Köpråd: S6 eller 855 t5(r)?

Ellertz Norrlänning
19 mars 2008 · 1 453 Inlägg

GersbyUltras skrev:
Helt klart audin , Mer bil för pengarna .. Tycker iaf jaag smile .. 2,2 l turbon går hur fint som helst och chippar du så har du 290 hästar o gott om vrid.. Känns helt klart som att audin är bättre bil, helnöjd med min

Håller med... Letar efter S4 för fullt smile !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Woogensea Volvoturbo For Life
19 mars 2008 · 366 Inlägg

Anubis skrev:
Jag tror ju kvaliten är bättre i Audi har en kompis som har en T5 o saker på den går ju sönder till o från haft massa problem med den o när de kommer till o trimma så har ju volvon inte möe o säga till om om man jämnför med Audin

Instämmer till viss del av vad ovan har skrivit, (beror ju lite på hur långt just den T5:an hade gått,å hur mycket trim man vill ha) Men ska man trimma fan så håller kanske Audi bättre, men jag antar att du vill ha en familjebil med lite ös i bara så då duger nog en uppchippad T5-R riktigt bra, plus att reservdelarna till volvo e mycket billigare än till Audi.........

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

Ok, det råder delade meningar här men alla har ju sin åsikt!
Kul med så många bra svar.

Går det att göra nåt åt s6an i styling vägar så det blir lite fräschare?
Vilken av dessa bilar har best accelaration:

0-100?
80-120?
osv?

bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

Har hittat 2 stycken nu på blocket. Vilken verkar vettigast?

http://www.blocket.se/vi/15537485.htm?ca=12_s

http://www.blocket.se/vi/14837015.htm?ca=12_s

bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

Vad sägs om denna?

MARTIIINN
19 mars 2008 · 19 Inlägg

köp audin och sluta dubbelposta.. tack

bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

Får gärna utveckla ditt svar lite mer om varför jag ska köpa audin?
Vad tycks om en Mitshubishi Galant Legnum?

Varför jag rådade dubbelposta är eftersom jag glömde länken såklart.

henkebenke
19 mars 2008 · 1 703 Inlägg

Köp Galanten, coolare bil med potential till bättre pris får man leta efter!! Bra pris också!! Japansk kvalité håller.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Syst3m
19 mars 2008 · 1 079 Inlägg

Först snackar vi om Audi och Volvo som båda håller bra kvalite, sen en mitsu som visserligen gått få mil men inte alls är samma bil som en Audi eller Volvo. Välj av Audi eller Volvo om du ska ha en bra, snabb kombi som håller.

AeroMalm BMW fantast
19 mars 2008 · 1 172 Inlägg

lätt audin...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Lardi SQ
19 mars 2008 · 1 343 Inlägg

den sista du nämnde är juh rätt rolig den med, desutom har den turbo vilket gör att den inte är allt för svår att trimma... sen kan de juh bero lite olika i försäkring från bil till bil, va har du för krav där? billiga? max förbrukning på soppa?

men ja är svag för audin.. den är skoj de.. så ja harde valt den, eller en s4.. förmodligen

Ljudnörd!
Mortalis VW-nörd?
19 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Skulle tagit audin, mest för jag gillar tyska bilar o audi e ju kända för kvalitet verkligen. men också för att jag känner han som gjorde mässreklamlåten för 850 T5 och de lät som de skrek sieg heil (tiiiii fajv) i den hela tiden, mer hitlerbil än audi alltså tongue

Senast redigerat av Mortalis (19 mars 2008)

bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

haha ok. Tack för alla bra svar som hjälper mig i mitt kommande val! Det är ju trots allt ett viktigt beslut att ta:)

Nej försäkringen är inget problem, den räknar jag redan med att den ska vara dyr så..

Men det skulle vara skoj om någon hade lite uppgifter på accelarationen på de 2 eller 3 olika bilarna.

Tex 0-100, 80-120 osv.

Syst3m
19 mars 2008 · 1 079 Inlägg

Mortalis skrev:
Skulle tagit audin, mest för jag gillar tyska bilar o audi e ju kända för kvalitet verkligen. men också för att jag känner han som gjorde mässreklamlåten för 850 T5 och de lät som de skrek sieg heil (tiiiii fajv) i den hela tiden, mer hitlerbil än audi alltså tongue

mad Vad har det med bilen i sig att göra?

Men Audi måste väl vara mer hitlersläde än Volvo på grund av sitt tyska ursprung.


Jag råder dig att kolla på www.teknikensvarld.se och www.automotorsport.se och deras tester för tider mm.

Spec_
19 mars 2008 · 21 Inlägg

De är familjebilar med lite trycka.. de är inga raketer i lägre farter.

De är renodlade motorvägslok.


Fick jag välja så tog jag volvon, polarn har en t5 automat med ca 300hk och de rör på sig, men de gör soppamätarn oxå. Han snittar alltid en bit över 1.6-1.7liter/milen, men då äre mestadels stadskörning + att den är automat.


Så ta volvon, audin ser ut som en påse prupp tongue

Senast redigerat av Spec_ (19 mars 2008)

Ford Mondeo TDCi "Titanium-X" (2008)
bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

Jag håller med dig där Spec_.  Det är ju långt ifrån audis snyggaste modell. Men det kanske finns någon clean styling till den?

Men som sagt. Var kan man få tag i lite tekniska uppgifter om dom? Någon som sitter på det och håller det inom sig? wink

sandzoo
19 mars 2008 · 2 072 Inlägg

alltid roligare med turbobilar.. har haft några V8-motorer.. men hamnar alltid tillbax på turbo.. har en v70 T5a.. hur sköna som helst.. lätta o trima och drar betydligt mindre än v8a..
jag ligger med min på 0.9 lansväg.. (automatare)
desutom tycker jag att volvo e snyggare en audi (s6a 95-96a) som kombibil..
cl 500an som jag hadde drack 2.0l lansväg och ca 3.0l lung körning statstrafik.. (v8a 320hk)
haft audi V8a 89a som drack 2.0 blandad...
och volvo e inte så dyra att äga mot en audi...

men men.. ska man kolla kvaliten så föredrar jag audi..

lycka till...

Sandzoo i da house
sandzoo
19 mars 2008 · 2 072 Inlägg

ps: köpte min V70a 97a T5a som har gått 18,000 för 55.000:- så de e inte dyra heller...big_smile

Sandzoo i da house
bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

Ok. De kanske är intressanta. Med lite nyare bilar för samma pengar. Vad föredrar man av den V70 T5 eller 855 T5-R?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang