Engla mordet

Syst3m
14 april 2008 · 1 079 Inlägg

Egentligen borde våldtäktsmän och mördare få smaka på sin egna metoder. T.ex. en våldtäktsman kunde få bli rövknullad av en storkukad bög big_smile, sättas i fängelse jävla många år. Sen hängas ut, som i USA där det står på bilarna. Fast här "Jag är en våldtäktsman som har blivit rövknullad av en bög" tycker jag det kunde stå smile

En mördare kunde bli mördad exakt som den som han mördade blev mördad. Många mord-ord där...

NeonX
14 april 2008 ·

Bettan_Nostdal skrev:
Visst är det synd om Engla och hennes nära och kära. Och 42åringen måste få lida för det. Men måste det finnas "tjat" överallt om henne. Vila i frid hit och dit. Jag skänker en tanke åt hennes familj. För jag vet sj hur det är att förlora någon så frukansvärt nära. Men tror ni att hennes familj skulle uppskatta allt detta "tjat" kring denna osyldiga lilla tjej? Jag hade inte gjort det sad

En annan sak förstår jag inte. Det här mä Engla. Men alla andra barn i andra länder då? Jag menar. Så fort något händer i Sverige så blåses det upp till storm och alla ska prata om det! Men det som händer utanför Sveriges gränser skiter vi blanka fan i! Ska det vara så?! Tycker verkligen inte jag! Så ta er en tankeställare nu!!

Rätta mig om jag har fel?!

mjo reaktionerna kring att någon dödade 2 barn och nästan deras mor glömde folk bort jävligt fort när detta hände, skillnaden ligger nog i att folk läst"10åring borta" o.s.v så att de blir mer involverade i individen, det är juh klart mer påverkande/personligt om någon tänker "hoppas det hittar henne" för att senare upptäcka att hon blev mördad.

tråkigt men media styr...kommer alltid vara mycket snack i nyheter och bland folk...:/mycket snack och lite verkstad....hmm

trippelturbo Trucker
14 april 2008 · 2 710 Inlägg

Så bra sagt så.. smile



nosferato skrev:
anses man inte vara fullt frisk om man har lasbils körkort o har ett väldigt stort ansvar på vägarna,
pga dessa körkort anser jag att han är fullt frisk o bör ställas till svars för sina handlingar,dock ej i sverige då vi har för mesiga lagar.

Fart missbrukare
Piraten
14 april 2008 · 166 Inlägg

Thomas_945LTT skrev:

Piraten skrev:

Thomas_945LTT skrev:
Ett rättssystem fungerar ju så, i alla fall i en demokrati, att man ska straffa folk när dom gjort ngt olagligt. Dödsstraff är tyvärr en alldeles för enkel utväg. Dessutom kan man ju inte lära folk att inte döda, genom att själv döda. Dubbelmoral så det skriker om det.

Men du måste väl ändå hålla med om att han är sjuk? Ingen frisk människa skulle ju göra ngt sådant. Jag hoppas och tror å andra sidan att han aldrig någonsin kommer att bli friskförklarad. Han borde istället låsas in livet ut.


R.I.P. Engla

Klart som fan han är sjuk. För min del spelar det ingen roll om han är sjuk eller frisk hade det varit min lilla tjej hade jag dödat han ock KRÄVT lagens hårdaste straff.

Du hade alltså krävt lagens hårdaste straff mot dig själv? Eller missförstod jag dig? Om det vore din son som hade mördat ngn, hade du då gått ut på gatan å dödat honom för det?

Riktigt het potatis det här hmm Läskigt att man ens ska behöva disskutera det....

Japp hade med stolthet suttit hela livet (ELLER TAGIT STOLEN) bara jag vet att fanskapet är dött. Någon skrev i någon annan tråd "jag har gjort  tid och det är jag stolt över" Även jag har skakat för saker jag inte ångrar ett piss. (grovmisshandel, övervåld vid påkommet våldtäkts försök) Så jag lovar, jag står för det jag säger.
Ang om det varit min son, han ska bort sen hade jag förmodligen blivit alkis själv eller skjutit mig själv.
Men inte FAN hade jag tyckt synd om han, glöm det.

Alecci skrev:
massa text [/i]

Oj moral taliban slog vist hårt va? Du behöver inte skriva en halv uppsats och försvara din ståndpunkt, inget större fel i att du har en åsikt. Men eftersom folk värkar vara snabba på att dra massa moral predikningar ang civiliserat samhälle, demokrati, psykisk sjuk, kan ej ta ansvar osv osv. Dessa personer har ALDRIG dragit detta inför tex sådana som emlas familj. (ska inte anv henne som slagträ mer nu RIP )
Jag har dock träffat folk som har mist hela familjer, barn, föräldrar mm. När man som jag har sätt så mycket elände och skit samt ren jävla ondska, så kan jag inte mer än tycka synd om dig. Lev du i din naiva lilla bubbla, jag hoppas verkligen INTE att det hårda livet knackar på dörren en dag, för det önskar jag  ingen hederlig människa som du själv.  Insåg just att jag själv skrev en uppsats just :-)
Nu får ni skriva vad ni vill, jag har skrivit klart nu. Ni vet var jag står och ni får stå där ni står helt ok att ha olika åsikter om saker och ting.
Simma lugnt

Senast redigerat av Piraten (14 april 2008)

blacken
14 april 2008 ·

Piraten skrev:

Thomas_945LTT skrev:

Piraten skrev:

Klart som fan han är sjuk. För min del spelar det ingen roll om han är sjuk eller frisk hade det varit min lilla tjej hade jag dödat han ock KRÄVT lagens hårdaste straff.

Du hade alltså krävt lagens hårdaste straff mot dig själv? Eller missförstod jag dig? Om det vore din son som hade mördat ngn, hade du då gått ut på gatan å dödat honom för det?

Riktigt het potatis det här hmm Läskigt att man ens ska behöva disskutera det....

Japp hade med stolthet suttit hela livet (ELLER TAGIT STOLEN) bara jag vet att fanskapet är dött. Någon skrev i någon annan tråd "jag har gjort  tid och det är jag stolt över" Även jag har skakat för saker jag inte ångrar ett piss. (grovmisshandel, övervåld vid påkommet våldtäkts försök) Så jag lovar, jag står för det jag säger.
Ang om det varit min son, han ska bort sen hade jag förmodligen blivit alkis själv eller skjutit mig själv.
Men inte FAN hade jag tyckt synd om han, glöm det.

Alecci skrev:
massa text [/i]

Oj moral taliban slog vist hårt va? Du behöver inte skriva en halv uppsats och försvara din ståndpunkt, inget större fel i att du har en åsikt. Men eftersom folk värkar vara snabba på att dra massa moral predikningar ang civiliserat samhälle, demokrati, psykisk sjuk, kan ej ta ansvar osv osv. Dessa personer har ALDRIG dragit detta inför tex sådana som emlas familj. (ska inte anv henne som slagträ mer nu RIP )
Jag har dock träffat folk som har mist hela familjer, barn, föräldrar mm. När man som jag har sätt så mycket elände och skit samt ren jävla ondska, så kan jag inte mer än tycka synd om dig. Lev du i din naiva lilla bubbla, jag hoppas verkligen INTE att det hårda livet knackar på dörren en dag, för det önskar jag  ingen hederlig människa som du själv.  Insåg just att jag själv skrev en uppsats just :-)
Nu får ni skriva vad ni vill, jag har skrivit klart nu. Ni vet var jag står och ni får stå där ni står helt ok att ha olika åsikter om saker och ting.
Simma lugnt

"Och vem ska döma, när domaren själv släpas iför skranket"
Du har en ståndpunkt som är lätt att identifiera sig med, skulle det gälla mitt barn eller en kär och nära, så är frågan "öppen" som det heter. Men om jag skulle begå en sådan handling så är jag likadan som förövaren, det ska man inte sticka under stol med, dvs min synd är lika stor som hans. Och en sådan handling har ett pris, frågan är. Är det värt det? eller har man råd med det?.

NeonX
14 april 2008 ·

vad man gör om någon nära en råkar ut för nått är väll endå en sak för sig.

min åsikt är att den 50åriga man som sköt en kille till döds och svårt skadade en annan gjorde 100% rätt och jag tycker han borde frias på alla punkter. han kontaktade polis o.s.v men de vägrade hjälpa honom så då tog han tillslut saken i egna händer,när absolut inga andra val fanns. jag är övertygad om att de hade vart hans son i annat fall...om inte han aggerade i nödvärn borde ordet tas ur bruk...men det innebär INTE att jag tycker killen som dog skulle dömmas till dödstraff i domstol för de brott han gjorde/ förmodligen hade begått tids nog.

den mannen är idag syndabock och åtalad, jag ser ingen som backar upp honom, inte heller jag. men jag ger iaf inte sken av att vara killen som hade utrotat badguys fortare en Chuck Norris om nån annan bara fixade allt obekvämt åt mig först....

så till alla "2 min med en kniv och honom i ett rum"....skaffa ett vapen å plocka gubben då, gå inte å vänta på att nån annan ska göra skitjobbet...men att klaga och sen tycka att rättsystemet ska ta ihäl folk åt er....???

xtreme_v70
14 april 2008 · 39 Inlägg

Jisses! De här blev en jäkla massa läsning, och det jag nu sitter och funderar på är:

Var fan är alla Nazister, högerextemister, huliganer, MC-gäng, våldsamma invandrargrupper och vänstergrupperingar som normalt slår skiten ur folk utan att få dåligt samvete? Nu skulle ni verkligen behövas! Jag menar det här måste ju röra upp alla i detta land (eller nästan i alla fall - har ju stött på den del på detta forum som verkar tycka att det är "ok").

Hade jag inte haft ett "liv" och en familj...

Audi RS4 "XTREME" (2007)
Dodge Viper RT/10 "THE TOY" (1995)
Volvo 965 16v Turbo Ambulans "TXR RAKETEN" (1994)
ShyGuy RM-operatör
14 april 2008 · 667 Inlägg

Håller med många här. Dödstraff är det enda rätta. Det är bäst på alla sätt. Det är garanterat ingen återfallsrisk, det kostar inte samhället särksilt mycket, ca 1,06:- per kula.
Eller så kan man ju släppa dem till Pöbeln...

NeonX
14 april 2008 ·

ShyGuy skrev:
Håller med många här. Dödstraff är det enda rätta. Det är bäst på alla sätt. Det är garanterat ingen återfallsrisk, det kostar inte samhället särksilt mycket, ca 1,06:- per kula.
Eller så kan man ju släppa dem till Pöbeln...

skjuter du då?   vill du motivera lite mer ingående varför det är bäst? ingen återfallsrisk´förstår jag. men i övrigt...vilka skall dömmas, om vi tillämpar det i extremfall som detta dröjjer det inte länge innan de sakta kryper ner i "grovhet" på brott , och vipps så dödar vi nån förhastat som är oskylldig och då kan du gå till den människans familj och säga" ingen återfallsrisk"

blacken
14 april 2008 ·

ShyGuy skrev:
Håller med många här. Dödstraff är det enda rätta. Det är bäst på alla sätt. Det är garanterat ingen återfallsrisk, det kostar inte samhället särksilt mycket, ca 1,06:- per kula.
Eller så kan man ju släppa dem till Pöbeln...

Njaa, en 9:a kostar iallafall runt en 1,50-2,00 spänn, en 357:a ungefär 2.50-3,50 spänn styck, 7,62:an är ännu dyrare..
Och sedan så har länder med dödstraff väldigt hög grov brottslighet..

Senast redigerat av blacken (14 april 2008)

xtreme_v70
15 april 2008 · 39 Inlägg

NeonX skrev:

ShyGuy skrev:
Håller med många här. Dödstraff är det enda rätta. Det är bäst på alla sätt. Det är garanterat ingen återfallsrisk, det kostar inte samhället särksilt mycket, ca 1,06:- per kula.
Eller så kan man ju släppa dem till Pöbeln...

skjuter du då?   vill du motivera lite mer ingående varför det är bäst? ingen återfallsrisk´förstår jag. men i övrigt...vilka skall dömmas, om vi tillämpar det i extremfall som detta dröjjer det inte länge innan de sakta kryper ner i "grovhet" på brott , och vipps så dödar vi nån förhastat som är oskylldig och då kan du gå till den människans familj och säga" ingen återfallsrisk"

Jag är helt säker på att jag inte skulle ha något som hellst problem med att trycka av... så har har du en frivillig!

Vidare ska man ju givetvis inte dela ut dödsstraff hit och dit, det skulle krävas så starka bevis (DNA osv) att det inte finns minsta tvivel... Jag är fortfarande inne på att om man våldtar eller mördar en minderårig borde man i extrema fall kunna dömmas till döden. Eller i alla fall låsas in resten av livet.

Sen e det säkert jätte bra med vård osv. som ni förespråkar men som någon skrev, "Jag skiter i hur synd det är som 42 åringen eller hur sjuk han är". Han bör aldrig ha en chans att sätta sin fot på fri mark igen - död eller levande...

Dodge Viper RT/10 "THE TOY" (1995)
Audi RS4 "XTREME" (2007)
Volvo 965 16v Turbo Ambulans "TXR RAKETEN" (1994)
Noiseprojekt
15 april 2008 ·

Han kommer inte bli långvarig i fängelset tror inte jag..
Det finns INGET värre än att våldföra sig på ett barn, han kommer bli grymt hatad i fängelset av dom andra internerna.
Och han kommer nog få känna på i duschen så han vet vad han gjort, även om det är långt ifrån samma sak!

Jag står mittemellan er som förutspråkar "3min och ett rum" och enbart fängelse.
Jag tycker verkligen han ska få lida för det han gjort, bragd en 10 åring flicka och en annan flicka om livet.
Men jag tycker verkligen inte han är värd att lägga någon som helst energi på, han har förstört så himla många människors liv efter det han gjort.

Så jag vet faktiskt inte vad jag tycker, men han är inte ens värd en 9mm kula snabbt och enkelt.
Då kommer det bara underlätta för honom att bara slippa allt.
Och som nån sa att tortera honom i cm stora bitar är att gå väl långt.

Om bara det svenska rättssystemet funkar i detta fallet så kommer han få livstid, från nu tills han trillar av pinn i cellen.

Internerna kommer göra hans liv till ett helvete efter det han gjort.
Tror det räcker!

FreddeK
15 april 2008 ·

Sätt fanskapet i en bur mitt på torget naken så får folk stena och spotta på honom hur mycket dom vill! som sagt en kula i pannan är fan för milt!

Vila i frid flicka lilla!

FreddeK
15 april 2008 ·

Noiseprojekt skrev:
Han kommer inte bli långvarig i fängelset tror inte jag..
Det finns INGET värre än att våldföra sig på ett barn, han kommer bli grymt hatad i fängelset av dom andra internerna.
Och han kommer nog få känna på i duschen så han vet vad han gjort, även om det är långt ifrån samma sak!

Jag står mittemellan er som förutspråkar "3min och ett rum" och enbart fängelse.
Jag tycker verkligen han ska få lida för det han gjort, bragd en 10 åring flicka och en annan flicka om livet.
Men jag tycker verkligen inte han är värd att lägga någon som helst energi på, han har förstört så himla många människors liv efter det han gjort.

Så jag vet faktiskt inte vad jag tycker, men han är inte ens värd en 9mm kula snabbt och enkelt.
Då kommer det bara underlätta för honom att bara slippa allt.
Och som nån sa att tortera honom i cm stora bitar är att gå väl långt.

Om bara det svenska rättssystemet funkar i detta fallet så kommer han få livstid, från nu tills han trillar av pinn i cellen.

Internerna kommer göra hans liv till ett helvete efter det han gjort.
Tror det räcker!

själv tycker jag livstid fängelse är fel...ska mina och era skattepengar gå till det här aset? nej gör slut på han fort!

Legolol
15 april 2008 · 169 Inlägg

Lider med Engla och alla andra barn i världen som råkar illa ut. (F)

Må han brinna långsamt i helvetet

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
Germax
15 april 2008 · 12 086 Inlägg

Ja, barnamord har man sätt förr. Alltid lika tragiskt med människor utan något som hällst samvete.
Jag förespråkar dödsstraff och här vore det kanske lämpligt, våldtäkt, dubbelmord, dessutom minderåriga med i bilden.

Digital_Kicker
15 april 2008 · 3 721 Inlägg

Hela det svenska systemet borde tänkas om riktigt nogrannt!!!

DPB Öh, barlös.
15 april 2008 · 300 Inlägg

Hoppas att han får lida för det han gjort, tror folket i fängelset säkert ordnar så han får lida. Synd att inte sveriges fängelsen är som i dom man ser på film. Då kanske man skulle vara rädd att åka in vill säga.

Vila i frid Engla.

NeonX
15 april 2008 ·

Digital_Kicker skrev:
Hela det svenska systemet borde tänkas om riktigt nogrannt!!!

Absolut!!!

Kanse
15 april 2008 · 1 120 Inlägg

Förlåt men det är jätte synd d som hänt men varför kan man inte uppmärksammat dom 2 små barnen som blev ihjälslagna med en hammare för 3 veckor sen??? tycker man ska tända ett ljus mm för dom 2 med å även den 5 årida barnet för 2 veckor sen som blev mördad med sin mamma.. sad

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang