Projekt MTX Jackhammer 22"

ironhead volvoraggare
30 mars 2008 · 4 776 Inlägg

nu vill jag se bilder snart grrrrr

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
empe
30 mars 2008 · 230 Inlägg

Det här måste vara Garagets i särklass tråkigaste tråd. En heeeel del snack och väääldigt lite verkstad.

Second place is the first loser
ironhead volvoraggare
30 mars 2008 · 4 776 Inlägg

empe skrev:
Det här måste vara Garagets i särklass tråkigaste tråd. En heeeel del snack och väääldigt lite verkstad.

trådskaparen som starta tråden sitter väll och petar naveludd haha

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
olagbg OLAGBG
30 mars 2008 · 596 Inlägg

Zairon skrev:
Vi är nyfikna på vad som händer!
Startar du en tråd och förklarar att du ska bygga in en MTX Jackhammer i en bil så får du allt informera oss om vad som händer oxå wink
Vad är det som ska förhandlas, om du får lov att köpa den eller inte? tongue

hehe ja precis... skule nog tro att han inte får det...
har vart i kontakt med folket i usa.. får köpa en te nästa år om jag vill smile

OLAGBG
VOLVO
AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
30 mars 2008 · 220 Inlägg

Det är inte säkert att det kommer att bli någon bil överhuvud taget faktiskt. Sören på Lava som köper in MTX till sverige ska prata med en höjdare på MTX i USA och fråga om det går att bygga en stor baslåda för butiksbruk, en stor demovägg för MTX. Men sedan har vi även pratat om att bygga in den i en bil av större storlek. Det är detta vi väntar på.. Med vad och hur vi ska bygga den. Han från USA ska komma till sverige om ett par veckor. Så tyvärr får jag vänta tills dess och ni.. Så jag ber om ursäkt för förseningarna smile

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
Zairon Tyskstuk.se
30 mars 2008 · 630 Inlägg

Så det är inte ens säkert att det blir något bilbygge med en Jackhammer?

ironhead volvoraggare
30 mars 2008 · 4 776 Inlägg

då blir det till att pilla i naveln lite till då hehe tills dess

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Drönirettab
30 mars 2008 · 21 761 Inlägg

AckeOfSweden skrev:
fråga om det går att bygga en stor baslåda för butiksbruk, en stor demovägg för MTX. Men sedan har vi även pratat om att bygga in den i en bil av större storlek. Det är detta vi väntar på..

Ääh, inte behöver man fråga någon från USA bara för såna saker. Räkna lite själva på det där så blir det säkert bättre än deras förslag wink. Finns gott om beräkningsprogram och basens parametrar är ju ingen hemlighet smile.

AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
30 mars 2008 · 220 Inlägg

Drönirettab skrev:

AckeOfSweden skrev:
fråga om det går att bygga en stor baslåda för butiksbruk, en stor demovägg för MTX. Men sedan har vi även pratat om att bygga in den i en bil av större storlek. Det är detta vi väntar på..

Ääh, inte behöver man fråga någon från USA bara för såna saker. Räkna lite själva på det där så blir det säkert bättre än deras förslag wink. Finns gott om beräkningsprogram och basens parametrar är ju ingen hemlighet smile.

Hehe...jo. det är sant.. Eftersom det skall bli sponsrat så är det mer om det ger något eller om det är lönt.. därför.. byggkostnaderna kommer att stiga ganska rejält..smile

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
båge montör och hobby mekaniker
14 maj 2008 · 2 672 Inlägg

hur går det med bygget? blir det något eller?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
kapi
14 maj 2008 · 70 Inlägg

Maildaemon skrev:
Lyfta den i ett enkelt marklyft är nog ingen större konst, iaf inte om man varit på gymmet mer än 4 ggr i sitt liv^^ Dessutom finns de ganska stora ytor att hålla i på den basen

Men att plocka upp den från midjehöjd o springa runt med den blir nog värre

167 kg i marklyft är inte så jäkla lite lol btw lägg gärna in en bild på dig när du gör det istället...

znurv
30 juni 2008 · 136 Inlägg

Detta dog ut? roll

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!
BBAD Utbildad hobbymekare
1 juli 2008 · 1 125 Inlägg

händer det inget mera eller?

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
feffe85
1 juli 2008 · 104 Inlägg

sånt jälva ös i början på tråden o så bara *poff* försvann alla förväntningarna hmm tråkigt med tanke på basen..

slaim Ingenjör & Extremsportare
1 juli 2008 · 140 Inlägg

Förhandlingar fortfarande? Hmm... går lite väl segt..

Fartblind extremsportare.
BMW e30 (1990)
empe
1 juli 2008 · 230 Inlägg

Detta projekt blir nog aldrig av ska ni se

Second place is the first loser
R_Stalhandske
1 juli 2008 · 399 Inlägg

kapi skrev:

Maildaemon skrev:
Lyfta den i ett enkelt marklyft är nog ingen större konst, iaf inte om man varit på gymmet mer än 4 ggr i sitt liv^^ Dessutom finns de ganska stora ytor att hålla i på den basen

Men att plocka upp den från midjehöjd o springa runt med den blir nog värre

167 kg i marklyft är inte så jäkla lite lol btw lägg gärna in en bild på dig när du gör det istället...

Fixa hit basen så får vi se om det går, inte kört marklyft på evigheter nu, men 160 kg var inga bekymmer förr iaf...

empe skrev:
Detta projekt blir nog aldrig av ska ni se

Nonbeliever tongue Man får ju hålla gott mod, trött på att bara se den där basen i sin fula lyft, den får leva upp till sitt rykte nu

Senast redigerat av Maildaemon (1 juli 2008)

AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
1 juli 2008 · 220 Inlägg

Hej alla.. Mycket spekullationer.. Ser inte ut att bli något denna sommaren iallafall.. Lava (MTX) vill inte göra det ännu. Så alla vi som vill lyssna på den får vänta sad beklagar detta, med förhoppningar om att inget hände. Men som plåster på såret så kan jag säga att jag skallbygga 2 nya demo bilar till Media Markt Malmö. Projekten börjar snart...

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
mattemeck
5 augusti 2008 · 6 Inlägg

om det nu blir nått bygge med jackhammeren så gissar ja på att det blir i en hummer.. eller fins det redan en som har en sån i en hummer??

LartiC
5 augusti 2008 · 403 Inlägg

Då kan du väl avslöja vilken bil den var tängt att sitta i  ?

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456
Saab 9000 2,3 Aero "nyköpt av Bert Karlsson" (1994)
Saab 900 "BREDDAD" (1996)
Opel Kadett D "TURBOkonverterad GSI" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang