Stendöd audi a4

thetommy lala~~
13 april 2008 · 88 Inlägg

Ja fan som rubriken lyder så har min a4 lagt av i veckan, den har krånglat lite innan med tändningen men alltid gått igång.. så nu en dag ville den verkligen inte sad den drar runt och så men tänder inte,har kollat stiften å dom är snustorra (har endå försökt få igång den ett tag).. så min fråga är ska inte startmotorn typ tjuta lite så man hör att den bygger upp tryck? för min bara "klickar" sen händer de inte mkt mer, kanske den som lagt av?
Om någon någon har nått förslag eller kan tänka sig veta va felet ligger så skulle jag varit evig tacksam smile

hade gött allihopa!

Drönirettab
13 april 2008 · 21 761 Inlägg

thetommy skrev:
den drar runt och så men tänder inte

så min fråga är ska inte startmotorn typ tjuta lite så man hör att den bygger upp tryck? för min bara "klickar" sen händer de inte mkt mer, kanske den som lagt av?

Nu har du skrivit två motsatta saker, dels att startmotorn drar runt och dels att den bara klickar.

Vad menar du egentligen, är det pumpen som bara klickar eller? smile

engolf
13 april 2008 · 3 235 Inlägg

Du menade kanske bränslepumpen?

När du vrider om nycketln ska den gå igång för att bygga upp trycket i systemet.
Om den inte drar igång, så är det antingen pumpen, eller tillhörande elektronik (relä, ledningar, säkring mm).

thetommy lala~~
13 april 2008 · 88 Inlägg

haha oj, ja asså det där klickande ljudet var bensinpumpen ja syfta på.. men hände en märklig sak för drygt en timma sen, skulle bogsera hem bilen för den stog på jobbet.. så farsan sa de testa å lägg den i 2an när vi bogserar, jo vafan händer? aset tände å gick igån... men när går den igång imorn igen? så ja alla mina ider är slut nu, får la köra in den till nån meck i veckan sad

Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
14 april 2008 · 270 Inlägg

ådin död larsson? Fan kom hem från tjeckien inatt och så läser man detta sad
Jaha då är det din tur att slänga ut en del cash på tyskaset då tongue

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
thetommy lala~~
14 april 2008 · 88 Inlägg

hehe ja fan mög också, mend en gick ju igång igår när vi bogsera hem den... trode de va soppapumpen som kolatvippen.. men som sagt får lämna in den i vekcan tongue

pwei Mr.
14 april 2008 · 253 Inlägg

Är väl förmodligen som du skrev startmotorn? Kan väl inte vara allt för svårt att lista ut då den inte går igång på stillastående men när du bogsera igång den så funkade det...

Köpes:
18T Turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang