Bogseringslucka volvo 740 -88

Sour
10 mars 2008 · 107 Inlägg

hejsan, har en lucka i min framspoiler där man kan fästa en lina för att bogsera bilen, dock sitter inte luckan kvar.

vet någon vart man kan skaffa en sån här lucka?, kolla Gladö skroten utan framgång 3 gånger nu så kanske någon har en liggandes?

mvh Sour

volvo_92 Blivande lastbilscaffis
10 mars 2008 · 134 Inlägg

kolla på internet på såna som ska skrottas..

Blivande lastbilscaffis
Sour
10 mars 2008 · 107 Inlägg

vet inte riktigt vad jag ska söka på, det är ju bara en lucka jag vill ha inte en hel spoiler :S

Team-Adolfsson Gödseldräng
11 mars 2008 · 4 529 Inlägg

gå till närmsta skrot och köp en för en tjuga eller 2 ^^

TritoN Motorburen Ungdom
11 mars 2008 · 499 Inlägg

Jag har samma problem som dig, men jag tänkte att jag går till skroten och köper på mig en hel spojler , sen tar jag typ en lödpenna eller något och smäller ut den andra som sitter kvar , och sen bara limmar eller värmer fast den på min andra spojler. Om du testar kan väl höra av dig med om hur resultatet blev smile

Lycka till!

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Rille_Pille Tyskstuk
11 mars 2008 · 466 Inlägg

Jag hade en Mercedes 190e förut där jag hade samma problem, men jag beställde bara en ny hos en mercedes återförsäljare och lacka den. Blev kanon.

Amazon_123GT Driifter;)
11 mars 2008 · 1 630 Inlägg

de e väl lite hårdvaluta på dem då rätt många tappar dem efter besök i snövallar och liknade.. men den ska sitta med ett par cklips eller liknande och ska inte behövas limmas och sen brukar de sitta som buntband i den så den hänger kvar ifall den lossnar.. kolla på typ tpc eller blocket eller liknande.. brukar alltid va nån 740 som dom säljer i delar e ju bara fråga där om du inte hittar på din lokala skrot

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Volvo Knugen The one and only
11 mars 2008 · 1 091 Inlägg

TritoN skrev:
Jag har samma problem som dig, men jag tänkte att jag går till skroten och köper på mig en hel spojler , sen tar jag typ en lödpenna eller något och smäller ut den andra som sitter kvar , och sen bara limmar eller värmer fast den på min andra spojler. Om du testar kan väl höra av dig med om hur resultatet blev smile

Lycka till!

Inte så smart om man vill kunna bli bogserad i framtiden wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Pliind
11 mars 2008 · 194 Inlägg

muhaha min lucka är kvar trots alla snövallar! har då sett många roliga lösningar som folk gjort tongue typ tagit nå mjukplast, smällt dit å limmat å sprejat tongue såg förjävligt ut på kort håll..

Volvo V60 T4 "Polestar optimerad" (2020)
TritoN Motorburen Ungdom
11 mars 2008 · 499 Inlägg

Volvo Knugen skrev:

TritoN skrev:
Jag har samma problem som dig, men jag tänkte att jag går till skroten och köper på mig en hel spojler , sen tar jag typ en lödpenna eller något och smäller ut den andra som sitter kvar , och sen bara limmar eller värmer fast den på min andra spojler. Om du testar kan väl höra av dig med om hur resultatet blev smile

Lycka till!

Inte så smart om man vill kunna bli bogserad i framtiden wink

Det har du mycket rätt i. Men jag åker volvo = Dom bethöver aldrig bogseras wink haha. Nae vars, men jag gör hellre min bil snygg och så än tänker på risker som kan hända smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Sour
14 mars 2008 · 107 Inlägg

20 kronor efter MYCKET letande, dock plockade jag av luckan INNAN jag frågade om priset tongue

ser bra roligt ut då luckan är blå och bilen vit big_smile

Pliind
14 mars 2008 · 194 Inlägg

äh bara å sprejja wink påtal om göra bilen snygg osv så är det rätt jobbigt att få ihop allt :p med min bakkjol så får jag inte på släpvagnskontakt och kan inte bogseras bakifrån :p för då tar linan i bakkjolen tongue

Volvo V60 T4 "Polestar optimerad" (2020)
Sour
15 mars 2008 · 107 Inlägg

Sweeman skrev:
äh bara å sprejja wink påtal om göra bilen snygg osv så är det rätt jobbigt att få ihop allt :p med min bakkjol så får jag inte på släpvagnskontakt och kan inte bogseras bakifrån :p för då tar linan i bakkjolen tongue

lollollol

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
15 december 2008 · 695 Inlägg

som alla andra kommenterat, lokala skroten kanske inte just kan få i den färgen du har men det fixas ju lätt med lite spackel, grundfärg och spray-lacka

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang