Felsökning Kenwood DVD-enhet med motordriven skärm.

Johan.Larsson
14 april 2008 · 12 Inlägg

Då var det dags. Kört bilen snart 1 vecka och nu börjar krånglet sad

Problemet är som följer:
Jag har en Kenwood dvd-enhet med motordriven skärm. (Om exakt modellnummer spelar roll, så säg till så löser ju jag det).
Nu är det som såhär att i morses när jag skulle köra till jobbet i vanlig ordning, så tryckte jag på on-knappen för att kunna spela lite musik.

Då för första gången, så gick skärmen upp. (Man brukar ju få trycka på open/close-knappen för att den skall åka upp, men nu skötte den det själv per automatik)
Musiken strömmade ur högtalarna men när jag försökte på nåt sätt manövrera enheten (Läs höja, sänka, byta låt), så gick det inte. Den spelade skivan hela vägen till jobbet utan att jag kunde göra något.
Jag lyfter då pluspolen för att inte bilen ska vara tömd på ström, eller motsvarande, när jag slutar.
Jag lägger sen på pluspolen igen och då går skärmen ner.

När jag sedan efter arbetsdagen ska hem, Så startar jag bilen och då går skärmen upp och visar bara "Stand-by" mot originalmenybakgrunden, alltså inte svart bakgrund, utan samma färg som brukar vara. Jag kan inte få igång ljudet, det låter ingenting.

När jag då kommer hem, så tänkte jag att jag kollar över säkringarna. Dom är hela. Experimenterade då lite och plocka bort den lilla delen av fronten som går och sätter tillbaks den. Då går skärmen upp, men fortfarande inget ljud och samma "Stand-by" syns. Tilläggas bör att det går vare sig ändra nåt på fjärrkontrollen eller på skärmen. (Touchscreen). För att då få ner skärmen, så tar man bort fronten  och sätter dit den igen.

Kan nån eventuellt ha en aning om vad som kan tänkas vara felet?
Nästan alla tips är välkomna big_smile

MVH // Johan

Senast redigerat av Johan.Larsson (14 april 2008)

Johan.Larsson
14 april 2008 · 12 Inlägg
NMI
14 april 2008 · 1 045 Inlägg

ring dom du köpte den av, lättast så.
verkar vara trasigt så är nog garanti jobb

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Johan.Larsson
14 april 2008 · 12 Inlägg

Den är typ 2 år, så tror garantin har gått ut smile

Märkte nu även att den verkar ha ständig ström, för den lyser även när bilen är avstängd.

octan
15 april 2008 · 372 Inlägg

Kontakta Kenwood serviceverkstad 013-356252 så kanske de har nåt tips.

Senast redigerat av octan (15 april 2008)

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren
Volkswagen New Beetle "Hellboy mkII" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang