Installation av centrallås??

Rogan89
7 april 2008 · 67 Inlägg

Jag tänkte höra hur svårt det är att installera c-lås i en bil som inte har det original och om det funkar bra eller ifall det brukar krångla... Tänkte så småningom installera ett c-lås i min gamla Volvo om det är värt besväret och inte alltför komplicerat!

-Volvo 244 De Luxe-
Volvo 760 GLE "Räkmackan" (1990)
Gulmun * Klåpare
7 april 2008 · 1 718 Inlägg

Det är inte raketforskning men det är ett plus om du kopplat lite el innan. Men installationen av c-låset i min 240 var den bästa investeringen jag gjort på den bilen. Du vet själv hur kul det är att dra i alla knoppar om många ska åka med... Köp ett c-lås kit på Biltema, it's värt it! big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Rogan89
8 april 2008 · 67 Inlägg

Tack för svaren smile Det verkar ju inte alltför invecklat så det borde inte vara några större problem! Ska lätta göra det i framtiden smile

-Volvo 244 De Luxe-
Volvo 760 GLE "Räkmackan" (1990)
Saffranskalle Palfinger tekniker
8 april 2008 · 1 248 Inlägg

som dom andra skriver så är det väldigt lätt i en 240 men ett tips är att du köper motorerna på skroten för då passar dom rakt av och du får med alla stag som behövs

Volvo Xc70 (2001)
frasse4
8 april 2008 · 736 Inlägg

Om du ska gör om volvos orginal c-lås till fjärrstyrt via ex larm så saknas ju en motor i förardörren eftersom den alltid öppnas med nyckel eller knoppen, så se till att du då får fyra motorer om du köper på skroten eller på nätet...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang