Koppla om sidoblinkers till positionsljus volvo 940.. Lagligt?

Selfextreeme
20 april 2008 · 241 Inlägg

Någon som vet hur man drar kablar? måste man riva ner hela bilen ? jag har tillgång till gas och svets och rondell ? Funka det då? ;D

Volvo_Mannen Volvoskadad
20 april 2008 · 6 017 Inlägg

850_GLT skrev:
om jag har fattat de rätt så kopplar man plus från positions ljuset fram till minus på sidomarkören så får man det att lysa. men blinkar när man blinkar? vill ha så på mina bilar men aldrig fattat riktigt hur man kopplar dit det. svara gärna med ett pm. mvh

ja du har fattat rätt, bara att leta på bilnkerssladdarna och klippa minussladdarna och på med parkeringsljus plus på miussladdarna från blinkersarna

Jonas
JohnnyA
20 april 2008 · 104 Inlägg

För fan, klipp inga kablar! Det är väll ändå det sämsta du kan göra eller?

Dra ur jordkabeln i sidoblinkersen, kapa en sladd som räcker mellan positionsljuset och blinkersen, sen letar du efter en plats att dra den genom skärmen eller dylikt som jag har gjort. Sen sätter du dit lämpliga stift eller dylikt i ändarna på kabeln och snor lite ström från positionsljuset och sätter dit andra änden där blinkersens jord satt.

*Voila* Dom lyser konstant och jordar genom blinkersreläet så varje gång du blinkar bryts jorden och du har bussblinkers. Finns inget olagligt i det, det är oranget ljus åt sidorna och dom blinkar när du blinkar, vad finns det att klaga på?

Riktiga män kör volvo!
sandzoo
20 april 2008 · 2 072 Inlägg

har de på mercan.. ingen som klagar gick genom bes utan anm big_smile

Sandzoo i da house
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang