Projekt "Drömmen" Vectra B Special bilder sid 11!

Spawner
17 juni 2008 · 505 Inlägg

Tack tack Hixxey! Jo jag var med i henkes egna team:P Blir nog samma sak i år igen! Det var ju sketroligt:P Jo, jag tycker han är väldans duktig, fast iofs så har jag inte så mycket erfarenhet så jag kan inte jämföra med så många precis:)

*Update*

Idag var jag och visade upp bilen hos en Svetsare/Lackerare han ska ge mig ett paketpris på att svetsa dit nya skärmkanterna och lacka pärlan med diverse tillbehör.
Imorgon får jag ett pris på vad det kan tänkas kosta, och om det låter bra för mig så blir det att detta kommer sättas igång redan på Måndag! Det är klart att det blir samma färg som det är nu! Lister och dörrhandtag kommer också lackas, ja, ni lär väl få se bilder och dyligt. Hoppas han har ett bra pris nu bara:)

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4
Astramarkus
17 juni 2008 · 455 Inlägg

Kommer bli skitbra när allt sitter på plats!

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
Spawner
18 juni 2008 · 505 Inlägg

Tack tack Astramarkus!

Jag kan även meddela er om att priset jag fick är helt okey, tyvärr så blev det lite förseningar, men det är bara bra för mig då jag får på mig lite mer tid att fixa det sista innan den ska lackas. Måndag den 30/6 åker jag in med den, så får lackeraren ta över och sköta resten! Tror detta kommer bli riktigt riktigt nice!

Det kommer väl en eller två updates till innan lack, på vad jag mer har gjort.

MVH Matte

Calibra Turbo 4x4
Chiefen__ Stekare
22 juni 2008 · 168 Inlägg

ser fint ut de härbig_smile kanske är helt färdig tills jag kommer hem från lumpen nästa gång:D

if the bass is too loud, your too week
BMW 325 ik "Black beauty" (1987)
Toyota Celica 16v Twincam "Röda Faran" (1987)
Spawner
25 juni 2008 · 505 Inlägg

Tjenare  Chiefen__! Tack tack! Ska du fixa till din celica nåt också eller blir det nåt nytt?


*Update*
Idag fick jag hem baklyktor, och mot all min förmodan så såg det bra ut! Har även slitit bort dörrlister då de ska lackas, men vette fan hur man skall få tillbaka dessa då det blivit slagna vridna och jävliga. Men lackeraren får lacka dom och så får vi se hur jag görtongue
Har även ryckt dörrsidorna för att få loss dörrhandtagen till lack, fram är klart men bakdörrarna jävlas, jag får nämligen inte bort fönstervevarna, dom jäklarna sinkar mig... Det ska sitta nåt clips har jag hört men fattar inte alls vart det sitter. Kan någon förklara ingående hur det funkar och vart de sitter?
Ska även ta bort massa gummilister och backspeglar, lyktor, ja, helt enkelt strippa ner bilen en del inför lack:)

Jag kommer ta lite bilder på hur den ser ut för tillfället imorgon och göra en till update med bilder!


MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4
_Widde_
26 juni 2008 · 149 Inlägg

Spawner skrev:
Har även ryckt dörrsidorna för att få loss dörrhandtagen till lack, fram är klart men bakdörrarna jävlas, jag får nämligen inte bort fönstervevarna, dom jäklarna sinkar mig... Det ska sitta nåt clips har jag hört men fattar inte alls vart det sitter. Kan någon förklara ingående hur det funkar och vart de sitter

Kolla här:
http://www.opelsportclub.com/forums/sho … F6nstervev

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!
Spawner
26 juni 2008 · 505 Inlägg

Tack tack Widde! Ska ut och testa alldeles strax, men som lovat så kommer det nån bild:) Eller rättare sagt ett gäng.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/383466_1qhlkd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/383467_u9gbcv.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/383468_ezp7xs.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/383469_tl1vwp.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/383470_5c7x6z.jpg

Så, jag tror det kan bli ganska bra det där. Såg bättre ut än förväntat, och tror faktist inte det kommer att bli för mycket med dom lysena, bara att tänka sig vingen med bromsljus i och baken, lackat och fint, tror det blir riktigt bra!

Och här är även en bild på hur den ser ut utan lister, dock skitigt bakom:P har skrapat dubbelhäftande som en dåre... dock så sitter fortfarande handtag och backspeglar och gummi lister på, p.g.a att jag inte har något garage och det får fixas dagen innan den skall ivägsmile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/383472_l4wjo9.jpg

Sen så har jag även tankar på att sticka ner till stockholm och köpa 18" nästa helg:) Får se hur det blir med det, om ekonomin tillåter så!

Kommentera gärna lysena, och allt annat som ni vill:) Och jag vill att ni är ärliga, tycker ni dom ser kattskit ut, skriv det!
MVH Matte!

Senast redigerat av Spawner (26 juni 2008)

Calibra Turbo 4x4
Chiefen__ Stekare
26 juni 2008 · 168 Inlägg

Spawner skrev:
Tjenare  Chiefen__! Tack tack! Ska du fixa till din celica nåt också eller blir det nåt nytt?


*Update*
Idag fick jag hem baklyktor, och mot all min förmodan så såg det bra ut! Har även slitit bort dörrlister då de ska lackas, men vette fan hur man skall få tillbaka dessa då det blivit slagna vridna och jävliga. Men lackeraren får lacka dom och så får vi se hur jag görtongue
Har även ryckt dörrsidorna för att få loss dörrhandtagen till lack, fram är klart men bakdörrarna jävlas, jag får nämligen inte bort fönstervevarna, dom jäklarna sinkar mig... Det ska sitta nåt clips har jag hört men fattar inte alls vart det sitter. Kan någon förklara ingående hur det funkar och vart de sitter?
Ska även ta bort massa gummilister och backspeglar, lyktor, ja, helt enkelt strippa ner bilen en del inför lack:)

Jag kommer ta lite bilder på hur den ser ut för tillfället imorgon och göra en till update med bilder!


MVH Matte!

De som är tänkt är att byta ut avgassystemet mot 2" simons som ska beställas i veckan. Sen bygga ljud i dörrarna och tona rutor. Om jag har kvar den så får vi se om de blir att lacka om den och försöka fixa nått kjolpaket. Mvh/ Johan

if the bass is too loud, your too week
BMW 325 ik "Black beauty" (1987)
Toyota Celica 16v Twincam "Röda Faran" (1987)
AdamOpel DraMinBil.nu
26 juni 2008 · 1 016 Inlägg

ser bra ut..

listerna är delvis limmade, så jag vet i tusan hur du ska få på dom bra igen nu efter lack.. har alltid lackat mer än bara listerna och därför aldrig behövt plockat bort dom..

fönsterveven är precis som widde skrev, en liten låsring. ta en tunn elmejsel så går det tillslut.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Spawner
26 juni 2008 · 505 Inlägg

Tack tack Adam!
Jag lyckades bra med dörrarna, fick inte bort clipset med en mejsel, så jag tog en bit trasa och började snurra runt veven, och så VIPS så flög omega clipset in i ögat på mig.

Listerna tyckte han att jag skulle plocka, för att få det riktigt gjort, mina dörrlister satt nästan mot plåten på en hel del ställen, och då ville han inte bara spruta över då det kommer bli färg som klibbar igen de tiondels millimetrarna till plåten på bilen och sedan troligen lossna eller samlas vatten bakom, så jag rycker bort och hoppas på det bästa:) Samma med dörrhandtagen! Svårt att få in färg riktigt, så de ska också bort:)

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4
Spawner
29 juni 2008 · 505 Inlägg

Fick precis reda på att det INTE blir någon lack imorgon, då han har fått in ett akutjobb på en scania hytt. Så fram mot mitten/slutet av veckan så åker jag in med den istället:) Bra det, för jag har inte hunnit få bort allt som ska bort ännu p.g.a annat att göra som också är viktigt. Men nu är det inte långt kvar, den 2 eller 3:e så är det dags! Sen den 6:e åker jag till kreta med fästmön som jag nämnt tidigare, så det måste nog tyvärr bli så att morsan eller farsan får hämta bilen, men vågar man verkligen det?! Jag vet ännu inte hur lång tid det kommer ta för honom att fixa den.
Lite nervös över hur det ska bli:)

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4
Chiefen__ Stekare
30 juni 2008 · 168 Inlägg

har du bestämt dig vad de blir för nyans? blir de ungefär den vi pratade om? smile Mvh// Johan

if the bass is too loud, your too week
Toyota Celica 16v Twincam "Röda Faran" (1987)
BMW 325 ik "Black beauty" (1987)
xXchamXx94 Studerande
30 juni 2008 · 727 Inlägg

Kommer bli väldigt snyggt! Lycka till!

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
MrEklund
30 juni 2008 · 23 Inlägg

Vart köpte du kjolpaketet? Och vad fick du pröjsa? Såg inte om du hade skrivit de nånstans, kanske kommer få gamla familjebilen till körkortet.. Vectra B, fast kombi, ser ju inte allt för trevliga ut original..

Annars, goddamn, blir bra som fan smile Lycka till!

Spawner
30 juni 2008 · 505 Inlägg

Chiefen__, Det kommer bli samma färg ändå, ska se till att alltid hålla den äckligt ren och fin puts. Jag har bestämt mig för att hålla mig udda, alltså original lacken, andra kastar på flashiga häftiga färger, men jag tänkte vara lite annorlunda, visst är det samma pris på en lite mörkare häftigare färg, men jag vill vara annorlunda.

xXchamXx94, Tack tack! Ja det är ju inte långt kvar, vi får hoppas det färdiga resultatet blir lika bra som man förväntar sig!

MrEklund, Jag köpte det på www.dreamcar.nu men jag kan inte rekomendera det till dig om du inte vill pula som tusan, då fronten är "vind" man måste klämma över den, göra en massa special fästen då det inte finns några från början. Även vid grillen är den felgjord, grillen hamnar för rakt så att lysena sticker utanför grillen lite, men visst. Vill man pula och greja så är det perfekt!
Okej Du ska gå på en vectra B kombi, dom blir riktigt snygga med lite paket och fälgar. Ångrar mig nästan att det inte blev på en kombi jag började:) Tack tack!

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4
Spawner
3 juli 2008 · 505 Inlägg

Halloj alla gorgare!

Så, nu är bilen inne på lack! Den skall vara klar inom 2 veckor, d.v.a innan lackeraren tar semester! Jag sa till honom att det inte var någon brådska då jag åker utomlands den 6:e juli och kommer hem den 13:e, då får den gärna bli klar:) Han skulle göra så gott ha kunde:)

Nu väntar nog Ni som läser detta på en update med lite lack och monterade pryttlar, men tro mig, det gör jag ocksåsmile

Sen är det ju bara resten kvar, d.v.s motorbyte och hela insidan:P

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4
Supra_robin
3 juli 2008 · 4 663 Inlägg

lycka till med lackeringen big_smile 
mvh robin

MrEklund
4 juli 2008 · 23 Inlägg

Spawner skrev:
MrEklund, Jag köpte det på www.dreamcar.nu men jag kan inte rekomendera det till dig om du inte vill pula som tusan, då fronten är "vind" man måste klämma över den, göra en massa special fästen då det inte finns några från början. Även vid grillen är den felgjord, grillen hamnar för rakt så att lysena sticker utanför grillen lite, men visst. Vill man pula och greja så är det perfekt!
Okej Du ska gå på en vectra B kombi, dom blir riktigt snygga med lite paket och fälgar. Ångrar mig nästan att det inte blev på en kombi jag började:) Tack tack!

MVH Matte!

Okejokej, så de var inget du rekommenderade.. Njaaa, jag är väl ingen pulare direkt, inte än iallafall.. Får väl se vad som händer när det väl tar fart (om jag ens får biljäveln big_smile).. Men jovars, dom kan allt bli rätt fräscha, man får bli glidare istället för räzer med den bara.. Seg som fan big_smile

Men tack ändå, hoppas lack blir bra, Lycka till i fortsättningen!

Spawner
5 juli 2008 · 505 Inlägg

Tack tack MrEklund!

Inatt åker jag till kreta i en vecka med fästmön, sen när jag kommer tillbaka så är det nog inte allt för långt kvar innan bilen är färdiglackad, när den är det så blir det att börja montera ihop den lite smått:) Förhoppningsvis så ska jag kunna dyka upp med den på "garaget on tour" den 24 juli i gävle!

Så nu får jag önska allihopa en riktigt skön sommar så länge!

MVH Matte Riihimäki!

Calibra Turbo 4x4
DennIs_VR
5 juli 2008 · 22 Inlägg

Den blir väldigt fin må jag säga smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang