Behöver hjälp med vad som ger mest för pengarna.

Gamle_Rasken Inget mer, inget mindre!
14 mars 2008 · 90 Inlägg

Tjabba. är ute efter ett hyffsat billigt bas paket som ger fin bas för pengarna. och är inte så kunnig på vilka som är bäst o allt det där tongue

hade tänkt lägga ut max 3000 :- 

och ni som har tid o ork att hjälpa mig kan väll säga vad ni tycker för paket jag ska köpa, gillar bas som sagt o lyssnar i princip bara på techno.


Tackar på förhand. och om det är någon som säljre sina gamla saker så kan ni la skriva i gb´n o säga vad ni har. har ju en lite humm på saker.

har tittat på detta och är det bra? roll



GAS 900ALPHAX1600M, ALPHA210


Alpha baslåda och en kraftig monoförstärkare. Det här är den perfekta basförstärkaren för att driva flera basar. Steget lämnar hela 500 Watt RMS vid 2 ohms belastning. Det är ett riktigt kraftpaket som sätter ordentlig fart på basarna. Baslåda med dubbla 10-tumsbasar, optimerad lådvolym gör att de nya GAS Alpha basarna spelar maximalt, oavsett om det är ljudkvalité eller ljudtryck som du är ute efter. Lådorna är byggda i MDF-board och klädda med svart matta.

Förstärkare: 1x300W RMS 4ohm, 1x500W RMS 2ohm. 2ohm stabilt. THD 0,03%. S/N >96. Lågnivå in/utgång (RCA). Subsonic filter 20-55Hz/12dB. LP-filter 30-300Hz (12dB/okt). Bass boost 0-12dB/45Hz. Frekvensomfång 10-40000Hz. S/N 90dB. Ingångskänslighet 0,3-8volt. Avsäkrad 60A. Mått: 246x55x375mm. Baslåda: Dubbla 10-tumsbasar. Effekttålighet 2x200W RMS, 2x400W max. Impedans 4ohm. Känslighet 87dB. Magnet 33oz. Frekvensomfång 34-800Hz. Skyddsgaller. Volym: 38 liter. Dubbla terminaler. Material: MDF-board. Svart luddfritt tyg. Mått: 335x635x210x280mm (H x B x Djup uppe x Djup nere).

Pris för detta 2000:-

Det är inte farten som dödar utan smällen
Its not the fart that kills, its the smell
patrik79
15 mars 2008 · 782 Inlägg

Om det är mercan du ska bygga i så borde du kolla hur du ska få in basljudet i kupen för jag har för mej att du har tanken bakom baksätet och ibland är enda alternativet att bygga en bandpasslåda med porten  genom hatthyllan. Många basar passar inte alls för bandpasslådor.
Har ingen erfarenhet om gas prylarna du va sugen på men skulle jag köpa bas o steg så skulle jag kollat på netonnet för dom säljer ut mtx o boston prylar riktigt billigt men det är inget bra alternativ om du har tänkt att få lådförslag m.m (finns oftast på tillverkarens hemsida ändå).
ett alternativ är att köpa begagnat från någon som har grejerna inkopplade så det går att provlyssna.
Är det mercan du ska bygga i o enda alternativet är en bandpasslåda så surfa runt på billverkarnas hemsidor o kolla om det finns något som passar el ring nårdik, dbakuten, blekinge bilradio, ljudbyggaren, bilradiohörnan så borde du få något som funkar i din bil.

MrCalle Team Autohifi!
15 mars 2008 · 865 Inlägg

Här har du ett potent paket för under 3K;)
http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=2290
Du får t.o.m kablarna med.

Lycka till!

Drjohndeere
16 mars 2008 · 127 Inlägg

ja köpte en pioneer 12" på 400 Wrms med låda och pionner gm-5300t slutsteg för 3000 på brc. o ja ycker de låter kanon för dom pengarna

Gamle_Rasken Inget mer, inget mindre!
21 mars 2008 · 90 Inlägg

OKej, tackar så mycket. har itne kunnat svara eftersom jag ligger i lumpen tongue   men nu har jag sett o jag takar så mkt för hjälpen!   får se, hade ju varit lite ballt med porten genom hatthyllan, men fan, kommer det inte basa för mkt då? wink

Det är inte farten som dödar utan smällen
Its not the fart that kills, its the smell
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang