bil som trycker en bakom på väg hem från jobbet.??

Decibel
17 mars 2008 · 2 911 Inlägg

Lady_Milla skrev:

Decibel skrev:

Lady_Milla skrev:
om man kör 90 på en 90 väg har du ingen skyldighet att släppa förbi en annan bil som ha lust att köra snabbare än 90..och bilen bakom gör olagligt saker så som;..de e inte lagligt å köra över hastighet,ligga å trycka i röven på en annan som kör lagligt eller störa andra trafikanter så de blir 3 olagliga grejer på en gång å hålla på sådär...den framför gör inget olagligt att köra i laglig hastighet å inte flytta på sig för den ha rätten på sin sida....men om de e så att personen framför ligger under hastigheten som råder så ha den en skyldighet att släppa förbi andra då den e ett hinder på vägen...

så är de so deal with it!

Wrong!

Du har skyldighet att flytta på dig vid omkörning, oavsett vad bilen som ska köra om har för hastighet eller hur han kör.
Om du däremot vägrar släppa förbi någon bara för att vara tjurig, så kan du bli bötfälld.

haha ja vid omkörning ja men om bilen ligger å trycker i röven för att jag ska flytta på mig innan omkörning ha jag inte skyldighet till men under omkörningen om den redag gått ut då e de flytta på sig för att underlätta...men man ha ingen laglig rätt att tvinga ner nån i diket för att man vill köra om om personen kör laglig hastighet...om de nu inte plötsligt ändrat lagen om detta

Reglerna är att underlätta trafiksituationen, om nån trycker dig i röven så är du skyldig att gå åt sidan för att underlätta trafikflödet, oavsett om han bakom vill köra 91 eller 191, det är inte du skyldig, eller har befogenheter till att bedöma.

Däremot, om någon bara ligger och sniffar rumpa utan avsikt att köra om (vilket du märker när du går åt sidan) så är det den bakomvarande som bör få böteslapp.

TRYIT Teddan
17 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Lady_Milla skrev:

r-ted skrev:
fan kan inte folk bara släppa förbi folk som vill köra snabbare.
orka leka polis då eller, som alla jävla idioter som ligger kvar i vänsterfilen på motorvägen när dom har kört om.
är så jävla drygt å ligga bakom en idiot som kör i 112km/h å vägrar gå in, har även märkt att norrmän är extremt duktiga på detta (att ligga kvar å va dryga alltså)
prova den taktiken på autobahn hehe



obs jag har inte läst hela tråden.

haha som sagt 90 på 90 väg inte en jäkla skyldighet att gå ner i kanten för att släppa förbi nån som vill köra snabbare...under 90 på 90 väg skyldig att gå ner i kanten och släppa om då man är ett hinder...

och de att man inte gå in på motorväg e ju inget bra precis...om man inte tänker köra snabbare än 112 när man kör om ska man släppa om de som e bakom men de finns olika motorvägar vad jag förstått..en som har 120 max och en som har max 110...så om de e på en väg med 110 så e de inget så farligt att ligga på 112 vid omkörning och ligga kvar då max e 110...men om de är på 120 då ska man släppa förbi om man inte tänker ligga på 120...innefilen är till för de som vill köra saktare max 90 eller 80 är det nog..utanför är de 120/110 max...

så tro inte att nån gör de av ren elakhet att köra som de gör..om man kan reglerna som gäller borde man inte ha några problem med att köra i trafiken...men aa de e som de e..inte många som vill hålla dom...

så du menar att det du sitter här å skriver funkar i praktiken??
jag kör ju bara 10 000mil om året så du får gärna rätta mig om jag har fel.
när jag är ute och åker så ligger dom flesta i 125-130km/h på motorvägen , 110-120 där det är 90.
i din värld så följer alla skyltarna ??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
kolvas
17 mars 2008 · 4 001 Inlägg

klart alla gör de jag sa inte världen va perfekt men om man ska följa reglerna så ska man jui köra enilgt tavlorna eller hur...men inte många som gör de...jag säge rinte att alla ska göra de eller att de funkar men tänka om alla hade följt reglerna å fäljt lagarna vad lätt de skulle bli att köra ute på vägarna..inga som kör om  möten som leder till döden osv...jag pratar allmänt och diskuterar allmänt...jag säger vad jag ha fått lära mig när jag körde på körskola..och jag vet att ingen i hela sverige följer nån lag..därav kanske de e problemet å sen gnäller alla på att de dör så många osv..inte undra på så som folk kör i trafiken idag då ingen vill köra i de som e bestämt e max?ingen vet vad eller hur de sett ut om alla va laglydiga men jag tro de skulle ske mindre olyckor i de betendet än vad de e i dagens läge då alla e så stressade å så fixerade vid fortkörningar osv...jag sj e inte hel laglig..jag kör max 10 mer än vad de ska va...men i tätorter eller dåligt väder då ligger jag på hastigheten eller under om de inte går hålla hastigheten och i tätort e de väldigt korkat å köra över hastighet då de finns mycket gångtrafikanter och barn...jag ser ingen mening med de hela..men om de e landsväg motorväg då ligger jag över med 10 (om jag känner för de)..

som dom skrev innan så har det ingen betydelse om du ligger i 100 på 50-väg och det kommer någon som vill om så har du skyldighet att underlätta för omkörning

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Lady_Milla Alecci's fästmö
17 mars 2008 · 708 Inlägg

Jag kan bekräfta att det aldrig någonsin är tillåtet att köra snabbare än hastighetsgränsen, omkörning eller inte. Kör den framför såpass nära hastighetsgränsen att det tar lång tid att köra om, bör kanske den som är mån om att vara laglydig fundera på hur viktigt det är att köra om - man kommer ju ändå inte kunna köra särskilt mycket snabbare efter omkörningen.(då max hastigheten på sträckan är 90 och du få inte överskrida hastigheten under omkörning eller efter enligt lag)

så om man följer lagen som gäller skulle trafiken bli bättre?är det fler som kommer överleva påväg till eller från jobbet?och borde man tänka efter lite hur man är sj mot andra då man väljer att vara olaglig?
undersökningar visar att 75% oroar sig för omkörningar i trafiken och de som dör i trafiken är oftast de som kör om oller kör över hastigheten som råder....
vem kan man skylla på?att den som va framför inte flyttade sig eller att personen som körde om inte tänkte sig för när de va möte samtidigt som han körde om?om personen flyttade på sig framför å man fick möte men ändå körde om, är inte de ganska osmart då man inte får köra om i möte?

det finns många frågor i detta området vad som är rätt och fel..vem kan ge ett bra svar på nån av dom förutom dom som håller i de?


(de jag lärt mig på trafikskolan borde väl ändå vara rätt då de går efter lagboken...tråkigt nog lyckas jag inte hitta nån länk som kan ge förklaring om den rätta lagen så jag nämner inte mer om saken om jag inte får nån korekt info sida om de)

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Tega Yrkesförare
17 mars 2008 · 1 073 Inlägg

Det är paragrafryttare som följer regelboken till punkt och pricka som är farligast i trafiken.

Kör med sunt förnuft så flyter trafiken!

fegge_89
17 mars 2008 · 1 302 Inlägg

Lady_Milla skrev:
Jag kan bekräfta att det aldrig någonsin är tillåtet att köra snabbare än hastighetsgränsen, omkörning eller inte. Kör den framför såpass nära hastighetsgränsen att det tar lång tid att köra om, bör kanske den som är mån om att vara laglydig fundera på hur viktigt det är att köra om - man kommer ju ändå inte kunna köra särskilt mycket snabbare efter omkörningen.(då max hastigheten på sträckan är 90 och du få inte överskrida hastigheten under omkörning eller efter enligt lag)

så om man följer lagen som gäller skulle trafiken bli bättre?är det fler som kommer överleva påväg till eller från jobbet?och borde man tänka efter lite hur man är sj mot andra då man väljer att vara olaglig?
undersökningar visar att 75% oroar sig för omkörningar i trafiken och de som dör i trafiken är oftast de som kör om oller kör över hastigheten som råder....
vem kan man skylla på?att den som va framför inte flyttade sig eller att personen som körde om inte tänkte sig för när de va möte samtidigt som han körde om?om personen flyttade på sig framför å man fick möte men ändå körde om, är inte de ganska osmart då man inte får köra om i möte?

det finns många frågor i detta området vad som är rätt och fel..vem kan ge ett bra svar på nån av dom förutom dom som håller i de?


(de jag lärt mig på trafikskolan borde väl ändå vara rätt då de går efter lagboken...tråkigt nog lyckas jag inte hitta nån länk som kan ge förklaring om den rätta lagen så jag nämner inte mer om saken om jag inte får nån korekt info sida om de)

Ligger man bakom en bil som man har planerat att köra om så får man överskrida vägens hastighet endast vid omkörning sedan efter omkörningen så ska man hålla fartbegränsningen.
Det sa en polis att det skulle vara okej i alla fall.

Kör med sunt förnuft på allmän väg så minimeras risken för olycker.

MariaC
17 mars 2008 · 140 Inlägg

Är där plats så kan det väl inte vara så svårt att flytta på sig för att underlätta en omkörning tycker många till och med drar sig mot mittlinjen allt för att bakom varande ska få så svårt som möjligt att köra förbi .  Också det här heljusblinkandet när man kört för bi jag vet att jag kör för fort de behöver dem inte blinka för

Saab 9-5 (2005)
Lardi SQ
17 mars 2008 · 1 343 Inlägg

hur får man reda på ett reggnummer om de är en civil snut eller så? låg på väg mellan ulricehamn å jönköping tidigarre idag å en bil körde mkt skumt! tonade rutor, en xc70 mörkblå..  XLN 746.. dumdristiga omkörningar å allmänt farlig på vägen.. kan man få reda om de va en snut,?

Ljudnörd!
Lady_Milla Alecci's fästmö
17 mars 2008 · 708 Inlägg

fegge_89 skrev:

Lady_Milla skrev:
Jag kan bekräfta att det aldrig någonsin är tillåtet att köra snabbare än hastighetsgränsen, omkörning eller inte. Kör den framför såpass nära hastighetsgränsen att det tar lång tid att köra om, bör kanske den som är mån om att vara laglydig fundera på hur viktigt det är att köra om - man kommer ju ändå inte kunna köra särskilt mycket snabbare efter omkörningen.(då max hastigheten på sträckan är 90 och du få inte överskrida hastigheten under omkörning eller efter enligt lag)

så om man följer lagen som gäller skulle trafiken bli bättre?är det fler som kommer överleva påväg till eller från jobbet?och borde man tänka efter lite hur man är sj mot andra då man väljer att vara olaglig?
undersökningar visar att 75% oroar sig för omkörningar i trafiken och de som dör i trafiken är oftast de som kör om oller kör över hastigheten som råder....
vem kan man skylla på?att den som va framför inte flyttade sig eller att personen som körde om inte tänkte sig för när de va möte samtidigt som han körde om?om personen flyttade på sig framför å man fick möte men ändå körde om, är inte de ganska osmart då man inte får köra om i möte?

det finns många frågor i detta området vad som är rätt och fel..vem kan ge ett bra svar på nån av dom förutom dom som håller i de?


(de jag lärt mig på trafikskolan borde väl ändå vara rätt då de går efter lagboken...tråkigt nog lyckas jag inte hitta nån länk som kan ge förklaring om den rätta lagen så jag nämner inte mer om saken om jag inte får nån korekt info sida om de)

Ligger man bakom en bil som man har planerat att köra om så får man överskrida vägens hastighet endast vid omkörning sedan efter omkörningen så ska man hålla fartbegränsningen.
Det sa en polis att det skulle vara okej i alla fall.

Kör med sunt förnuft på allmän väg så minimeras risken för olycker.

men konstigt nog ha jag hört att man inte få överskrida hastigheten när man gör en omkörning heller..men de tycker jag isf e lite sjuk då de tar superlång tid att köra om men om man då tänker att de e en 90 väg å den framför kör 90 å du får inte hålla mer än 90..varför köra om?hahaha

ja klart man ska köra med sunt förnuft men de betyder ju inte kör så snabbt du vill...de skrämmer många att de e så..de e ju verkligen att skita i andra å bara gasa utan å tänka...så de är svårt att köra i trafiken i dagens samhälle men också tro jag de bero på stress...men samtidigt är de saknad av omdöme...och om man nu ska se på hur de ser ut i trafiken verka de inte va så många som tänker utan bara gasar för att dom kan...

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
kolvas
17 mars 2008 · 4 001 Inlägg

Lardi skrev:
hur får man reda på ett reggnummer om de är en civil snut eller så? låg på väg mellan ulricehamn å jönköping tidigarre idag å en bil körde mkt skumt! tonade rutor, en xc70 mörkblå..  XLN 746.. dumdristiga omkörningar å allmänt farlig på vägen.. kan man få reda om de va en snut,?

SMS regnumret till 71456

men konstigt nog ha jag hört att man inte få överskrida hastigheten när man gör en omkörning heller..men de tycker jag isf e lite sjuk då de tar superlång tid att köra om men om man då tänker att de e en 90 väg å den framför kör 90 å du får inte hålla mer än 90..varför köra om?hahaha

ja klart man ska köra med sunt förnuft men de betyder ju inte kör så snabbt du vill...de skrämmer många att de e så..de e ju verkligen att skita i andra å bara gasa utan å tänka...så de är svårt att köra i trafiken i dagens samhälle men också tro jag de bero på stress...men samtidigt är de saknad av omdöme...och om man nu ska se på hur de ser ut i trafiken verka de inte va så många som tänker utan bara gasar för att dom kan...

Vem säger att din hastighetsmätare går rätt? du kanske bara kör i 82km/h när du tror att du kör i 90...

Är det ditt jobb att se till att andra kör lagligt?

Det är inte speciellt svårt att köra i dagens trafik, bara att hålla koll på sig själv och sitt fordon samt följa trafikrytm (vilket är viktigare än lagar & paragrafer) och underlätta för sina medtrafikanter

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Lady_Milla Alecci's fästmö
17 mars 2008 · 708 Inlägg

Vem säger att din hastighetsmätare går rätt? du kanske bara kör i 82km/h när du tror att du kör i 90...

Är det ditt jobb att se till att andra kör lagligt?

Det är inte speciellt svårt att köra i dagens trafik, bara att hålla koll på sig själv och sitt fordon samt följa trafikrytm (vilket är viktigare än lagar & paragrafer) och underlätta för sina medtrafikanter



haha jag vet vad min hastighetsmätare visar exakt eftersom jag kör med gps så visar den precis...och jag skiter i hur andra kör men jag vill inte bli inblandad eller offer för nån som vill gasa...
och om man ska köra som alla andra ja då ska man nog hålla över 200 köra om i möten tvinga ner andra i diket..stressa dom och mera..de tycker inte jag fungerar iaf och jag vet inte många som skulle gilla de heller..
jag kör som jag lärt mig köra å de e nästan helt lagligt då jag håller 10 över som mest...

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
kolvas
17 mars 2008 · 4 001 Inlägg

Lady_Milla skrev:
Vem säger att din hastighetsmätare går rätt? du kanske bara kör i 82km/h när du tror att du kör i 90...

Är det ditt jobb att se till att andra kör lagligt?

Det är inte speciellt svårt att köra i dagens trafik, bara att hålla koll på sig själv och sitt fordon samt följa trafikrytm (vilket är viktigare än lagar & paragrafer) och underlätta för sina medtrafikanter



haha jag vet vad min hastighetsmätare visar exakt eftersom jag kör med gps så visar den precis...och jag skiter i hur andra kör men jag vill inte bli inblandad eller offer för nån som vill gasa...
och om man ska köra som alla andra ja då ska man nog hålla över 200 köra om i möten tvinga ner andra i diket..stressa dom och mera..de tycker inte jag fungerar iaf och jag vet inte många som skulle gilla de heller..
jag kör som jag lärt mig köra å de e nästan helt lagligt då jag håller 10 över som mest...

underlätta för dom som kör om så blir du inget offer.

kör alla andra i 200 km/h?

det värsta som finns på vägarna är dom som ska vara paragrafryttare som inte kan hålla undan när plats finns!

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Decibel
17 mars 2008 · 2 911 Inlägg

Lite lagtexter då... Bötesbeloppen kan vara andra...

30 § Underlåtenhet att hålla till höger eller lämna betryggande avstånd i sidled.
Böter: 1000+500kr

38 § Försvårande av omkörning
Böter: 1000kr

Och det spelar ingen roll om du kör prick 90 på 90 väg och bilen bakom kan känna lukten av vad du käkade till lunch, du ska flytta på dig.

olirc
17 mars 2008 · 245 Inlägg

kolvas skrev:

klart alla gör de jag sa inte världen va perfekt men om man ska följa reglerna så ska man jui köra enilgt tavlorna eller hur...men inte många som gör de...jag säge rinte att alla ska göra de eller att de funkar men tänka om alla hade följt reglerna å fäljt lagarna vad lätt de skulle bli att köra ute på vägarna..inga som kör om  möten som leder till döden osv...jag pratar allmänt och diskuterar allmänt...jag säger vad jag ha fått lära mig när jag körde på körskola..och jag vet att ingen i hela sverige följer nån lag..därav kanske de e problemet å sen gnäller alla på att de dör så många osv..inte undra på så som folk kör i trafiken idag då ingen vill köra i de som e bestämt e max?ingen vet vad eller hur de sett ut om alla va laglydiga men jag tro de skulle ske mindre olyckor i de betendet än vad de e i dagens läge då alla e så stressade å så fixerade vid fortkörningar osv...jag sj e inte hel laglig..jag kör max 10 mer än vad de ska va...men i tätorter eller dåligt väder då ligger jag på hastigheten eller under om de inte går hålla hastigheten och i tätort e de väldigt korkat å köra över hastighet då de finns mycket gångtrafikanter och barn...jag ser ingen mening med de hela..men om de e landsväg motorväg då ligger jag över med 10 (om jag känner för de)..

som dom skrev innan så har det ingen betydelse om du ligger i 100 på 50-väg och det kommer någon som vill om så har du skyldighet att underlätta för omkörning

Ja men du har ingen skyldighet att gå ut i vägrenen för det gör du frivilligt utan så långt till höger som möjligt är vad du är skyldig till i körbanan eller till höger körfält vid motorvägskörning. Däremot kan man ju vara smidig och ligga i vägrenen om det är nått fel på bilen eller liknande som gör att man inte kan hålla trafikrytmen.

Är så många som tror dom har rätt att tvinga ut en i vägrenen men det är nått som jag avgör om det är säkert eller inte att köra ut där!

Mortalis VW-nörd?
17 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Decibel skrev:
Lite lagtexter då... Bötesbeloppen kan vara andra...

30 § Underlåtenhet att hålla till höger eller lämna betryggande avstånd i sidled.
Böter: 1000+500kr

38 § Försvårande av omkörning
Böter: 1000kr

Och det spelar ingen roll om du kör prick 90 på 90 väg och bilen bakom kan känna lukten av vad du käkade till lunch, du ska flytta på dig.

Så man skall alltså ligga i 70 på 50 vägar å tuta på folk framför, annars ringa polisen o säga "jag ligger i 70 på en 50 väg bakom en kille o tutar som ett mongo, men han vägrar flytta på sig, kommer ni o skriver böter på han eller?"

kolvas
17 mars 2008 · 4 001 Inlägg

Så man skall alltså ligga i 70 på 50 vägar å tuta på folk framför, annars ringa polisen o säga "jag ligger i 70 på en 50 väg bakom en kille o tutar som ett mongo, men han vägrar flytta på sig, kommer ni o skriver böter på han eller?"

njae, detta ser jag väl inte som ett problem men dom som ligger 5-10km/h under hastighetsbegränsningen och inte underlättar omkörning bör tänka till en gång extra innan dom gnäller.

Ja men du har ingen  skyldighet att gå ut i vägrenen för det gör du frivilligt utan så långt till höger som möjligt är vad du är skyldig till i körbanan eller till höger körfält vid motorvägskörning. Däremot kan man ju vara smidig och ligga i vägrenen om det är nått fel på bilen eller liknande som gör att man inte kan hålla trafikrytmen.

Är så många som tror dom har rätt att tvinga ut en i vägrenen men det är nått som jag avgör om det är säkert eller inte att köra ut där!

helt rätt, det är skillnad på att hålla till höger på vägbanan och vägrenskörning
Det finns alldeles för många som anser att bara för att dom betalar vägskatt så tror dom att dom äger vägen!

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Pikey
17 mars 2008 · 2 283 Inlägg

Man får aldrig köra fortare än angivet ÄVEN vid omkörningar för du får ju inte överskrida hastigheten från början, fråga en polis som kan lagarna istället för en som kör som normalt folk så får ni reda på sanningen.

R.I.P. Michael Jackson!
MrTurbo Better than God \o/
18 mars 2008 · 1 883 Inlägg

Lady_Milla skrev:

MrTurbo skrev:
Ni som inte gillar att ha någon nära bakom er.

Aldrig funderat på att flytta på er? Hålla lite höger för att underlätta en omkörning? Det är faktiskt inte helt lagligt att "hindra och störa" i trafiken. Om jag är på väg till sjukhus, BB eller annat bråskande (sen till jobbet räknas inte riktigt) och någon på jävelskap grisar sig på det viset kommer det FAN bli väsen kan jag säga...

om man kör 90 på en 90 väg har du ingen skyldighet att släppa förbi en annan bil som ha lust att köra snabbare än 90..och bilen bakom gör olagligt saker så som;..de e inte lagligt å köra över hastighet,ligga å trycka i röven på en annan som kör lagligt eller störa andra trafikanter så de blir 3 olagliga grejer på en gång å hålla på sådär...den framför gör inget olagligt att köra i laglig hastighet å inte flytta på sig för den ha rätten på sin sida....men om de e så att personen framför ligger under hastigheten som råder så ha den en skyldighet att släppa förbi andra då den e ett hinder på vägen...

så är de so deal with it!

Lady_Milla skrev:

Saabo skrev:

MrTurbo skrev:
Ni som inte gillar att ha någon nära bakom er.

Aldrig funderat på att flytta på er? Hålla lite höger för att underlätta en omkörning? Det är faktiskt inte helt lagligt att "hindra och störa" i trafiken. Om jag är på väg till sjukhus, BB eller annat bråskande (sen till jobbet räknas inte riktigt) och någon på jävelskap grisar sig på det viset kommer det FAN bli väsen kan jag säga...

Exakt det jag menar.. Hatar minipoliser som tror dom är så jäkla lagliga när dom ligger i vägen när man ska köra om. Utan att veta om det sitter någon döende i bilen bakom som måste till akuten. sen när man gjort en dum omkörning för dom vägrar flytta sig så blinkar dom med hejuset på en.. IDIOTER!!!!!!

ja tro inte de går att tänka så för alla som kör som idioter(de som trycker andra i röven)har inte en döende person i bilen som måste till akuten varje gång dom e ute å kör...de flesta gör detta för att få köra olagligt snabbt å skita i sina medtraffikanter...och om de nu e så att man ha en skadad person i bilen så e de nog en tuff sitts att va i å då få man nog göra de bästa av de om man inte ha ringt en ambulans...för vi människor e inte telepatiska å kan inte läsa andras tankar!

Snälla Lady_Milla , klipp ditt körkort och sätt dig ALDRIG bakom ratten igen. Sådan som dig vill vi inta ha på vägarna.

Är det förnedrande att bli omkörd, tar du det som en personlig förolämpning?  Sådana omogna person har inte på vägen att göra!!!  Många säger "jag kör faktiskt i 90) MEN INTE FAN GÖR DE DET för deras hastighetsmätare visar fel...  Jag kör efter min gps, då visar hastighetsmätaren 8kmh MINDRE! Så var inte så satans säker på att du kör lagligt, du är kanske en VÄGLUS! roll (Edit2; Läste att du hade gps du med Milla, otroligt att din mätare visar rätt, bar att gratulera smile men det ger dig ändå inte rätten att hindra andra, vill du inte bli inblandad så är det ju ÄNNU en orsak till att hålla höger och släppa förbi den "överstressade" personen bakom dig.)

Orka bry sig om någon kör 10kmh snabbare, låt dem göra det då, det är bara att hålla höger och släppa förbi, det funkar för mig dagligen! Som sagt så visar (nästan) ALLA hastighetsmätare för lite så när ni ligger där mitt i vägen och hävdar att ni kör lagligt kan jag nästan lova att ni inte kör över 85kmh. Bry er inte om vad andra själva väljer att göra, håll istället koll på er själva.

Ni har ALDRIG någonsin rättighet att hindra annan trafik, ALDRIG, ni gör fel hur ni än gör. Sådana som ni bidrar i högsta grad till dålig stämning på vägarna, pallar ni inte med att hålla höger och släppa förbi en annan bil borde ni börja om på dagis igen.... smile  Lycka till!

Jag brukar köra rätt lagligt sällan mer än någon kmh över hastighetsgränsen enligt gps då, detta gör att andra trafikanter som kör typ 5kmh under angiven hastighet anser att man kör JÄTTEFORT. smile  Sluta lek polis och låt någon som kör lagligt / har bråttom köra förbi, det är inte förnedrande på något sätt. Krama varandra i trafiken istället...


Edit; hoppas jag inte editerade så det blev allt för svårläst nu...

Senast redigerat av MrTurbo (18 mars 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
hummer89
18 mars 2008 · 442 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Hade man blivit bögad på det viset och kört en rishög så hade man ju bara pallnitat och låtit dom försöka undvika att meja en i arslet.

Bara till att säga "jag såg en katt på vägen" eller nått tongue

Dom förtjänar ju iaf det roll

mm jag med ! fast bara motorbromsa annars skyller han väl på att man bromsade(ljusen).

I somras kom en långtradare upp bakom mig och sen saktade jag ner till 50 när vi kom in i huduksvall men han ligger 1-1.5m bakom än, fan vad äckligt det är! men nu till saken, fullgubben nöjde sig inte med hastigheten så han ställer sig på gasen och kör om mitt i en längre kurva där yikes tänkte ringa och anmäla han för han kan omöjligt varit vaken i skallen!.

peegee Forummoderator
18 mars 2008 · 2 924 Inlägg

Det är är av sånna som dig, Lady_Milla och ditt agerande som skapar irritation i trafiken och som väldigt ofta är den bidragande orsaken till att allvarliga olyckor sker efteråt ex mötesolyckor med dödlig utgång.

Tro det eller ej, du tar ingen skada av att bli omkörd utan du gynnar då istället trafiksäkerheten och undviker allvarliga olyckor på ett förnuftigt och tillåtet sätt.

Du har absolut ingen rätt att bestämma att någon inte får bryta hastighetsgränsen, du har inget med det att göra och FÅR INTE heller hindra det!
Dina påståenden är helt felaktiga!

Tänk istället på de stackars mötande bilar som kan råka illa ut efter att den förare som bestämt sig för att köra om och gör en farlig oplanerad omkörning till slut och kolliderar... för då var DU den bidragande faktorn till att olyckan skedde och du har troligtvis minst en död person på ditt samvete...

Senast redigerat av peegee (18 mars 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang