nonamers 240 - värmepaket utbytt, bilder på baslåda, hatthylla & dörrsidor

nonamer
23 maj 2008 · 307 Inlägg

Nu är jag less och måste skriva av mej lite..
Jag har konstaterat att värmepaketet är kört och måste bytas.
Och jag har slängt ihop en liten lista på vad som måste åtgärdas.
• vindrutetorkarmotor
• värmepaket
mycket rost efterföljt av omlackering
• bromsar
• byta en stor del av avgassystemet

De kanske inte ser ut att vara mycke när de inte är en själv som ska åtgärda allt, men min motivation är borta.
De känns inte som att de är värt alla timmar som jag kan lägga ner på annat, och 90% som är gjort till denna går att montera på/i en annan 240.
Jag ska fundera lite och kolla runt så får vi se om jag fortsätter med denna elr börjar på en annan 240 som är i bättre skick.

Hasselstrom
23 maj 2008 · 796 Inlägg

Du kan ju inte skaffa en annan 240 nu när du redan har en med den coolaste färgen!! Ser mycket bra ut hittills, men jag lovar att om du skaffar en ny 240 så kommer du hitta lika mycket rost på den..

Är alltid rost på samma ställen på en bilmodell, visst kan det vara mindre hål istället för ett stort, men du får likförbannat kapa ur och svetsa ändå.  Blir inte lika pilligt om du har större hålwink

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Mack Forum- och sitemoderator
23 maj 2008 · 26 176 Inlägg

Håller med ovanstående.
Kämpa på! Denna är ju unik, och denna har du ju kommit en bit med.
Rosten kommer man aldrig ifrån på en 240, handlar bara om hur mycket eller
lite det är.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Saffranskalle Palfinger tekniker
24 maj 2008 · 1 248 Inlägg

men se det possitivt i stället. om du måste byta avgassystem så sätter du dit ett roligare och om bromsarna är det bara köpa skivor på biltema men inte belägg. och torkarmotorn byter du på 10 min men vermepaketet tar lite längre tid men inte så farligt.

Volvo Xc70 (2001)
nonamer
24 maj 2008 · 307 Inlägg

Jag har legat under instrumentbrädan o kollat lite och jag behöver nog inte byta torkarmotorn, utan bara mekanismen till vänster torkare.
Och gällande värmepaketet funderar jag på att höra med några verkstäder om hur billiga dom är på att byta, tiden de lär ta för mej att byta de lägger jag gärna på dörrsidorna istället.
Det blir troligtvis en heldag på söndag med baljorna också, så blir man iaf klar med dom.
Vi får se om jag ordnar lejt folk till skärmkanterna och mellanplåten under baklysena.

Så projektet fortsätter iaf, jag har lagt ner för mycke tid på denna bil för att bara börja på en annan.
Tack så mycke för uppmuntringarna smile

nonamer
25 maj 2008 · 307 Inlägg

Jag fick en liten ful och någorlunda oseriös idé nu när jag var ute i verkstan, och hade tänkt höra vad ni tycker.
Idén består av att jag skulle ta bort låset på bakluckan, svetsa igen det och sätta dit en stegrande-älg-dekal:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71585/355548_ne1uzj.jpg
Haha, vad tror ni? Braskit elr bara skit? lol

Portal Filkörning?
25 maj 2008 · 852 Inlägg

njaaaaaaaaaaaeeeeeee.....  va la sådär tycker jag xD

i övrigt ett fint exemplar smile

Amazon_123GT Driifter;)
25 maj 2008 · 1 630 Inlägg

bort me låset utan dekal

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
nonamer
27 maj 2008 · 307 Inlägg

haha jag skippar nog den där stegrande älgen ändå lol

Portal:
håller faktiskt me dej x) hehe tack tongue

Amazon_123GT:
mjo jag är sugen på att lägga igen låset, men utan dekal (eller nåt annat som täcker) så måste jag ju lacka om skuffen, och då lär de garanterat bli nyansskillnad om jag inte orkar lacka om hela bilen sad

mrfillefjong
27 maj 2008 · 70 Inlägg

tycker du ska lacka om hela bilen svart ... blir mer krim look då wink fin projekt annars !

Du ska få fett med dingdong :)
Volvo 855/V70 T5 "Töööbon" (1994)
supermikaela
27 maj 2008 ·

nonamer skrev:
Jag har legat under instrumentbrädan o kollat lite och jag behöver nog inte byta torkarmotorn, utan bara mekanismen till vänster torkare.

En jäkla tur du har att det inte var mekanismen till höger torkare. Ett jävla sjå att byta den ska du veta... Alla vajrar ska på och allt, fyfan. Gör jag aldrig om.. Tog mig 6-7 timmar sad

Visserligen så visste vi inte hur det skulle se ut med allt där då, tog ju ett tag att lista ut det med ^^

nonamer
27 maj 2008 · 307 Inlägg

mrfillefjong:
Mja vi får se när skärmkanten har bytts, vilket inte kommer bli på ett tag, de kommer bli ett rullande projekt när jag har fixat körkortet, såhär två år efter man fyllde 18 roll
Tack smile

supermikaela:
Hehe de lät inge vidare roligt, man lär ju va lagom paj i ryggen efter att ligga där i nån konstig skruvarställning i 6h tongue
Såg ni inte hur de satt från början då? cool

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
27 maj 2008 · 4 190 Inlägg

Du gör ett super jobb! kommer bli jävligt fin smile

Jobba på smile
Mvh Kim

Taunuus
28 maj 2008 · 263 Inlägg

mjo jag är sugen på att lägga igen låset, men utan dekal (eller nåt annat som täcker) så måste jag ju lacka om skuffen, och då lär de garanterat bli nyansskillnad om jag inte orkar lacka om hela bilen sad

annars svetsar du fast och så målar du alla "liggande" ytor blanksvart. om du fårstår hur jag menar, de sku se ganska skönt ut tongue

Ford 17M "Taunus" (1967)
nonamer
29 maj 2008 · 307 Inlägg

kimpan_90:
hehe tack, de går lite segt just nu men de lossnar nog smile

WurstingErik:
tänkte du på huv, tak och baklucka? smile
de jävliga är att skärmkanten höger bak bör bytas, och höger framdörr, men vi får se hur allt löser sej tongue

nonamer
1 juni 2008 · 307 Inlägg

De har inte hänt så mycket sen sist men lite mer fräschare inredning har handlats och jag har pillat lite mer med baslådan.
För övrigt var de luleå cruising som gällde inatt, lång jävla resa men he må då va, kul var de tongue

Några bilder då:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71585/361855_811awq.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71585/361856_0hi6x8.jpg
ännu otvättade

Anledningen till varför jag köper inredning är att originalinredningen är brun, och förra ägaren hade sprayat den svart, och de har nötts bort här och var. smile

Senast redigerat av nonamer (24 juli 2008)

Taunuus
1 juni 2008 · 263 Inlägg

tänkte du på huv, tak och baklucka? smile

jepp de gjorde jag ^^

Ford 17M "Taunus" (1967)
nonamer
1 juni 2008 · 307 Inlägg

WurstingErik:
okej, mja, vi får se som sagt

nonamer
1 juni 2008 · 307 Inlägg

Glömde bort att ta kort på dörrsidorna smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/71585/361951_mrmuy1.jpg
knappt påbörjade

Senast redigerat av nonamer (24 juli 2008)

supermikaela
1 juni 2008 ·

nonamer skrev:
supermikaela:
Hehe de lät inge vidare roligt, man lär ju va lagom paj i ryggen efter att ligga där i nån konstig skruvarställning i 6h tongue
Såg ni inte hur de satt från början då? cool

Nae, kugghjulen hade gått sönder vilket hade lett till att vajrar och kugghjul lossnat. tongue Var i princip omöjligt att se hur det skulle sitta. Troligtvis någon av de förra ägarna som försökt smörja upp kugghjulen där, och de är pressade, vilket ledde till att de lossnade.

Hoppas du förstod, lite svårt att förklara smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang