Civilpolisen på gatan...

Fawve Fotograf
30 september 2009 · 166 Inlägg

Cilvilpolisbilar är läskiga. sad

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
DusanMandick Random Hero
30 september 2009 · 4 047 Inlägg

MarcusL skrev:

kolvas skrev:

MarcusL skrev:
Blev varse om för cirka 2 år sedan att polisen inte alls har rena och fina bilar. Iaf inte här i Ronneby/Karlskronaområdet wink

Körde då min Saab 9000, kom ikapp en rostig gammal VW Caravelle med tonade rutor men inga extra antenner. Och när jag säger rostig så menar jag rostig. Såg ut som en typisk polack som skulle till färjan. Så när chansen gavs så brände jag om bussfan, och iochmed att den inte såg suspekt ut så snålade jag inte på gasen, givetvis hade jag inte heller en tanke på och kolla in i deras bil när man drog om wink.

På motorvägen (110) passerade vi 200, men tyckte att den där gamla härken kom ikapp jävligt fort och tillslut så kom det igång disco wink. Sedan dess har jag slutat köra om vita fula gamla bussar med tonade rutor tongue

Men annars är det som vanligt, V70 och 9-5orna är så rena så man kan slicka på dom utan att känna eftersmak och det typiskt utseendet

Mvh

Dra den om rödluvan också, du menar alltså att Polisens VW Caravelle gör över 200km/h?

Nej han kom ju inte ikapp och körde om precis, men dom pressade skiten så han närmade ju sig fort det såg jag. Du kan ju fundera lite själv..?

Det var en gång en rödluvshelvete som var ute och gick....

rog en roadtrip i en caravelle i somras, o den fick vi aldrig över 140km/h hur mkt vi än tryckte, inte ens i nerförsbacken till jönköping om man kommer uppifrån i landet, o polisens är ju extra utrustade me bly gpser osv, så låg du i 200 o han tog dej sen ska du kolla upp din hastighetsmätare

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
criccoo
1 oktober 2009 · 57 Inlägg

Vill tilläga att polisens och ambulansens VW är VR6! Alltså sexor med grymt bra drag, iaf de nyare! Kankse inte toppar 200, vet inte riktigt! men alltså inga diesel lr smått skit de kör!

adde87
4 oktober 2009 · 228 Inlägg

vet inte om nån tagit upp de men för att dom ska kunna sätta dit nån för fortkörning så måste dom väl ha bevis i form av video? och kameran har ja för mig att man ser uppe på instrumentbrädan.. kan ha fel smile

Det e VI som e HAMMARBY!
stahre
5 oktober 2009 ·

Jag lägger alltid reg nummer i mobilen på dom jag vet/tror är poliser. En sak är säker, det är att dom inte bara kör volvo v70, saab95 (några andra volvo 0ch saab modeller med) som dom gjorde för några år sen. Dom kör med massor av andra bilar med, passat, avensis, audi a6 osv.
Men annars som dom flesta skrivit. Tonade rutor, minst 3 antenner, skärm man kan se i konsollen, och kör aldrig lagligt.

discokapten Kapten på disco!
5 oktober 2009 · 1 729 Inlägg

Här i stan (Falun) så kör dom bland annat en V70 med takbox, plockar bra många sälenturister varje år i den.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Germax
5 oktober 2009 · 12 086 Inlägg

Ända sättet att verkligen veta är att kolla upp regnumret.

Men för att förenkla kör de ofta Volvokombi, inte sällan mörka. Ofta tonade rutor, lite extra antenner.
Dessutom har de ofta ett jättestort dragkulskydd.

Och för de mesta sitter de 2 välklädda personer i dom och ser allmänt misstänksamma ut tongue

Germax
5 oktober 2009 · 12 086 Inlägg

DusanMandick skrev:
rog en roadtrip i en caravelle i somras, o den fick vi aldrig över 140km/h hur mkt vi än tryckte, inte ens i nerförsbacken till jönköping om man kommer uppifrån i landet, o polisens är ju extra utrustade me bly gpser osv, så låg du i 200 o han tog dej sen ska du kolla upp din hastighetsmätare

En Caravelle med VR6 gör garanterat mer än 140km/h, trots polisutrustning.

criccoo
18 oktober 2009 · 57 Inlägg

Volvo kombi är vanligast som cilvilbil skulle jag tro! Såg att RPS Halland skaffat sig en V70II silver, fullutrsutad polisbil, syntes knappt. Men de har ju en S80 också, vilket är lite annorlunda.

LinkanGBG
18 oktober 2009 · 44 Inlägg

bilarna man ser oftast i göteborg är en röd saab me tonade rutor å flera antenner igår såg jag även en svart saab kombi stoppa en audi a4 vid liseberg samma sak på den tonade rutor stora antenner

BMW 550 (2006)
Koop
18 oktober 2009 · 1 867 Inlägg

Just göteborgspolisen har en skitlurig grå saab 9-5 av äldre modell, den åker dom runt i och mäter hastighet.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 oktober 2009 · 5 650 Inlägg

så här kan de se ut http://www.garaget.org/?car=95228
då de fortfarande har bra många 940is i tjänst än även om de inte är så jätte många längre

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
XtremeStreetR
18 oktober 2009 · 167 Inlägg

Har sett en cheva Tahoe i stockholm med 3 extra lampor i fronten med strobar och den är väldigt mörkt tonad, äldre årsmodell:P den har hållt till på värmdö och runt slussen vad jag vet...
Och vid ett annat tillfälle en cheva avalanche (07-09a) civilare med samma mörka toning, kom i full fart till en brand för några månader sen.

Senast redigerat av XtremeStreetR (24 oktober 2009)

Överladd<3
Volvo v70R awd "Ghetto Sledge 2" (1998)
Danne_gg KTH Ingenjör;)
18 oktober 2009 · 391 Inlägg

Trafik civilarna i denna delen av Stockholm är nästan uteslutande V70n/II och Saab 9-5 kombi. Finns i alla olika kombinationer, rails/dragkrok/inga extra antenner/lampor i rutan allt detta i olika config's.. så gäller att passa sig:)

Även sett ett gäng nya Audi A6or med antenner och extra lyktor under bakre kofångaren men antar att detta är Säpo bilar!

Four rings to rule them all!
FireTraXX DFFL
18 oktober 2009 · 9 020 Inlägg

MrEricsson skrev:
så här kan de se ut http://www.garaget.org/?car=95228
då de fortfarande har bra många 940is i tjänst än även om de inte är så jätte många längre

Brukar stå en parkerad mittemot stationen i Malmö.
Dock målad. tongue

Men visst finns de kvar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jockefors
18 oktober 2009 · 961 Inlägg

här i hudik har dom 4 stycken ford focus kombi årsmodell runt 06 som civilbilar , är inhyrda från Hertz biluthyrning , är 3 eller 4 antenner på taket .. finns även några välkända saabar och 850 turbo .. men dom där fordarna ser ut som vilken jäkla gubbabil som helst förutom antennerna

Pure DieselPower
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
18 oktober 2009 · 946 Inlägg

adde87 skrev:
vet inte om nån tagit upp de men för att dom ska kunna sätta dit nån för fortkörning så måste dom väl ha bevis i form av video? och kameran har ja för mig att man ser uppe på instrumentbrädan.. kan ha fel smile

Nope! Helt fel, man använder sig av medelhastighetsuppmätning när man mäter hastighet vid efterföljande, till detta har man ett speciellt instrument - dock inte kamera.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
NiKeMaN Entreprenör
18 oktober 2009 · 1 286 Inlägg

Dave_C70 skrev:

adde87 skrev:
vet inte om nån tagit upp de men för att dom ska kunna sätta dit nån för fortkörning så måste dom väl ha bevis i form av video? och kameran har ja för mig att man ser uppe på instrumentbrädan.. kan ha fel smile

Nope! Helt fel, man använder sig av medelhastighetsuppmätning när man mäter hastighet vid efterföljande, till detta har man ett speciellt instrument - dock inte kamera.

Sålänge det inte är trafikenhetens egna bilar för dom har kamera monterad.

// Niklas Johansson
sk8ville
18 oktober 2009 · 653 Inlägg

har faktist bara sett en civilare här, vit v70, fast finns säkert fler!

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
18 oktober 2009 · 946 Inlägg

NiKeMaN skrev:

Dave_C70 skrev:

adde87 skrev:
vet inte om nån tagit upp de men för att dom ska kunna sätta dit nån för fortkörning så måste dom väl ha bevis i form av video? och kameran har ja för mig att man ser uppe på instrumentbrädan.. kan ha fel smile

Nope! Helt fel, man använder sig av medelhastighetsuppmätning när man mäter hastighet vid efterföljande, till detta har man ett speciellt instrument - dock inte kamera.

Sålänge det inte är trafikenhetens egna bilar för dom har kamera monterad.

Nope! Det är inte standard i bilarna. De som har kamera mäter inte hastigheten med den, dock kopplar de ibland kameran till mätinstrumentet för att få med mätvärdena i bilden. Detta är alltså inget standardiserat i någon bil och heller ej något beviskrav. Mätinstrumentet som sådant räcker som bevis.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang