Som jag lovade, här kommer texten över det han säger på Franska. jag bara lyssnade och översatt det hela..
Ni kan göra så att öppna 2 internetsidor, en för se och en för samtidigt läsa.
Allting är exakt översatt på vad han säger.
*******************
Här kommer barnet från den peugeot 205, den 205 turbo 16 serie 200, det har varit vid behov av enbart 14 månader för experterna för att studera och upptäcka och ta fram prototypen klart till prövningen.
Det har enbart varit vid behov av 27 månader sen den första pendragning för att den ny modelen ser dagens ljus.
Det är en absolut stor performens, en performens som har dirigerat den 205 turbo 16 genom alla olika lösningar som fick att ta fram under dessa 27 studerande månader och prövningar..
Men! låt mig presentera henne.
Breden 1.7m, längden 3.80m, fram broms - bakbroms 1.43m, grunden 2.54m, estetiken: agressiv och sportlig bevisa sin upptagande, med 205 familjen, spojler fram med sina inbyggs heljlus, och sina sido luft ingånger
Tjänstvikt på 1145kg med väl balanserad vikter 530kg fram och 615 bak.
Allt bakom fram sättet är till organisk acces och väl underlätad för att komma åt. motoren är en x unitet av 1760cc som är tvärställd bak centrerad, han är turbo kompresserad med en RR växlare. pression övermatad är 0,7 bar och tar ut 200hk upp till 6750 varv minut och en styrka administrativ av 9 .
Inpsrutning matad, 4 ventiller per cylinder och 2 kamaxlar med grafikarta elktronic tändning som ger en maximal hastigheten på 210 kmh med stor acceleration förmoga med under 6 second från 0 till 100.
27 seconder för 1000 meter från start till stop, detta resulterar tack de 4 hjuldrift som garanterar oavset naturen av vägen, uppdelning är 1/3 fram och 2/3 bak.
3 diff med limit gled, 1 i mitten, 1 fram, 1bak där är reglage 17% fram och 40% bak.
fjädringar fram och bak är byggda med 2 triangler ovanpå varandra, teleskopik och fjädringar, de 2 triangler gör mycket enklare automatisk reglaget vid olika rallykörning och förenklar möjligheten till bredare däck som 200/60R/390.
Växellåda är självklart 5 växlar, bromsar är 4st ventilerad skivor med en framgång fram och bak med 2 olika system som balanserar fram och bak inbromsningar
Sin inredning presentationen har varit special inledd med sin kontrolpanel, ratten, dörpanelen, även stolsidor som är skin överkläddad.
Instrumentpanelen är sportlig och finns många varning lampor och många visningar som turbo, oljetryck, bensin, olja temperaturen och temp för vatten.
Den 205 turbo 16 serien 200 går in i den stängda cluben av den stora turismen.
skilnaden mellan privat och rally, den 205 kommer att blir utrystad med specifiserad delar så att den kan vinna många olika rally tävlingar.
Hoppas att ni förstor vad jag skrev.
MVH:
Senast redigerat av alain (28 mars 2008)
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster
www.bimmerpower.org