akvariefirrar

Autonom
22 april 2008 ·

Vill du ha en udda fisk så borde du satsa på en blobfish, mycket angenäm firre.

http://www.thejump.net/id/more-fish/blob-fish.jpg

Senast redigerat av Autonom (23 april 2008)

Gulmun * Klåpare
24 april 2008 · 1 718 Inlägg

Sprutfisken kommer alltid vara min absoluta favorit efter Arowanan. Sprutfisken skjuter ner insekter som flyger över vattenytan med en vattenstråle! Asfräckt... big_smile
Arowanan är en riktig rovfisk, så den brukar vara ensam i akvariet... Men den ser cool ut med sin ormtunga. smile Den kan även hoppa upp flera meter ur vattnet för att fånga flygande insekter eller djur som sitter på blad ovanför vattenytan.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Racso Dr Snuggles
24 april 2008 · 956 Inlägg

Arowanan är aggressiv som fan. Blev nafsad på fingret av en sån senast idag på jobbet, haha .
Sprutfiskarna är som sagt roliga också (när dom väl sprutar) vilket inte händer så ofta . Ganska så skygga av sig .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Duckiie Faster than the speed of night
24 april 2008 · 118 Inlägg

Jag har en liten grod ai mitt akvarium, hon är nog både blind och känner ingen "lukt" för om man släpper ner en tärning med mygglarver till na så simmar hon förbi det fram och tillbaks fram och tillbaks, när hon väl hittar den så trycker hon in hela i munnen och så går det en stund och sen spryt hon upp det smile och sen in med det igen hehe efteråt blir hon så fet så smile 5-6 cm stor kanske smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang