Saker som svenskk bilprovning har missat på er bil?

gamlingen
9 december 2010 · 5 198 Inlägg

iijolainen skrev:
haha det är väll klart att han har det !

fast visst går en gti väre än en gl... tongue

gamlingen
9 december 2010 · 5 198 Inlägg

Alka0512 skrev:

gamlingen skrev:

Alka0512 skrev:
ja, dum i huvudet är jag inte om du trodde det. Men kan väl vara stopp i en slang, då funkar inte spolningen fast motorn går? är ju inte bara att den går som dom kollar.. roll
Ja, hämtar man vatten och fyller på är de ju en sak, men inte fan ska han behöva fylla på för att nån annan slarvat, är ju inte en service dom gör..
Nej visst kan dom, men saken är ju att det inte hör till deras jobb, allt skapar ju bara mer jobb för dom som tar mer tid mm. Att dom är inkompetenta har jag aldrig sagt, försöker bara förklara för folk som inte förstår att om man kommer utan spolarvätska räknas det som att den inte funkar om man inte fyller på.. Lär ju inte va så svårt att förstå?

jag tycker det är deras skyldighet att se till att bilen startar när dom står med tändn, på i 5 minuter.. tro mej..dom ser till att bilem startar..om inte så öppnar man käften utan att för den skull låta stor i käften eller brysk...man har faktiskt en del att säga till om hur dom behandlar en bil som inte är deras.

När står dom med tändningen på i 5minuter? Vad jag vet så har dom jämt motorn igång när dom kollar lysen mm.. Självklart om det är så, menade mer om du kommer in med en bil som inte ens startar på en gång.. Då är det ju långt ifrån deras fel!

Nä startar den inte när man ska in med den så kan  det ju bli helt annat.. men dom har ju grejer så jag tror inte en normalfuntatbesiktare nekar..

Senast redigerat av gamlingen (9 december 2010)

Alka0512
9 december 2010 · 474 Inlägg

gamlingen skrev:

Alka0512 skrev:

gamlingen skrev:

jag tycker det är deras skyldighet att se till att bilen startar när dom står med tändn, på i 5 minuter.. tro mej..dom ser till att bilem startar..om inte så öppnar man käften utan att för den skull låta stor i käften eller brysk...man har faktiskt en del att säga till om hur dom behandlar en bil som inte är deras.

När står dom med tändningen på i 5minuter? Vad jag vet så har dom jämt motorn igång när dom kollar lysen mm.. Självklart om det är så, menade mer om du kommer in med en bil som inte ens startar på en gång.. Då är det ju långt ifrån deras fel!

Nä startar den inte när man ska in med den så kan  det ju bli helt annat.. men dom har ju grejer så jag tror inte en normalfuntatbesiktare nekar..

Nej precis, tror inte jag heller. Sen tror jag det spelar stor roll på hur/vem som frågar isåfall.. Men vattnet tror jag man får se till själv att det funkar wink Syrran har med fått anmärkning på det, dock inte att det var tomt, utan att lampan lös och det inte funkade, var säkert samma här och dom ska ju inte direkt behöva felsöka där..
Men känns som vi spårat ur lite mycket nu så. Ber om ursäkt om det har smutsat ner tråden cool

BMW 540 e34 (1994)
Ibanezman Skåning
9 december 2010 · 739 Inlägg

Folket på Svensk Bilprovning är ibland helt ute och cyklar. Det är helt otroligt vilka missar de gör ibland, som om de skiter i vilket.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
gamlingen
9 december 2010 · 5 198 Inlägg

Alka0512 skrev:

gamlingen skrev:

Alka0512 skrev:

När står dom med tändningen på i 5minuter? Vad jag vet så har dom jämt motorn igång när dom kollar lysen mm.. Självklart om det är så, menade mer om du kommer in med en bil som inte ens startar på en gång.. Då är det ju långt ifrån deras fel!

Nä startar den inte när man ska in med den så kan  det ju bli helt annat.. men dom har ju grejer så jag tror inte en normalfuntatbesiktare nekar..

Nej precis, tror inte jag heller. Sen tror jag det spelar stor roll på hur/vem som frågar isåfall.. Men vattnet tror jag man får se till själv att det funkar wink Syrran har med fått anmärkning på det, dock inte att det var tomt, utan att lampan lös och det inte funkade, var säkert samma här och dom ska ju inte direkt behöva felsöka där..
Men känns som vi spårat ur lite mycket nu så. Ber om ursäkt om det har smutsat ner tråden cool



Ingen fara för mej, vi får väl be om ursäkt. cool. du har så rätt i att det beror helt å hållet på vem som besiktar,, finns både lamm och vargar på varje station...

gamlingen
9 december 2010 · 5 198 Inlägg

Ibanezman skrev:
Folket på Svensk Bilprovning är ibland helt ute och cyklar. Det är helt otroligt vilka missar de gör ibland, som om de skiter i vilket.

De är ju bara människor dom oxå.. ingen är 100% ig

Alka0512
9 december 2010 · 474 Inlägg

gamlingen skrev:

Ibanezman skrev:
Folket på Svensk Bilprovning är ibland helt ute och cyklar. Det är helt otroligt vilka missar de gör ibland, som om de skiter i vilket.

De är ju bara människor dom oxå.. ingen är 100% ig

Precis, alla gör misstag..
Sen att det kan hända att dom visar felen men råkar "glömma" det sen är ju en annan sak.. cool

BMW 540 e34 (1994)
crille_86 Fartdåre =)
11 december 2010 · 147 Inlägg

På min Golf så missade dom att tutan inte fungerade och att jag hade en annan ratt med gjutet nav som jag tror att man inte får ha smile

Fick dock en 2a på att ena dimljuset stod för högt

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!
BMW 325i Touring "Bettan 2" (2006)
gamlingen
11 december 2010 · 5 198 Inlägg

Alka0512 skrev:

gamlingen skrev:

Ibanezman skrev:
Folket på Svensk Bilprovning är ibland helt ute och cyklar. Det är helt otroligt vilka missar de gör ibland, som om de skiter i vilket.

De är ju bara människor dom oxå.. ingen är 100% ig

Precis, alla gör misstag..
Sen att det kan hända att dom visar felen men råkar "glömma" det sen är ju en annan sak.. cool

elelr oxå blir det .. "det där fixar du när du kommer hem"

MattiasHedberg
27 april 2011 · 255 Inlägg

Körde igenom med vr6an, med slitna framdäck, en trasig positionslampa, bytt motor till nåågot kraftigare, avgassystem med endast slutdämpare, kapade fjädrar, och sen tyckte jag personligen att handbromsen var den sämsta jag haft.. Men blev glad att den gick igenom helt utan 2or smile

Gör det ordentligt eller ge fan i det!
beckstroem
27 april 2011 · 871 Inlägg

var och besiktade för 2-3 veckor sedan, och märkte i förrgår att beläggen gick på järnet..

Gronwalls
28 april 2011 · 1 808 Inlägg

MantaRobin skrev:

Aerodynamik skrev:
Trasig nummerskyltsbelysning och stötdämpare som varit heeelt slut

Behöver bara va en som lyser smile

Fel, fick en 2:a på att ena lampan var trasig tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
RD_87 Skrotsamlare
28 april 2011 · 4 031 Inlägg

Fan jag kunde fylla den här tråden själv! Dom missar ju det mesta och hittar något löjligt småskit istället. Värsta dom missat var nog en spindelled utan mutter, eller ett par bromsok så läckte som jävla såll.
Annars är det ju nåt varenda gång, typ signalhorn, backspeglar, avgasläck osv.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
gamlingen
28 april 2011 · 5 198 Inlägg

Gronwalls skrev:

MantaRobin skrev:

Aerodynamik skrev:
Trasig nummerskyltsbelysning och stötdämpare som varit heeelt slut

Behöver bara va en som lyser smile

Fel, fick en 2:a på att ena lampan var trasig tongue

Jag har alltid klarat mej med 1 lampa,,,,men vet att vissa får 2.a...OM de har fler 2.or,,, annars bara påpekande,,

Grabber Dagdrömmare
28 april 2011 · 2 836 Inlägg

När jag besiktade BMWn inte så länge sen så "missade" han kolla det mesta som belysning, glapp mm...
Själva bromstesten tog lika lång tid... O andra sidan så tillbringade jag hela vinter under bilen så det mesta är nytt o fint så det fanns nog ingen behöv att kolla glapp i nya delar...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
St0hl Inofficiell Alkoholkontrollant.
28 april 2011 · 451 Inlägg

När jag var in senast missade dom att hastighetsmätaren inte fungerar, och att ABS-lampan lyste.
I samma veva missade dom ett redigt rosthål i golvet fram, och att mina framblinkers var svarttonade.

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.
Pim_Pim
28 april 2011 ·

Sist missade dom hastighetsmätaren och att dragkroken var bort smile

Volvofarfar
28 april 2011 · 1 312 Inlägg

Volvo V70 TDI, Dom missade att bulten som håller rattaxelknuten nere vid styrväxeln SAKNADES!! ett under att inte styrningen pajjade!....

Senast redigerat av Volvofarfar (28 april 2011)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Aquilla
28 april 2011 · 299 Inlägg

de glömde testa min avtagbara dragkrok på audin.,.sen påminde jag om de när besiktningen var klar..då blev gubben sur och muttrade för att de blev merjobb ansåg han big_smile

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Glimbrink
28 april 2011 · 723 Inlägg

Lite off topic kanske men inom ämnet.

Kan man boka tid för besiktning utan protokoll? Dvs jag vill ha det för att se vad som är fel på bilen osv för att ha lite koll. Blir ju billigare än att lämna in på verkstad och de ska leta alla fel..

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang