Värmesköld till öppet sportluftfilter

Taggo1
6 april 2008 · 67 Inlägg

Tjenare, Jag har ett öppet filter ligger till en saab 9-3 2.0t men ingen värmesköld, Någon som har erfarenhet av att bygga sköldar för det verkar vara lite onödigt att köpa en sköld från www.bsr.se för 800 nånting,
eller någon som kanske har en sådan sköld ligger?

bumpe Lastbilsmekaniker
6 april 2008 · 3 878 Inlägg

9-3 og eller ng? t5, t7 eller t8?
Du kan ju kika lite på hur sköldar ser ut på andras bilar och göra en likande...
Aluminium är tacksamt att jobba med, ganska mjukt och går att polera med bra resultat...

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
6 april 2008 · 1 290 Inlägg

Taggo1 skrev:
Tjenare, Jag har ett öppet filter ligger till en saab 9-3 2.0t men ingen värmesköld, Någon som har erfarenhet av att bygga sköldar för det verkar vara lite onödigt att köpa en sköld från www.bsr.se för 800 nånting,
eller någon som kanske har en sådan sköld ligger?

Du kanske känner nån svetsare eller liknande? Tar 1 timme o göra en sån sköld...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Taggo1
6 april 2008 · 67 Inlägg

bumpe skrev:
9-3 og eller ng? t5, t7 eller t8?
Du kan ju kika lite på hur sköldar ser ut på andras bilar och göra en likande...
Aluminium är tacksamt att jobba med, ganska mjukt och går att polera med bra resultat...

Det är en T7, har kikat runt lite men svårt att göra efter bild med

bumpe Lastbilsmekaniker
6 april 2008 · 3 878 Inlägg

Jag vill minnas att det går o sätta en plåt mellan slangen på kobran och lmm eller mellan lmm och filtret...

Man får höfta lite big_smile

caromania Forummoderator
6 april 2008 · 9 296 Inlägg

Ja, så noga är det inte. Lite aluplåt och ögonmått. Om du måste göra en skarv och inte har möjlighet att svetsa så blir det ganska sjysst om du viker och popnitar. Det ska ju inte hålla för nåt. Jag har satt på sån där silverbeklädd självhäftande foam som du kan köpa på Biltema för några tior. Funkar klockrent.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang