Projekt: Twinmatad V8 trike

Dibico V8 Dubbelturbo trike är en hoj som ska besiktigas och köras på väg så snart som möjligt.
  • 26 Följare
  • 223 937 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 maj 2019
black140
26 november 2008 · 155 Inlägg

pimpad 740: det står still så att säga.. har inga stålar muckbedraget kommer i december så letar jobb nu..

portal: tackar. haha känns underbart o va civil igen o kunna styra över sitt liv.

chevrolet_racing: gör jag med haha.. a de e la rätt bra drag men just nu står han stull under construktion så att säga

nonno/te_wik: svar finns tidigare här i mitt inlägg. jag vill också kunna uppdatera men finns inte så mycket jag kan göra nu:/ kommer så fort jag gjort någet:)

mc e livet
Germax
26 november 2008 · 12 086 Inlägg

Du va mig en händig jävel tongue
Mäkta imponerad av allt du lyckas göra själv, från verktyg till jiggar!

Bara en sak som förbrylla mig och det va framhjulsupphängningen, den såg otäckt ostabil ut? tongue

Annars är de ju klockrent bygge, och framförallt en häpnadsväckande byggare!

Iam2fast4U
26 november 2008 · 1 534 Inlägg

asfett!!
bra jobbat fan ser skitbra ut

BMW E34 "538" (1990)
linusv
26 november 2008 · 35 Inlägg

Min fördom om att krisande gubbar i 50-års åldern kör trike fick jag nerkört i halsen rätt duktigt.. smile Kan bara säga WOW! Riktigt häftigt bygge, kommer följas!

/Linus V
Göteborg
black140
7 december 2008 · 155 Inlägg

japmax: kan bara tacka o ta emot.. kul att det uppskattas. framhjulsupphägningen e just nu i prototypstadiet men det kommer se ut ungefär så här. dock kraftigare och bättre med lager m,m.

iam2fast4u: tackar.

linusV: haha sånt gillar vi. e väl lite därför jag gör det kanske för o visa att man inte behöver vara gammal o tjock för o köra trike;P följ gärna..

muck/jobbpengar kommer inte förens i slutet av månaden då kan jag beställa delar.. läängtar:)

mc e livet
black140
1 januari 2009 · 155 Inlägg

i väntan på bättre pengatider så har jag äntligen fixat solid works så jag kan fixa lite ritningat. börjar få tillbaka kunskaperna hyffsat från skolan nu.

här kommer en första slarvig ritning på styrhuvud,styrkrona. det är ungefär så här jag skulle vilja få till det dvs att att fästerna till gaffelrören försjuts nedåt jag tror att det skulle ge hojjen ännu mer lågt och kraftigt stuk. säg gärna vad ni tycker.

obs rake m,m är helt åt skogen på denna ritning men måste börja någon stans.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18526/532403_vmeexq.jpg
styrhuvud

mc e livet
Onlyrobin
1 januari 2009 · 434 Inlägg

investera i en Tig svets och lär dig det, svetsarna blir sååå mkt bättre och slitstarkare,
och snyggare.

så synd då du lägger ner sån tid på projektet och svetsarna blir så fula.

sättet du har byggt bakvagnen på är lite vanskligt, inte hur den är utformad utan att skarva i a-armarna p ådet sättet med en migsvets,
kör du tid där får du en mycket seg svets som tål PLENTY.


en bra tig för stål/rostfrit hittar du för runt 5-10 000:-

Annars är det ju ett hel wacky bygge som är asfränt:) du verkar ju vara händig

Låna en Tig av någon annars:)

black140
2 januari 2009 · 155 Inlägg

hade nog kanske varit kul att läsa ditt inlägg om förutsättningarna varit annorlunda. LÄS sidan 3 och ändra uppfattning.

a-armarna är bara prototyp det står också om man läser.

hur svetsarna ser ut är förövrigt en piss i havet i samanhanget jag vet om en svets är bra. jobbar som svetsare så...

bortsett från det var det kul att du läste tråden..

//hampus

mc e livet
oggy_swe utbildad klant
2 januari 2009 · 2 197 Inlägg

HAHA någon blev ÄGD;) tycker detta blir skit coolt. å tycker det inte är något fel på nån svetts. Och om någon svetts skulle vara dålig så lär du märka det när du drar i väg med vrålåket;) Mycket imponerad

Mvh O.Frankeståhl
black140
8 januari 2009 · 155 Inlägg

oggy_swe: tackar tackar..

två stycken american racing trakstar på väg med bussen.smile 15*14 tum blir nicee

mc e livet
Chevrolet_racing Fullständigt galen
8 januari 2009 · 319 Inlägg

trevliga fälgar du!!

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
oggy_swe utbildad klant
8 januari 2009 · 2 197 Inlägg

hehe oja:) ska bli spännande sen när du får pengar smile

Mvh O.Frankeståhl
black140
9 januari 2009 · 155 Inlägg

yes dom blir nog nice. till dom funderar jag på mickey thompson sportsman.. riktigt kär i det mönstret.

mc e livet
dadde
9 januari 2009 · 2 164 Inlägg

Jag tror att det blir great med Mickey Thompson Sportsman! big_smile Vill själv ha sånna.. drägglat många gånger över dom! big_smile
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s … srrear.jpg

Senast redigerat av dadde (9 januari 2009)

"Life´s too short to drive a boring car"
KimVsWorld Mästare
9 januari 2009 · 2 947 Inlägg

Trevligt, Blir det någon update snart eller? smile

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
black140
9 januari 2009 · 155 Inlägg

yes.. de beror på vad du menar med uppdatering.. fälgar på väg, däck blir nog om ett tag när leverantören fått hem dem.

turbosats på väg.

funderar på o åka och köpa en bakaxel idag som passar fälgarna. bmw bultmönster 5*120.

har börjat fundera på megasquirt istället för förgasare.

växellådan börjar nog bli färdig.

har hittat en snubbe som ska svarva styrhuvud åt mig han har hittat två lager med centrumhål på 25mm och ytterdiameter på 52mm som ska tåla 30800N.

Det börjar ta fart igen:)

mc e livet
Twins Twins Bil & Plåt
9 januari 2009 · 2 577 Inlägg

herre jävvlar att jag rent av missat detta projekt, gillar att du har grymt mycket bilder, gillar det staaaaarkt, en utav mina stora fovvoriter just nu

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Tiger1978 Fattig student
9 januari 2009 · 1 282 Inlägg

Du skulle gjutit in dioder i "spetsarna" för då hade du ju haft asfeta positionlysen big_smile ....

Grymt bygge by the way, tror det är det coolaste bygget på garaget iallafall..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
9 januari 2009 · 2 009 Inlägg

Detta är skitballt !!!!
All cred till dig..

Är den andra triken tillsalu...?

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
black140
9 januari 2009 · 155 Inlägg

tackar för all cred. det där med spetsarna hade ju varit riktigt fränt faktist.. ja volvotriken e till salu.


idag har jag fått mycket gjort. har köpt bakaxel från bmw med bultmönster 5*120 och så har jultomten varit här med fälgar. imorgon ska det mekas lite med axeln..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18526/539651_ba8ds6.jpg
love

mc e livet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang