Skräckfilm?

maco
9 mars 2008 · 1 207 Inlägg

Netzki skrev:
"28 dagar senare", finns en uppföljare också tror jag. Männsikor som förvandlas till zombies eller nåt och tar över världen.

Tänkte precis skriva det men sedan läste jag att du redan nämnt den. Men jag kan rekomendera 28 Dagar Senare (http://www.imdb.com/title/tt0289043/) och "28 Veckor Senare" (http://www.imdb.com/title/tt0463854/).

Storyn kan lätt förklaras så här:
Forskare gör så att apor skapar ett virus som gör så att varelsen som har viruset drabbas av ren och skär ilska, de känner inget annat. Sedan är det djurrättsaktivister som släpper lös dessa apor och blir själv smittade. När detta väl har skett sprids smittan explosionsartat.
Storyn låter dålig men den är mycket väl filmad så den får dig verkligen att känna dig stressad under hela filmen.

Så fixa filmerna, dämpa belysningen och se den med HÖG volym så kommer du få dig en upplevelse.

Senast redigerat av maco (9 mars 2008)

Opelmadness German cars, quality and beyond
9 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Instängd.
Originaltitel: The Descent.
Den tyckte jag var ganska bra. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Urkas Kräsen grafiker
9 mars 2008 · 1 775 Inlägg

Sen finns ju Alien också. Vet inte om nån hört talas om denn, men den är ganska bra. ;P.
Fast annars, vad definierar man som skräck egentligen? För jag tycker egentligen inte att zombie-filmer är så mycket skräck. Skräck känns mer som typ scream eller nåt.

Whine whine!
Performance_ Förjaevle Brao
9 mars 2008 · 555 Inlägg

Texas Chainsaw Massacre,  När lammen tystnar, Hannibal, finns en hel del bra;)

_deki_
9 mars 2008 · 281 Inlägg

aigloow skrev:
black chrismas var rätt mysig. en remake av stilla natt blodiga natt. cool

kan nog med lätthet säga att detta e den sämsta skräckfilmen som någonsin gjorts

/Deki
Sushikocken Sleeper
9 mars 2008 · 3 084 Inlägg

Zombiesplatter är ju inte läskigt = tröga människor som blir köttade alltid förberedd att nåt ska hoppa fram. Crocodile dundee 2 när krokodiljäveln hoppar upp ur vatten det är jävligt läskigt fan va man hoppade till tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
HardCore
9 mars 2008 · 321 Inlägg

Vill du samtidigt få ett gott skratt ska du se Evil Ed. Uslare produktion får man leta efter. Men helt klart sevärd pga skratten man får smile

Sushikocken Sleeper
9 mars 2008 · 3 084 Inlägg

HardCore skrev:
Vill du samtidigt få ett gott skratt ska du se Evil Ed. Uslare produktion får man leta efter. Men helt klart sevärd pga skratten man får smile

haha den är ju svenskproducerad. recension  aftonbladet smile
http://wwwc.aftonbladet.se/puls/film/9718.html

Senast redigerat av Sushikocken (9 mars 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
rough_boy
9 mars 2008 · 811 Inlägg

Volvos bil historia  läskigare skit finns nog inte var rädd i en vecka efter det

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Andreas 940 -utan 940
9 mars 2008 · 1 728 Inlägg

rough_boy skrev:
Volvos bil historia  läskigare skit finns nog inte var rädd i en vecka efter det

Ja, speciellt när man fick se att S60/S80 designades redan 1992 och när de körde en 850 ut för ett stup. yikes

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
9 mars 2008 · 1 781 Inlägg

Sushikocken skrev:
kan tipsa om 2 dåliga som jag såg igår och idag "curse of the talisman" (om det får kallas skräckis) och de 13 spökena laban "13 ghosts nånting.."

kan tänka mig att du menar Thi13en ghosts?tongue

Team Insane Racing
biltemaanstalld badboy for life
9 mars 2008 · 356 Inlägg

kan lätt rekumendera the thing och DET

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Claes_H
9 mars 2008 · 26 Inlägg

The amnityville horror är ganska ok, nyare skräckfilm.

Full fart spar tid
Isröd
9 mars 2008 · 301 Inlägg

HardCore skrev:
Vill du samtidigt få ett gott skratt ska du se Evil Ed. Uslare produktion får man leta efter. Men helt klart sevärd pga skratten man får smile

ja det bästa är gert fylking.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Ranta
9 mars 2008 · 162 Inlägg

Hostel!

Mazda Rx7 "Efini" (1993)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
9 mars 2008 · 2 258 Inlägg

Onskans Hus... Skön 80-tals rulle smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
XxetrOxX
9 mars 2008 · 101 Inlägg

the ring

Trozzo Oekonomisk, ja visst
9 mars 2008 · 966 Inlägg

Event horizon
1408
House of wax (Bonus på att Paris Hilton blir mördad)

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Zeno_ Sladdgalning
9 mars 2008 · 297 Inlägg

Devil's rejects och House of a 1000 corspe

Två riktigt bra filmer av Rob Zombie!

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89
tefuse
9 mars 2008 · 127 Inlägg

Dead Silence lätt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang