Avgasmäll

bobi85
10 april 2008 · 177 Inlägg

Har kört på 0.6 i laddtryck, sen nu när jag drog upp de till 0.8 drygt så kom de ryck och en avgasknall.

Kan de var stiften som ej orkar tända?

Sen undrar jag vad som kan påverka bil och lambasond om den inte är ikopplad? Nötterna på bilverkstaden hade ju ej kopplat i den.

Åkte så ett antal dagar, tog de rätt lungt. för lampan börja ju lysa efter ett tag. hade beställt ny lamba för den hade gett utslag på datorn. Sen när vi skulle sätta dit den nya så hade verkstaden missat att sätta i sladden.

Skaune
10 april 2008 ·

Är inte lambdan inkopplad vet inte bilen hur den ska reglera bränslet, lambdan mäter ju syrehalterna i avgaserna och sedan regleras bränsleluft därefter, därför kan din bil ha gått med fet blandning och därav avgasknallarna!

200_sx Besiktningstekniker
10 april 2008 · 275 Inlägg

fick precis samma fenomen på min 850. Gjorde kickdown o det bara small till, sen gick den knappt alls. Men det visade sig vara en tryckslang som gått

Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
FixarKlasse Chef
11 april 2008 · 87 Inlägg

bobi85 skrev:
Har kört på 0.6 i laddtryck, sen nu när jag drog upp de till 0.8 drygt så kom de ryck och en avgasknall.

Kan de var stiften som ej orkar tända?

Sen undrar jag vad som kan påverka bil och lambasond om den inte är ikopplad? Nötterna på bilverkstaden hade ju ej kopplat i den.

Åkte så ett antal dagar, tog de rätt lungt. för lampan börja ju lysa efter ett tag. hade beställt ny lamba för den hade gett utslag på datorn. Sen när vi skulle sätta dit den nya så hade verkstaden missat att sätta i sladden.

Skulle gissa på laddtrycksvakt om du ej chippat?

Vänliga Hälsningar Klas Östling
Volvo V70 T5 "Sleeper" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang