Laga trösklar

bemve Kyltekniker
13 april 2008 · 166 Inlägg

Tjenare, nu ska bilen in på besikting om några veckor och det är så att jag har 5cm hål upp i trösklarna som jag inte tror dom kommer bli så glada över. Så antagligen måste jag laga de.

Hur ska jag bära mig åt? Har knappt några pengar kvar då de gått till annat på bilen. Kan man kanske använda kemiskt metall och aluminiumnät och spackla? Eller måste man kanske svetsa fast en ny plåt? Skulle gärna spackla om det går.

tack på förhand

Såhär ser bilen ut för övrigt smile

http://i30.tinypic.com/2di3txv.jpg

Senast redigerat av bemve (13 april 2008)

Wasaki
13 april 2008 · 291 Inlägg

Silvertejp?  roll

Manne Jajjemen!
13 april 2008 · 1 512 Inlägg

Du känner ingen som har en svets? de tar inte många minuter å bränna dit en ny frisk plåtbit.. Känns oseriöst å spackla..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
CC72
13 april 2008 · 1 661 Inlägg

Spackla är ju bara att glömma, byt plåten!

Finns alltid nån som känner nån om du inte känner nån som har svets smile   Fort fixat, sen kan du lacka och rostskydda själv smile

bemve Kyltekniker
13 april 2008 · 166 Inlägg

jag har tillgång till svets i skolan, men är ute på praktik nu, skulle säkert kunna åka till skolan och låna den iochförsig. kör man mig-svets då? vad köper jag för plåt?

CC72
13 april 2008 · 1 661 Inlägg

Japp, med Mig-svets. Färdig plåt kan du köpa på Tex. Mekonomen eller liknande som passar på din bil. Sen om man ska vara seriös så ska man också falsa plåten så man inte får fukt m.m som kan ligger kvar på insidan.

Beror på hur mycket jobb du vill lägga ner och hur stor kunskap du har inom området.

Manne Jajjemen!
13 april 2008 · 1 512 Inlägg

Men dåså smile

Japp, plåt ska man inte behöva köpa, de hittar man i nån skrotbinge, för som ja förstog så vad de inte så stora hål?
Har ni inget på skolan så åker du till ett plåtslageri så blir de billigt å bra.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
bemve Kyltekniker
13 april 2008 · 166 Inlägg

okay manne! de låter bra. ska jag köpa hel plåt eller ska jag bara köpa små bitar och skära till så de passar för hålen? ska återkomma imorgon med bilder på trösklarna.

Manne Jajjemen!
13 april 2008 · 1 512 Inlägg

Ja de är bättre om du kan fixa en bild.
Svårt å veta hur de ser ut.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
bemve Kyltekniker
13 april 2008 · 166 Inlägg

Jag har en fråga till som jag kan slänga in när jag redan skapat en tråd.

När jag har motorn på tomgång och antingen öppnar oljelocket eller tar upp stickan går motorn ner i varv och börjar hoppa, så den nästan dör. oljetrycket är de inget fel på men en kompis sa någon om ventilhusventilationen var sketen eller något sådant? kan det stämma? och hur går man tillväga isf?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang