En helt ny bilstero till Nissan

Rebenga
11 april 2008 · 10 Inlägg

Köpte en helt ny stereo igår till min nissan primera som hade en kasset stereo innan och jag fixade en ny med cd osv... så jag undrar om någon vet lr har lite erfarenhet angående vad det kmr att kosta att montera den via en bilverkstad...

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
11 april 2008 · 586 Inlägg

e la bara å dra ut org och slänga dit det du köpt, är inte svårare än det låter:D

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Granfot
11 april 2008 · 27 Inlägg

Primera kan vara  lite meckiga... I alla fall den jag hade. Fick skruva loss mittkonsollen för att komma åt att skruva loss stereon, och man kan inte sätta i vilken stereo som helst. Jag hittade aldrig någon "iso-ram" till den så jag fick använda byglarna som Nissan hade att fästa stereon med och det var faktiskt några som inte hade skruvhålen på rätt ställe...

Men å andra sidan så letade jag inte aktivt efter någon ram att montera med, och när jag väl fått loss konsollen första gången så gick det lätt sen. smile

Lycka till!

viccoA
11 april 2008 · 3 110 Inlägg

http://www.ljudpunkten.se/kablage-nissa … f496ad9806

Ett kablage från orginal till ISO underlättar, tror att någon av de här passar. När det gäller monteringsram är det inga större bekymmer om man är lite händig. Bara att göra någon adapter till orginalfästen i tunn plåt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang