Snart dax att tvätta bilen har lite frågor?

LazerHawke
2 april 2008 · 1 268 Inlägg

Anledningen till att jag fått Autosmarts POWER som rekommendation är att jag har DITEC-lackonservering på bilen smile

Tega Yrkesförare
2 april 2008 · 1 073 Inlägg

Inget slår OK:s gröna superavfettning, otroligt effektivt.
Inte ett skitkorn på svampen efter tvätt.

Opelmadness German cars, quality and beyond
2 april 2008 · 8 197 Inlägg

Tega skrev:
Inget slår OK:s gröna superavfettning, otroligt effektivt.
Inte ett skitkorn på svampen efter tvätt.

Menar du MAC-124 prickbort? Den är bra.. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Bjork OEM <3
3 april 2008 · 6 957 Inlägg

Thorssa skrev:
Den genomskinliga flaskan med grönt innehåll på OK som heter superavfettning är skit tycker jag. Mac 124 prickbort (vit flaska) sopar banan med den!

Och den e skit därför att?

Märker ingen skillnad på den å "prickbort" som b.la. mekonomen och statoil säljer.. hmm

OEM <3
Thorssa
3 april 2008 ·

Bjork skrev:

Thorssa skrev:
Den genomskinliga flaskan med grönt innehåll på OK som heter superavfettning är skit tycker jag. Mac 124 prickbort (vit flaska) sopar banan med den!

Och den e skit därför att?

Märker ingen skillnad på den å "prickbort" som b.la. mekonomen och statoil säljer.. hmm

Därför att det inte blir rent. Mina krav på ett avfettningsmedel är ganska höga, helst ska all skit rinna av men det är det få som klarar. Men det måste åtminstone vara såpass bra att man bara behöver ett drag med svampen med schampo för att det ska bli rent. Det klarar Prckbort i 9 fall av 10. Med det gröna medlet får jag i 9 gånger av 10 köra mig trött med svampen för att det ska bli rent! Tyvärr så är det bara OK som har tvätthallar här så det blir ofta att jag blir tvungen att köpa den iaf eftersom de inte säljer Prickbort.

I förrgår när jag tvättade tog min Prickbort slut efter vänstra sidan och bagagen så jag fick ta den gröna på höger sida. Det var stoor skillnad kan jag säga!

Senast redigerat av Thorssa (3 april 2008)

Tega Yrkesförare
3 april 2008 · 1 073 Inlägg

Du måste möga ner din bil något vansinnigt.
Jag är fruktansvärt lackpedant och tar ett par timmar på mig att tvätta bilen, och OK:s "gröna" tar alltid bort i stort sett allt innan tvätt. Svampen är fortfarande gul efteråt.

Blev faktiskt nyfiken att pröva prickbort för att kolla skillnaden.

Thorssa
3 april 2008 ·

Tega skrev:
Du måste möga ner din bil något vansinnigt.
Jag är fruktansvärt lackpedant och tar ett par timmar på mig att tvätta bilen, och OK:s "gröna" tar alltid bort i stort sett allt innan tvätt. Svampen är fortfarande gul efteråt.

Blev faktiskt nyfiken att pröva prickbort för att kolla skillnaden.

Nja men jag har en vit bil wink Minsta lilla skit syns som satan sad För att ta senaste tvätten som exempel. Då hade jag kört runt 10 mil i stadstrafik på blöta vägar och Gävle-Sundsvall i regn 75% av vägen. Sedan tvättade jag dagen efter. Fick verkligen jobba för att få rent på framskärmen på den sida jag använde Ok´s medel.

zshoe Kokar ris
3 april 2008 · 923 Inlägg

ja kör på biltemas kallavfettning, fälgsyra och autosmart vaxshampo, fungerar för mig, även om den avfettningen kunde varit bättre, insekterna bara skrattar åt den. fast den är ju billig så vafan.

fälgsyran är däremot grym! sticker så skönt i halsen när den kommer på varma bromsskivor också smile

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Sebban89
4 april 2008 · 115 Inlägg

Biltemas kallavfettning är helt klart bland de bästa jag testat i allafall mot vägsalt och tjära ! OK:s gröna avfettning är riktigt bra också.

Senast redigerat av Sebban89 (4 april 2008)

Schotttz
4 april 2008 · 586 Inlägg

Oks gröna avfettning kör jag alltid med. Fungerar ju underbart bra smile

bumpe Lastbilsmekaniker
4 april 2008 · 3 878 Inlägg

Jag brukar gå över bilen med avfettning och sen ta tjärlösning där det bäst behövs...Ka ge fula märken på listerna om man tar hela bilen...

LazerHawke
4 april 2008 · 1 268 Inlägg

det är mest nedredelen av bilen man behöver avfettning right? eller är det hela?

Amazon_123GT Driifter;)
4 april 2008 · 1 630 Inlägg

har du kört blöt grusväg så ser du ju hur långt upp på bilen skiten hammnar o ligger du bakom en lastbil har du ju typ skit på hela bilen så men de klart att de mer skit nere än uppe

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
LazerHawke
4 april 2008 · 1 268 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
har du kört blöt grusväg så ser du ju hur långt upp på bilen skiten hammnar o ligger du bakom en lastbil har du ju typ skit på hela bilen så men de klart att de mer skit nere än uppe

typ så då går man över hela bilen me andra ord...

Amazon_123GT Driifter;)
4 april 2008 · 1 630 Inlägg

ja de e la nästan lika bra .. kasnke inte behöver ösa på på taket för de e ju inte så ofta det är skitigt men .. upp te rutorna iaf

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
LazerHawke
4 april 2008 · 1 268 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
ja de e la nästan lika bra .. kasnke inte behöver ösa på på taket för de e ju inte så ofta det är skitigt men .. upp te rutorna iaf

typ när man vaxar tar man ju en sektion i taget... men med avfettningen tar man större delar antar jag? eller är det samma där om man vill va noga?

Amazon_123GT Driifter;)
4 april 2008 · 1 630 Inlägg

de kan du väl köra på lite större ytor så länge de inte torkar in så e de ju lungt.. så e ju inte direkt lämpligt o stå i solen för dår de ju rätt fort och även inte ta in bilen o dra på de direkt ifall den stått i solen bilen kan ju va rätt varm da..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
FireTraXX DFFL
4 april 2008 · 9 020 Inlägg

Jag har en femliters dunk med avfettning.
Häller över hela bilen och låter det vara en stund sen spolar jag av allt innan jag tar fram svampen och schampoo.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Thiger_84
4 april 2008 · 509 Inlägg

Provade turtlewax nano-tech avfettning å den va helt suverän. Är som en gel som inte rinner av medans de verkar, behövde inte ens använda svamp eller shampo efteråt..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang