bil som trycker en bakom på väg hem från jobbet.??

-S40- Livsnjutare
18 mars 2008 · 403 Inlägg

Om en bil kör i anvisadhastighet, så finns ingen laglig anledning att köra om..

om det e 90 väg o bilen framför kör i tex 80, så har du rätt att köra om,

och du kan köra om i i 100 om du så vill, i det läget spelar ingen roll, då det gäller att komma förbi bilen så fort som möjligt..

sunt förnuft kallas det. och det får du inte böter för..

Gta Iv 31april
-S40- Livsnjutare
18 mars 2008 · 403 Inlägg

Urkas skrev:
Har man en risig bil kan man ju nita. Och ser till så man inte får söta nackskador så lär det ju bara bli roligt.

olagligt att nita hur som helst.. du kan ju prova med att skylla på en katt. haha,,

desstom tror jag det är värt att han ngn liggandes bakom ist för att behöva gå igenom en krock, då det krävs massa arbete

Gta Iv 31april
Ksj
18 mars 2008 · 1 217 Inlägg

ligger folk i min häck när de utan problem kan köra om så får dom smaka på mitt drag! Inget snack om saken.

Saab 900 "2.1an" (1992)
aenfors
18 mars 2008 · 375 Inlägg

Förstår inte det svåra i det här. Men tyvär verkar många som kör bil ha hittat körkortet i flingpaketet på morron.
För det första så gör man inte en omkörning om man är minsta osäker på att inte hinna säkert.
Om någon kör om mig och jag märker att det blir tight så släpper jag gasen lite, inte för att det är rätt eller fel eller står i nån jävla lagbok utan för att det det är en schysst grej att göra för att undvika en olycka.
Sen skiter jag fullständigt om jag blir omkörd i 140 eller i 95 så länge det är en säker omkörning som inte påverkar mig.
Ska jag köra om så ligger jag inte bakom och räknar 3 sek regeln direkt men det är en annan sak att ligga riktigt tätt bakom och irritera.
Och gud va smart att dra en tvärnit när någon ligger bakom, undrar vem som är först ner diket roll men det är klart, så länge man får med sig den jäveln som hade bråttom så kanske det va värt det.

-S40- Livsnjutare
18 mars 2008 · 403 Inlägg

Ksj skrev:
ligger folk i min häck när de utan problem kan köra om så får dom smaka på mitt drag! Inget snack om saken.

det är lugnt en annan sak...

Gta Iv 31april
hummer89
18 mars 2008 · 442 Inlägg

peegee skrev:
Det är är av sånna som dig, Lady_Milla och ditt agerande som skapar irritation i trafiken och som väldigt ofta är den bidragande orsaken till att allvarliga olyckor sker efteråt ex mötesolyckor med dödlig utgång.

Tro det eller ej, du tar ingen skada av att bli omkörd utan du gynnar då istället trafiksäkerheten och undviker allvarliga olyckor på ett förnuftigt och tillåtet sätt.

Du har absolut ingen rätt att bestämma att någon inte får bryta hastighetsgränsen, du har inget med det att göra och FÅR INTE heller hindra det!
Dina påståenden är helt felaktiga!

Tänk istället på de stackars mötande bilar som kan råka illa ut efter att den förare som bestämt sig för att köra om och gör en farlig oplanerad omkörning till slut och kolliderar... för då var DU den bidragande faktorn till att olyckan skedde och du har troligtvis minst en död person på ditt samvete...

Hon har sett denna för mkt http://www.youtube.com/watch?v=F0U8hpBn … re=related

-S40- Livsnjutare
18 mars 2008 · 403 Inlägg

Lady_Milla bevisar att kvinnor har fan inte i trafiken o göra:P

Bra exempel den där ronny o ragge filmen.. e ju hon på pricken

Senast redigerat av -S40- (18 mars 2008)

Gta Iv 31april
Rushman Evolution Garage
18 mars 2008 · 1 299 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Hade man blivit bögad på det viset och kört en rishög så hade man ju bara pallnitat och låtit dom försöka undvika att meja en i arslet.

Bara till att säga "jag såg en katt på vägen" eller nått tongue

Dom förtjänar ju iaf det roll

pallnitat å lagt in backen å stampat å¨UTAV BARA FAN!!!

Sky´s the limit...
roxe Jesus didn´† Tap
18 mars 2008 · 1 146 Inlägg

I Stockholm värkar bilarna gå på räls i vänsterfilen. Vill ni ligga och köra lagligt så kör i mitten, vill ni köra sakta så kör till höger. Körde ner till göteborg nyligen och då värkade det som dom flesta var yrkesförare för där låg fan folk "rätt" på vägen. Gick skitsmidigt och jag kommer inte äns ihåg någong gång då jag behövde bromsa in specielt för någon sov i högerfilen.

Den som följer lagarna och inte kan samspela med andra trafikanter och alltid håller på sin rätt ska inte ha ett jävla körkort.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Mortalis VW-nörd?
18 mars 2008 · 4 332 Inlägg

roxe skrev:
I Stockholm värkar bilarna gå på räls i vänsterfilen. Vill ni ligga och köra lagligt så kör i mitten, vill ni köra sakta så kör till höger. Körde ner till göteborg nyligen och då värkade det som dom flesta var yrkesförare för där låg fan folk "rätt" på vägen. Gick skitsmidigt och jag kommer inte äns ihåg någong gång då jag behövde bromsa in specielt för någon sov i högerfilen.

Den som följer lagarna och inte kan samspela med andra trafikanter och alltid håller på sin rätt ska inte ha ett jävla körkort.

Tycker vi kör som idioter här big_smile men oftast är det som du beskriver, höger slow, mitten normal, vänster maniacs som ska hävda sig smile
Men de bidrar till stress, många som ligger o nosar en i röven helt i onödan, som när man har en omkörning på g, ligger i 85 på 70 väg å kör förbi folk, kommer de nån retard o lägger sig i arslet o vill att ja ska dra på i 120 för att han vill köra så fort, flyttar ju mig så fort jag kan men tänker fan inte bli av me körkortet ifall en snut står å pangar längre fram, sånt e onödigt stress...o händer varje dag.

Lady_Milla Alecci's fästmö
18 mars 2008 · 708 Inlägg

Men men ha ni inte läst..jag snacka allmän alltså ställer jag frågor jag svara på frågor..jag kollar nätet innan jag skriver...jag pratar inte om vad jag sj gör på vägen hela tiden...jag diskuterar allmänt!
och jag har tagit upp lagen som finns i verkligheten..vad ni sen gör av de å tycker om de struntar jag i...såna här diskusioner går alltid över styr då de som kör som beskrivet i första inlägget av den som startade de tycker de e helt ok att preja och stressa folk medans dom som blir utsatta för de inte e så glada över sittsen och därav säger emot...

alla få tycka som dom själva vill här inne men när man är ute på vägen borde man tänka mer än att bara gasa.

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
-S40- Livsnjutare
18 mars 2008 · 403 Inlägg

Lady_Milla skrev:
Men men ha ni inte läst..jag snacka allmän alltså ställer jag frågor jag svara på frågor..jag kollar nätet innan jag skriver...jag pratar inte om vad jag sj gör på vägen hela tiden...jag diskuterar allmänt!
och jag har tagit upp lagen som finns i verkligheten..vad ni sen gör av de å tycker om de struntar jag i...såna här diskusioner går alltid över styr då de som kör som beskrivet i första inlägget av den som startade de tycker de e helt ok att preja och stressa folk medans dom som blir utsatta för de inte e så glada över sittsen och därav säger emot...

alla få tycka som dom själva vill här inne men när man är ute på vägen borde man tänka mer än att bara gasa.

precis,, använda ratten o underlätta kanske??

Gta Iv 31april
Lady_Milla Alecci's fästmö
18 mars 2008 · 708 Inlägg

-S40- skrev:

Lady_Milla skrev:
Men men ha ni inte läst..jag snacka allmän alltså ställer jag frågor jag svara på frågor..jag kollar nätet innan jag skriver...jag pratar inte om vad jag sj gör på vägen hela tiden...jag diskuterar allmänt!
och jag har tagit upp lagen som finns i verkligheten..vad ni sen gör av de å tycker om de struntar jag i...såna här diskusioner går alltid över styr då de som kör som beskrivet i första inlägget av den som startade de tycker de e helt ok att preja och stressa folk medans dom som blir utsatta för de inte e så glada över sittsen och därav säger emot...

alla få tycka som dom själva vill här inne men när man är ute på vägen borde man tänka mer än att bara gasa.

precis,, använda ratten o underlätta kanske??

visst kan jag underlätta omkörningar de gör man fn dagligen när man e ute å kör..så dum e man ändå inte så man inte fatta de..ska väl berätta om en jag underlättade för;
jag underlättade en omkörning en gång å de va möte så ja då tänker man den som är bakom väntar väl ändå när den andre passerat men nej han drog om å den mötande fick tvärnita å nästan rakt ner i diket...Va de så smart av den som va bakom mig eller va de mitt fel med för att jag underlättade?
Just de där är det många som gör..skiter i mötet och drar om ändå så de mötande blir lidande...ligger ändå inte problemet då hos den som bestämmer sig för att göra den där dåliga omkörningen?eller är det plötsligt alltid bilen framför som ska va förälder??

dessa omkörningar e de jag diskuterar, inte de normala omkörningarna.

Senast redigerat av Lady_Milla (18 mars 2008)

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
MrTurbo Better than God \o/
18 mars 2008 · 1 883 Inlägg

Det är ju upp till den som kör om att se till att det sker säkert, självklart. Är man tveksam till att hinna så kör man inte om. Finns det utrymme så kör man om. Den som BLIR omkörd kan ju, som peegee skrev, under lätta genom att gå åt sidan så det blir mer plats.  Man skall alltid tänka på säkerheten först, detta gäller ALLA.  Har någon bråttom så hjälp personen att komma fram, orsaken vet du ju inget om. Det e ju inte meningen att man skall köra in till kanten och stanna, bara hålla åt höger. Enda stället där jag VÄGRAR gå åt sidan är på 30sträckor. Det e ofta skolor dagis etc där och då håller man sig lugn. smile

Efter 15 år med körkort har man sett en del, har ännu så länge bara vart inblandad i en olycka och det var när en tant körde ut framför mig trots väjningsplikt. Hoppas jag klarar mig i framtiden med. Ni med nytagna körkort må vara farliga i trafiken men jag anser att många äldre är lika illa, dock på ett helt annat sätt...  roll

Senast redigerat av MrTurbo (18 mars 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Lady_Milla Alecci's fästmö
18 mars 2008 · 708 Inlägg

Precis smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
blacken
18 mars 2008 ·

C70 skrev:

blacken skrev:
Så länge vederbörande fordon inte identifierar som polisfordon, så är det VTK:s bestämmelser som gäller.

Ledsen att göra dig besviken, men det är inte riktigt så det funkar.

Alla fordon där polis färdas får köra brådskande!

OM det är brådskande, men då så måste dom" tala" om för övrig trafik att det är polisutryckning.

C70
18 mars 2008 · 424 Inlägg

blacken skrev:
OM det är brådskande, men då så måste dom" tala" om för övrig trafik att det är polisutryckning.

Nix!

Går t.o.m att köra trängande, utan blåljus/siren.

Senast redigerat av C70 (18 mars 2008)

TRYIT Teddan
19 mars 2008 · 2 495 Inlägg

polis behöver inte använda blåljus vid tex bil jakt... jag vet då jag försökte köra ifrån dom wink

iof är detta en del år sedan men reglerna är nog dom samma.
om ni undrar hur det gick för mig....... det stog en vägblockering efter 3mil sad

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Tulldahl Gas til de ras!!
19 mars 2008 · 100 Inlägg

-MR2- skrev:

danhild skrev:

tbarren skrev:

HAHAHAHAHAHHA Fyfaaaaaan vad jag garvar, det där var det roligaste jag läst på ett bra tag! Hade varit stört kul att se lol

Redan gjort. Lastbilschaffis som blir skuggad av en polispatrull, de ligger och trycker bakom så att han inte ska se dem - men det gör han i en kurva.
Pallnitar ett tag senare, kliver ur bilen och säger: Såg ni älgen killar?!?

big_smile

HAHAHAHA lollol
Den var bra tongue Stört skön! big_smile

OMG hoppas att det blev en tankebana i huvudet på poliserna!!!

Alla säger att styla en volvo är som att sminka en gris!!!
Låt mig då sminka mitt svin!!
blacken
19 mars 2008 ·

Decibel skrev:

Lady_Milla skrev:
om man kör 90 på en 90 väg har du ingen skyldighet att släppa förbi en annan bil som ha lust att köra snabbare än 90..och bilen bakom gör olagligt saker så som;..de e inte lagligt å köra över hastighet,ligga å trycka i röven på en annan som kör lagligt eller störa andra trafikanter så de blir 3 olagliga grejer på en gång å hålla på sådär...den framför gör inget olagligt att köra i laglig hastighet å inte flytta på sig för den ha rätten på sin sida....men om de e så att personen framför ligger under hastigheten som råder så ha den en skyldighet att släppa förbi andra då den e ett hinder på vägen...

så är de so deal with it!

Wrong!

Du har skyldighet att flytta på dig vid omkörning, oavsett vad bilen som ska köra om har för hastighet eller hur han kör.
Om du däremot vägrar släppa förbi någon bara för att vara tjurig, så kan du bli bötfälld.

Det behöver man bara göra OM det kan ske UTAN risk för en själv och övrig trafik

Senast redigerat av blacken (19 mars 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang