringsbolaget?
Jag har lite svårt att tro att dom bara skulle säga , tyvärr det blir inga pengar.
Klart att dom har gett er en anledning till varför dom tvekar på att betala ut ersättning.

Der här är ganska vettiga frågor i det här sammahanget.
Svara på dom så kanske alla kan komma med lite vettiga åsikter istället för att kasta skit på varandra.
Ta re lugnt boys, bara för att man har olika åsikter så behöver man ju inte bli otrevliga mot varandra.
dessutom så har ju johan 87 redan ögonen på sig i Boyd-tråden.

bilen är stulen och har varit det i snart 3 månader..

dom vill inte betala ut pengar för att dom tror att jag alltid brukade bilen och att min far stod för försäkringen..
om dom skulle betala ut pengar sa dom att jag endast skulle få ut 100 000:-
för att den inte gått igenom senaste besiktningen för felaktigt hc värde så skulle dom dra av 30 000:-
helt sjukt....

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
Urkas Kräsen grafiker
27 februari 2008 · 1 775 Inlägg

Oavsett vem som äger bilen så är den lika stulen. Lama försäkringsbolag. :\

Whine whine!
highway Livsnjutare
27 februari 2008 · 362 Inlägg

TTTTT skrev:

highway skrev:

kolvas skrev:
Hur kan det ha någon betydelse att bilen stog på hans far när han bor hemma och det handlar om en stöld?
Jag vet att på min försäkring så står det iaf. inget om att ingen annan får använda bilen bara att det är dubbla självrisken om föraren är under 24 år.

Det känns som om försäkringsbolaget måste komma med någon bättre anledning för att inte betala ut ersättning.

nä förstår inte det heller...
de e ju en stöld och de som e så jäkla jobbigt e ju att de e någon jävel som snott bilen tjänat en hacka på det och vi inte får något från försäkringsbolaget....

Har den inte imobiliezer?
Går den över huvudtaget att starta utan original nyckel?

tror man kan starta den utan orginal nyckel men du får jätte gärna kolla up det...

mvh

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
NJ_
27 februari 2008 · 2 118 Inlägg

moose46019 skrev:
jaha svartlistad vad trevligt ser jagnär jag läser denna tråd på en gång.

jag visste inte att man kunde reggabilen på två personer på en gång.

det är bra att vissa erkänner att bilen står på sin mamma i denna tråd jag hoppas ni inte får ut något då detta är ren bedrägerie. hur kan jag ha råd med min bil när den står på mig  hmmmmm kan det vara som så att jag jobbar och har råd.

sbp kan ju kolla på det datument som bilen var inne jämför sedan mot bokföringne och wips vem betalade. jo sonen det går att spåra sådant tillbacks hur långt som helst.


till tråskapare nu när du har skivit denna tråd kan du driva det så långt som möjligt i rättsystem.
de flesta försäkringsbolag som läser detta kommer ju se att det är en skenförsäkring och hur svårt är det att få tag på ett personnummer i dagens samhälle inte alls svårt. så driv på bara det kan ju inte bli värre än vad det är.

de där me besiktning e ju bara skitsnack.. jag har besiktat jobbets ena lastbil å vilken 18åring äger en 02as Volvo FM12a ? vem som hellst kan ju fara å besikta en bil, husvagn, lastbil lr vad som hellst..

D.i.l.l.i.g.a.f
TTTTT
27 februari 2008 · 945 Inlägg

kolvas skrev:

Har den inte imobiliezer?
Går den över huvudtaget att starta utan original nyckel?

Alla bilar sålda inom EU nyare än 1995 har imobilezer och blir ändå stulna...

Det är mycket möjligt att så är fallet!
Men försäkringsbolaget har en annan syn på den saken.
Dom ifrågasätter starkt stölder av bilar med imobiliseringssystem.
Det är faktiskt ganska så många av dom som "snor" sina egna bilar som torskar på det kan jag säga.

blinka blått om du vill rejsa!
TRYIT Teddan
27 februari 2008 · 2 495 Inlägg

highway skrev:

TTTTT skrev:

highway skrev:

pappa jobbar mellan 7-19 varje dag har eget företag han har inte tid att tjaffsa med försäkringsbolaget som jag gjort i 3 månader nu med att lämna en massa uppgifter om bilen och vilka jag ringt och bankuppgifter mm

Jag kan fortfarande inte nånstans i tråden hitta vad det är ni åberopar ersättning för.
Återigen, är bilen återfunnen?
Vad säger försäkringsbolaget?
Jag har lite svårt att tro att dom bara skulle säga , tyvärr det blir inga pengar.
Klart att dom har gett er en anledning till varför dom tvekar på att betala ut ersättning.

Der här är ganska vettiga frågor i det här sammahanget.
Svara på dom så kanske alla kan komma med lite vettiga åsikter istället för att kasta skit på varandra.
Ta re lugnt boys, bara för att man har olika åsikter så behöver man ju inte bli otrevliga mot varandra.
dessutom så har ju johan 87 redan ögonen på sig i Boyd-tråden.

bilen är stulen och har varit det i snart 3 månader..

dom vill inte betala ut pengar för att dom tror att jag alltid brukade bilen och att min far stod för försäkringen..
om dom skulle betala ut pengar sa dom att jag endast skulle få ut 100 000:-
för att den inte gått igenom senaste besiktningen för felaktigt hc värde så skulle dom dra av 30 000:-
helt sjukt....

Nu pratar du mot dig själv ... du skriver Jag skulle endast få 100 000kr ... var det itne din pappas bil??

får man fråga vem som har betalt bilen, hur betalades bilen?  lyftes det samtidigt ett liknande belopp från ditt konto ??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
azid Det som inte dödar gör ont
27 februari 2008 · 2 668 Inlägg

en bil kan ju försvinna utan att det är nån som kör den från platsen med.

sen är bilen en import så det kan dom ju vara lite kinkiga med

2slow
TTTTT
27 februari 2008 · 945 Inlägg

sbp kan ju kolla på det datument som bilen var inne jämför sedan mot bokföringne och wips vem betalade. jo sonen det går att spåra sådant tillbacks hur långt som helst.

den här bite förstår jag inte riktigt.....man kan ju faktist betala med cash!
Och jag har aldrig behövt visa nåt leg eller nån annan skit för att styrka min identitet.
Låter ju fan som råttan i pizzan d här.

blinka blått om du vill rejsa!
TTTTT
27 februari 2008 · 945 Inlägg

r-ted skrev:

highway skrev:

TTTTT skrev:

Jag kan fortfarande inte nånstans i tråden hitta vad det är ni åberopar ersättning för.
Återigen, är bilen återfunnen?
Vad säger försäkringsbolaget?
Jag har lite svårt att tro att dom bara skulle säga , tyvärr det blir inga pengar.
Klart att dom har gett er en anledning till varför dom tvekar på att betala ut ersättning.

Der här är ganska vettiga frågor i det här sammahanget.
Svara på dom så kanske alla kan komma med lite vettiga åsikter istället för att kasta skit på varandra.
Ta re lugnt boys, bara för att man har olika åsikter så behöver man ju inte bli otrevliga mot varandra.
dessutom så har ju johan 87 redan ögonen på sig i Boyd-tråden.

bilen är stulen och har varit det i snart 3 månader..

dom vill inte betala ut pengar för att dom tror att jag alltid brukade bilen och att min far stod för försäkringen..
om dom skulle betala ut pengar sa dom att jag endast skulle få ut 100 000:-
för att den inte gått igenom senaste besiktningen för felaktigt hc värde så skulle dom dra av 30 000:-
helt sjukt....

Nu pratar du mot dig själv ... du skriver Jag skulle endast få 100 000kr ... var det itne din pappas bil??

får man fråga vem som har betalt bilen, hur betalades bilen?  lyftes det samtidigt ett liknande belopp från ditt konto ??

var ölen god sist T-red?
Åter till topic.
jag tror att dom flesta försäkringbolag väntar i tre månader på att fordonet evetuellt ska hittas.
Har dom sagt att du ska få cash?
Förra sommaren vart en fd jobbarkompis raptor stulen. Till henne sa dom.
- 3 månders vätan på att fordonet hittas, sen så skulle hon få titta ut ett nytt fordon och få rekvisition på pengarna, har för mig att hon sa 75% av nyvärdet åxå.
Men vad är din tanke gällande ersättningsnivån da?

blinka blått om du vill rejsa!
TTTTT
27 februari 2008 · 945 Inlägg

azid skrev:
en bil kan ju försvinna utan att det är nån som kör den från platsen med.

sen är bilen en import så det kan dom ju vara lite kinkiga med

Antar att du syftar på en "bärgarstöld"...procentuellt sett inte speciellt vanligt.
Då är det vanligare att folk stjäl bilnyckeln, tex genom att göra inbrott i bostaden.
Försäkringsbolag går efter statistik när dom bedömmer försäkringsfall.
Då är det betydligt vanligare att ägaren själv har kört bilen ut för en kajkant eller dylikt.

blinka blått om du vill rejsa!
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
27 februari 2008 · 938 Inlägg

Fattar inte vad de gör för skillnad vem som står på bilen då den blir stulen? Känns ju inte som att en bil blir mer stöldbenägen bara för att en ungdom kör den, snarare tvärtom! Tycker de låter som idiotiskt skitsnack från ett försäkringsbolag som bara vill tjäna pengar å skiter fullständigt i kundservice...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
moose46019 study
27 februari 2008 · 772 Inlägg

NJ_ skrev:

moose46019 skrev:
jaha svartlistad vad trevligt ser jagnär jag läser denna tråd på en gång.

jag visste inte att man kunde reggabilen på två personer på en gång.

det är bra att vissa erkänner att bilen står på sin mamma i denna tråd jag hoppas ni inte får ut något då detta är ren bedrägerie. hur kan jag ha råd med min bil när den står på mig  hmmmmm kan det vara som så att jag jobbar och har råd.

sbp kan ju kolla på det datument som bilen var inne jämför sedan mot bokföringne och wips vem betalade. jo sonen det går att spåra sådant tillbacks hur långt som helst.


till tråskapare nu när du har skivit denna tråd kan du driva det så långt som möjligt i rättsystem.
de flesta försäkringsbolag som läser detta kommer ju se att det är en skenförsäkring och hur svårt är det att få tag på ett personnummer i dagens samhälle inte alls svårt. så driv på bara det kan ju inte bli värre än vad det är.

de där me besiktning e ju bara skitsnack.. jag har besiktat jobbets ena lastbil å vilken 18åring äger en 02as Volvo FM12a ? vem som hellst kan ju fara å besikta en bil, husvagn, lastbil lr vad som hellst..

du ta en kurs i bokföring. ja men vad betalar du med jo firmans kort vad annars.
självklart bokförs det men inte med namn men hur såvrt är det inte att logga backåt i tiden.

det jag menar är att de har all möjlighet att kontrollera vem som brukar den med mera och ta olika faktorer som denna för att bevisa att farsan inte är brukare.

Senast redigerat av moose46019 (27 februari 2008)

Rickard-v
27 februari 2008 · 2 665 Inlägg

Har man inte råd att försäkra sin bil så har du inte råd med bilen!

Jag har väldigt svårt att fatta hur alla nykläckta körkortsägare har råd med så fina bilar!
(När de flesta inte har råd med ett bälte till byxorna.)

Jag har det inte, är inte rik men inte fattig heller.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
MrTobias
27 februari 2008 · 1 297 Inlägg

Svårt för försäkringsbolaget att bevisa att sonen äger bilen när de bor på samma adress. Den som brukar bilen mest ska stå som ägare(dvs över 50%). Precis som de sagts så koller dom vem som betalat bilen, vem som betalar försäkring, vart bilen används (kanske står på ditt jobb varje dag). Är det så att det är din bil så har du uppenbarligen inte råd att äga den säger du. Kom fan inte och grina när den blivit stulen då. Är det så att det är din pappas bil så måste försäkringsbolaget bevisa varför de påstår att det är din. och de kommer bli svårt för dem i rätten.

MrTobias
27 februari 2008 · 1 297 Inlägg

Bjork skrev:

John87 skrev:

Darkie skrev:
Ja för det lägger dem ju tid på att undersöka.. herregud.
Bara säga att "pappa" inte hade tid att lämna in den pga jobb! Fan hur ska dem kunna motbevisa det?

Du tror inte dom orkar kolla när det handlar om mycket pengar från deras sida?

Fan tagga ner lite pojk, hur glad skulle du sj vara i samma sits?

MIN BIL står på min far, skäms inte eller bryr mig inte ett skit om det!
Hur ska man annars unna sig en rolig bil i unga dagar? Om man inte vill bli en tråkig svensson...

När det händer något och försäkringsbolaget säger att du inte får någon ersättning. Skapa då fan en tråd "Jag skenförsäkrade och nu får jag ingen ersättning. Rätt åt mig". Du kanske ska ha en bil som du har råd att äga?

moose46019 study
27 februari 2008 · 772 Inlägg

MrTobias skrev:

Bjork skrev:

John87 skrev:
Du tror inte dom orkar kolla när det handlar om mycket pengar från deras sida?

Fan tagga ner lite pojk, hur glad skulle du sj vara i samma sits?

MIN BIL står på min far, skäms inte eller bryr mig inte ett skit om det!
Hur ska man annars unna sig en rolig bil i unga dagar? Om man inte vill bli en tråkig svensson...

När det händer något och försäkringsbolaget säger att du inte får någon ersättning. Skapa då fan en tråd "Jag skenförsäkrade och nu får jag ingen ersättning. Rätt åt mig". Du kanske ska ha en bil som du har råd att äga?

det jag menar är antingen har man råd eller så har man inte.
har man inte råd då skaffar man inte bilen helt enkelt.

citerade fel därför tar jag bort det

Senast redigerat av moose46019 (27 februari 2008)

azid Det som inte dödar gör ont
27 februari 2008 · 2 668 Inlägg

TTTTT skrev:

azid skrev:
en bil kan ju försvinna utan att det är nån som kör den från platsen med.

sen är bilen en import så det kan dom ju vara lite kinkiga med

Antar att du syftar på en "bärgarstöld"...procentuellt sett inte speciellt vanligt.
Då är det vanligare att folk stjäl bilnyckeln, tex genom att göra inbrott i bostaden.
Försäkringsbolag går efter statistik när dom bedömmer försäkringsfall.
Då är det betydligt vanligare att ägaren själv har kört bilen ut för en kajkant eller dylikt.

kan ju vara det dom misstänker har hänt men måste dom inte bevisa det?

sen det här med skenförsäkringen måste ha att göra med att killen ringt in fast bilen inte står på honom
samt att han nog har i ett svagt tillfälle sagt att bilen är hans


statistik är härligt:P

2slow
JBlom Skogenracing.com
27 februari 2008 · 154 Inlägg

Lite mer info vore ju roligt.

Vem betalade bilen?
Vem stog som ägare på bilen?
Vem stog på försäkringen?

MrTobias
27 februari 2008 · 1 297 Inlägg

moose46019 skrev:

MrTobias skrev:

Bjork skrev:

Fan tagga ner lite pojk, hur glad skulle du sj vara i samma sits?

MIN BIL står på min far, skäms inte eller bryr mig inte ett skit om det!
Hur ska man annars unna sig en rolig bil i unga dagar? Om man inte vill bli en tråkig svensson...

När det händer något och försäkringsbolaget säger att du inte får någon ersättning. Skapa då fan en tråd "Jag skenförsäkrade och nu får jag ingen ersättning. Rätt åt mig". Du kanske ska ha en bil som du har råd att äga?

jag håller bara med ha råd eller så håller man käften och inte köper sig bilen.
varför ska alla straffas för detta genom högre premie med mera.

det är bra att ni skapar dessa trådar för är ni inte svartlistade så blir ni det.
vilket jag tycker är bra då inte resten ska få betala för detta.

Vid närmare eftertanke så måste jag fan dumförklara dig ännu mer. Du har en bild på dig själv, du har regnummer på bild på garaget. Du skriver att du skenförsäkrar.

Tror du att försäkringsbolagen betalar ut några tusenlappar per år i skenförsäkringar? Fan heller! Kanske har de någon som sitter på sånna här sidor för att kolla? Vad tror DU?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang