Har nu läst igenom tråden, och ett tiotal användare här på gorg har nu tappat all sin respekt hos mig.
Framförallt kommentaren:
"nya körkortstagare köper sånt för dom inte har så möe flis i plånboken som vi andra har.."
Du som skrev detta har direkt rangordnat sig själv bättre än de som fortfarande går i skolan eller av annan anledning inte jobbar och tjänar pengar. Antar att du aldrig vart där, du hade säkert heltidsjobb långt innan du fick körkort, så du direkt kunde styla din bil med dyra fina saker.
Jag smäller i dioder á 50 kr påsen i min bil, jag tonar rutorna själv, jag lackar plastdetaljer i min bil, jag byter ratt, jag har en doftgrej i backspegeln och lite annat smått och gott. Och med denna "fattig-styling" som är för oss sämre människor, trivs jag med min bil, jag har gjort den till min.
Jag har inte råd till mycket annat, för jag går i skolan varje vecka =studiebidrag som inte ens täcker bensinen, utöver det så går jag upp 05.30 hälten av månadens helgdagar för att dra in några extra slantar varje morgon genom att köra ut tidningar, för att senare i livet skaffa mig ett yrke.
Jag går emot strömmen då mina kompisar är ute och festar och roar sig, vilket jag ofta inte kan. För att jag vill hålla liv i mitt bilintresse. För vad? att på kvällen komma hem och mötas av sådana här jävla kommentarer? Den få resurser, och den tid jag har som går till bilen, är helt plötsligt bara fult, onödigt och värdelöst?
För er som klankar på styling som inte kostar tillräckligt mycket för att vara snyggt i era ögon, tänk tillbaka, ni har fan också vart där jag och många andra är.
Jag har en bil värd 12 papp, och slänger ut minst hälften av mina inkomster på att hålla den vid liv och fin.
Klart det finns saker som jag inte tycker är snyggt, men dessa påhopp och fördomar vissa hasplar ur sig är fan snäpp på idioti. Tänker inte skriva mer om att alla får tycka vad de vill, tillräckligt många har gjort det redan, och fått fram ett bra budskap till er som sätter er över andra.
Senast redigerat av DoWahDiddy (21 mars 2008)
Braaaaap?