Fjärrdosa till larm som börjar bli dålig

bengan87
16 april 2008 · 583 Inlägg

tjenare. jag har larm i bilen och dosan börja bli lite dålig. är det bara och bytta ut den eller vad?

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
16 april 2008 · 946 Inlägg

bengan87 skrev:
tjenare. jag har larm i bilen och dosan börja bli lite dålig. är det bara och bytta ut den eller vad?

Byt batteri först och se om det blir bättre.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
bengan87
16 april 2008 · 583 Inlägg

jo det har jag testat. men det är att dosan är snart i två delar hmm va inte den bästa sakerna

_BOOST_ME_ Lokal gasglad kille
16 april 2008 · 112 Inlägg

Vad är det för larm?? VGI eller VGII.. Har ett komplett VGI larm om du skulle behöva delar

norrlandsguldbruds
16 april 2008 · 12 Inlägg

Byt ut batteria så gå den fiint igen big_smile

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
16 april 2008 · 946 Inlägg

bengan87 skrev:
jo det har jag testat. men det är att dosan är snart i två delar hmm va inte den bästa sakerna

Aha.. På så vis. Lät när du skrev som om den bara funkade lite dåligt. smile Men då förstår jag.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
bengan87
16 april 2008 · 583 Inlägg

tror det är DEFA. men hur funkar det om man vill bara bytta ut dosan? måste man köra den till någon firma som fixar det?

Fredde08 Nattracet crew
17 april 2008 · 29 Inlägg

Räcker med att åka och köpa en ny fjärr så kan du koda in den själv!

Står i bruksanvisningen hur man gör
Har du tappat bort den så finns dom här:
http://aus.defa.com/en/aus_bruksanvisninger.html

Busted Kan man backa ner för en uppförsbacke?
18 april 2008 · 136 Inlägg

batteri

BMW 740d "Individual" (2010)
Scratch
18 april 2008 · 719 Inlägg

köpte nya dosor igår på brl kosta 350kr st själv hade ja inte pin-koden så då var ja tvungen att lämna in bilen  så ringde dom defa angav serienummer och larm modell så fick dom pin-koden och programera nya dosorna då gamla var helt slut.

Allt som allt kosta det 350+350+350 för jobbet. så 1050kr me 2 nya dosor o nu har ja pin-koden wink

Har du inte pin-koden så testa ring till defa själv o se om du kan få pin-koden så behöver du bara köpa ny dosa.

Har du inte pappar med modell o nummer står det på larmet som oftast är placerat ovanför fötterna på förar sidan wink

live free, die young.
Erick
18 april 2008 · 4 767 Inlägg

Stämmer som Scratch säger. Du måste ha din pin-kod. Sen är det ganska enkelt att koda in fjärren.

Tänk på att du måste ha alla fjärrkontroller med dej när du kodar in den med bytt batteri på (om du nu har flera fjärrar till bilen). Annars funkar inte dom andra sen när du är klar med den nya.

Jag monterar defa-larm på jobbet, säljer även fjärrar ifall du vill ha tag på en ny och hjälp att programmera in den. Ligger borta i Högsbo.. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang