Pimp My Ride Sweden??

Dockan
4 januari 2006 · 733 Inlägg

e de nåt vill ha?? ett pimp my ride i sverige?? själv tycker j aatt de skuylle vara lite kul big_smile

annars, skulle de finnas nån marknad, om man kan kalla de för de, till att starta ett företag som hjälper andra människor att styla sina bilar?? skulle de vara nått att ha??

lite nyfiken till ny affärs ide ;D

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
JohnnyN Rutinerad medlem
4 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Hmm, tror inte att det finns någon egen marknad. Nog finns det säkert personer som gör sådant, men inte finns det nu någon egen marknad för det tongue
och vad är det för roligt med att ha någon annan att styla ens bil? Det är ju det roligaste big_smile dock så skulle nog någon annan betala wink

Kirre
4 januari 2006 · 2 122 Inlägg

spelar de inte in för fullt?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Maizer
4 januari 2006 ·

Det finns ju i finland iallafall. 200sx:en med motivlack och skärmbreddarna hade ju det finska pimp my ride byggt. Men jag tycker mest programmen blir töntiga när de ska försvenska det, speciellt ett sånt program som pimp my ride.

wiikman
4 januari 2006 · 165 Inlägg

det va en svensk firma som byggde den

_________
Audi Coupe
2.3 '92
Fredrik__A Besserwisser
4 januari 2006 · 312 Inlägg

Finns fullt av företag som bygger om andras bilar, så nog finns det en stor marknad för det.

Fredrik, Laxå
Peda - hstd
4 januari 2006 · 19 Inlägg

Mig veteligen var 200:an inte alls byggd av nån firma utan av ett gäng råmekare i "grottköping" -ett garage i göteborg. Vet att Josef på Kungsbacka Custom Paintshop eller vad det nu heter stod för lacken iaf. Vill inte märka ord men den var inte skärmbreddad utan breddad över allt :-).
Maria som ägaren heter och pojkvännen klöv helt enkelt killens 200 och svetsade på utanpå hennes kaross. skulle tro att dom använde sig av lite spackel och annat oxå innan den såg ut som nu men det gick iaf på 5 veckor (har jag för mig) från start till visning på elmia i våras. Ruskigt snabbt mekat!

wiikman
6 januari 2006 · 165 Inlägg

är inte xtreme customs en firma? Det va väl dom som höll på med bilen på mässan..

Kolla www.x-custom.com  ...

_________
Audi Coupe
2.3 '92
Fredrik__A Besserwisser
6 januari 2006 · 312 Inlägg

Minns ni programmet Prestanda på TV3? Med Gry Forsell(*mums* big_smile)? Där byggde de ju en bil, lite i stil mmed PMR. Likadant med Mera Motor o den där MPVn.

EDIT
För övrigt tror jag det skulle bli rätt så fjantigt om man skulle göra ett program som PMR. Enligt vad de säger i programmen så lägger de ca $20 000 på bilarna. Finns helt enkelt ingen som skulle kunna matcha det i Sverige.

Senast redigerat av Fredrik__A (6 januari 2006)

Fredrik, Laxå
Ghost_Face
6 januari 2006 · 517 Inlägg

Det är alltid lika lamt när sverige ska kopiera en dokusåpa eller liknande.
några bra exempel på det är "monster garage", "the Bachelor", "extreme home makeover" ja, listan kan göras hur lång som helst.

Om jag inte har fel så finns det redan 2st bilar här på garaget.org som är byggda av en s k "styling firma". Så en marknad finns det ju men om den är sådär jättelönsam tror jag knappast.

Goffen Administratör
6 januari 2006 · 2 975 Inlägg

Felet är att jänkarna antagligen har en aning högre budget.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Germax
6 januari 2006 · 12 086 Inlägg

kan tänka mig svensk version av Pimp my ride, en budget på 10% av den i USA:P och lixom jag kanske är pessimist men tycker det känns så töntigt med svenska sk ämnesduktiga gubbar som ska bygga ihop bilen. Monster garage va ju bland de töntigaste jag sätt fkt..

nej, jag nöjer mig med en ny sesong av PMR usa!

Holme
6 januari 2006 · 1 417 Inlägg

en av bilarna som Prestanda byggde har ju varit till salu här.
Jag skulle tycka om ett svenska sådant program. Man får väl göra massa spons av det, alla företag och märken får MASSOR med vitsord etc om dom ger tonvis med rabatter osv smile

Lone Star
6 januari 2006 · 1 231 Inlägg

Håller med de flesta här... fan hitta på något eget istället!
Har tröttnat lite på PMR förövrigt, alla program ser ju exakt likadana ut tongue Dom säger samma saker, filmar från samma vinklar osv.

Mitt projekt: Evo III
OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 januari 2006 · 3 804 Inlägg

Maizer skrev:
Det finns ju i finland iallafall. 200sx:en med motivlack och skärmbreddarna hade ju det finska pimp my ride byggt. Men jag tycker mest programmen blir töntiga när de ska försvenska det, speciellt ett sånt program som pimp my ride.

det är ett svenska företag som byggde den bilen extreme cutoms ligger i stockholm hägersten


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 januari 2006 · 3 804 Inlägg

men visst det vore skit kul om dom gjorde pimp my ride sweden men afärs ide vet i fan finns j massor av firmor som stylar folks bilar.


Bmw osv..
eftifo
6 januari 2006 · 126 Inlägg

jag säg som japmax, tänkt att dem lägger typ 200.000 på varje bil, på fem program har dem gjort av med en miljon, hur ska en kanal i sverige ha råd att göra en hel säsong?

jaa, jag sger desamma. nöjer mig med en ny säsong av PMR.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 januari 2006 · 3 804 Inlägg

eftifo skrev:
jag säg som japmax, tänkt att dem lägger typ 200.000 på varje bil, på fem program har dem gjort av med en miljon, hur ska en kanal i sverige ha råd att göra en hel säsong?

jaa, jag sger desamma. nöjer mig med en ny säsong av PMR.

mtv svergie så klart vet du vad det kostar att göra en reklam snutt på 13sekundeR?
plus att om delarna kostar 200tusen föross kanske det kostar 50tusen för dom efter som det är ju reklam för företagen dom får säkert mkt grejer gratis osv


Bmw osv..
Lone Star
6 januari 2006 · 1 231 Inlägg

Håller med dig där, pengarna är nog inga problem alls. Men är inte för det iaf

Mitt projekt: Evo III
kreator
6 januari 2006 · 81 Inlägg

Nej usch, då skulle dom säkert ta någon i stil med Paolo Roberto som ska leka Xzibit och jag skulle vomitera.

Skulle aldrig funka big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang