Honda Integra Type R vs. Subaru Impreza GT, vilken är bäst?

R1kard V-Power
17 april 2008 · 1 186 Inlägg

Honda Integra Type R (98-00) vs. Subaru Impreza GT (98-00)

Vilken är bäst rent allmänt? Kända fel med dem olika modellerna?
Vilken är roligast att köra?
Vilken håller bäst, har hört att GT:n ska hålla rätt kasst?

Jag antar att Subarun är snabbare rakt fram och Hondan har skitbra väghållning, har inte Integran blivit utsedd till världens bästa framhjulsdrivna bil i väghållning ett år?

Jag har inte tänkt styla eller trimma bilen, så det spelar ingen roll. Jag har tänkt att ha den som en glidar/bus/streetracebil, det ska inte vara en bruksbil.

Kan tänka mej att dem e ungefär lika billiga på allting, försäkring, bensinförbrukning, service.

Tack på förhand smile

/Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Lindahl-
17 april 2008 · 151 Inlägg

Vet inte om Hondan med Subarun kommer bli jävla dyr att trimma efter ~300hk

Annars är Subarun en utmärkt bil och fattar inte vem som sagt att den inte skulle hålla tongue Vet inga direkt fel på dom.

R1kard V-Power
17 april 2008 · 1 186 Inlägg

Lindahl- skrev:
Vet inte om Hondan med Subarun kommer bli jävla dyr att trimma efter ~300hk

Annars är Subarun en utmärkt bil och fattar inte vem som sagt att den inte skulle hålla tongue Vet inga direkt fel på dom.

Nä jag kommer inte ihåg exakt var jag har läst det men det var något i stil med att någon ville trimma sin GT o några stycken sa att växellådan knappt höll för orginal effekten.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Eisenhut
17 april 2008 · 1 827 Inlägg

Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
R1kard V-Power
17 april 2008 · 1 186 Inlägg

Eisenhut skrev:
Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Jag tycker oxå Integran e snyggare, den måste ha bra väghållning så in i hel****. Fan va fet Civic Type R sedan är, synd att den inte kommer säljas som vänsterstyrd.

Vet du om DC5:an säljs som vänsterstyrd? Den e rätt ovanlig.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Eisenhut
17 april 2008 · 1 827 Inlägg

DC5 säljs som vänsterstyrd, fast i klädseln "acura RSX Type S"

Med detta vill jag säga att den suger typ lika hårt som Euro Type R jämte FD2. Inget att satsa på med andra ord.

Jag vill dock lyfta ett finger för högerstyrning. Jag föredrar faktiskt att köra högerstyrt, efter ett par hundra mil på höger sida i lite olika bilar. Jag vet att alla tjatar att det är bra, och att många fortfarande inte bryr sig, men testa det en hel dag. Du kommer inte bry dig. Det känns lite tarvligt att ha högerstyrd supra, som säljs vänsterstyrd, men en DC5 eller en tex skyline... Då får du ju klassas lite som en entusiast när du köper en bil oavsett styrning, detta har ju gjorts ända sen MG, lotus mm byggt snajsiga banbilar i England. Kolla roadsport här i sverige och räkna hur många gamla åk som är högerstyrda. wink

http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=46732 (en med erkänt bra historik)

PS: ska du till Lödde eller liknande idag? Du kan isf få en tur i Hondan. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Sir_x
17 april 2008 · 945 Inlägg

Konbanan skrev:

Eisenhut skrev:
Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Jag tycker oxå Integran e snyggare, den måste ha bra väghållning så in i hel****. Fan va fet Civic Type R sedan är, synd att den inte kommer säljas som vänsterstyrd.

Vet du om DC5:an säljs som vänsterstyrd? Den e rätt ovanlig.

Finns ju Acura RSX. Som är en Honda Integra fast US modellen. Finns/fanns en på blocket nyligen. Samma bil finns/fanns även på garaget.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
R1kard V-Power
17 april 2008 · 1 186 Inlägg

Eisenhut skrev:
DC5 säljs som vänsterstyrd, fast i klädseln "acura RSX Type S"

Med detta vill jag säga att den suger typ lika hårt som Euro Type R jämte FD2. Inget att satsa på med andra ord.

Jag vill dock lyfta ett finger för högerstyrning. Jag föredrar faktiskt att köra högerstyrt, efter ett par hundra mil på höger sida i lite olika bilar. Jag vet att alla tjatar att det är bra, och att många fortfarande inte bryr sig, men testa det en hel dag. Du kommer inte bry dig. Det känns lite tarvligt att ha högerstyrd supra, som säljs vänsterstyrd, men en DC5 eller en tex skyline... Då får du ju klassas lite som en entusiast när du köper en bil oavsett styrning, detta har ju gjorts ända sen MG, lotus mm byggt snajsiga banbilar i England. Kolla roadsport här i sverige och räkna hur många gamla åk som är högerstyrda. wink

http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=46732 (en med erkänt bra historik)

PS: ska du till Lödde eller liknande idag? Du kan isf få en tur i Hondan. wink

Jo de kan vara häftigt oxå med högerstyrd bil, men jag får nog prova en innan jag kan säga att jag kan tänka mig en högerstyrd.

Var e de i lödde? Visste inte ens när dem hade, har dem varje torsdag? Får se hur de blir. SNÄLLT erbjudande du kommer med iaf big_smilebig_smilebig_smile

Senast redigerat av Konbanan (17 april 2008)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
R1kard V-Power
17 april 2008 · 1 186 Inlägg

Sir_x skrev:

Konbanan skrev:

Eisenhut skrev:
Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Jag tycker oxå Integran e snyggare, den måste ha bra väghållning så in i hel****. Fan va fet Civic Type R sedan är, synd att den inte kommer säljas som vänsterstyrd.

Vet du om DC5:an säljs som vänsterstyrd? Den e rätt ovanlig.

Finns ju Acura RSX. Som är en Honda Integra fast US modellen. Finns/fanns en på blocket nyligen. Samma bil finns/fanns även på garaget.

Jaså jag som kollar på blocket så ofta miiiissa den tongue hehe

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Eisenhut
17 april 2008 · 1 827 Inlägg

Ja, är du osäker på vilken sida du vill sitta på så kan du ju nöja dig med en DC2. wink Det är en riktigt bra bil det med (bättre hjulupphängning än DC5, men sämre motor).

Ja, det är "körning" i Lödde varje torsdag. Ser du min bil så hojta.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Rille0
17 april 2008 · 2 021 Inlägg

2 rätt så olika bilar, en är framhjulsdriven med N/a motor, o en är 4wd me turbo.
båda verkar vara grymma bilar dock, hade nog valt imprezan

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
R1kard V-Power
17 april 2008 · 1 186 Inlägg

Rille0 skrev:
2 rätt så olika bilar, en är framhjulsdriven med N/a motor, o en är 4wd me turbo.
båda verkar vara grymma bilar dock, hade nog valt imprezan

Ja två olika bilar, men som ändå är jämna. Är det 4wd eller turbon du gillar mest?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Takashi Got VTEC?
17 april 2008 · 1 593 Inlägg

Eisenhut skrev:
Frågan är faktiskt om Imprezan med sina 218 hk orginal är snabbare rakt fram än Integran...

Jag hade köpt integran oavsett, snabbare när det svänger, snyggare, mer lättmekad, ovanligare mm mm.

Det stämmer, både Integra DC2 och DC5 har båda varit världens snabbaste FWD bilar oavsett överladd eller ej. Nu tror jag FD2 leder (JDM Type R sedan).

Håller med.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
isakare
18 april 2008 · 272 Inlägg

Kunde inte låta bli att skriva när jag såg att du kallade dig för konbanan.

Jag har pysslat med konbana i 6 år (arrangerat) och när det gäller just konbana så har Subaru impresor haft betydligt fler bra placeringar än vad Hondor haft, då pratar vi både äldre Civic, Civic Type-R och Integra Type-R.
Jag kan inte förklara varför, men Hondorna går riktigt bra runt konorna till en viss gräns, när den gränsen är nådd, snurrar dom.
Nu ska ni oxå komma ihåg att konbana ska inte jämföras med vanlig bankörning, det är nått helt annat.

Sen var det nån som undrade om Subban verkligen var snabbare rakt fram, svar ja, GTn testades av flera tidningar när den kom, 0-100 averkades på 5,9 sek, det har ingen N/A Honda gjort.
Det gäller bara GTn, WRXen som kom -01 var tyngre och behövde 6.7 sek.

Honda hatare ?? Nä, Honda är en av mina absoluta favorit bilar.

Åker helst på is =)
Thiger_84
18 april 2008 · 509 Inlägg

Hondan hela dagen.. Riktigt rolig å köra på kurviga småvägar.. Satsa på den, billigare å försäkra med så drar den ju lite soppa om man glider under v-tec. Hade en integra type r innan, kolla gärna mina gamla fordon å videoklipp..

Senast redigerat av Thiger_84 (18 april 2008)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
18 april 2008 · 3 404 Inlägg

Rent ekonomiskt sett så är väll Hondan betydligt bättre. Dock så skulle jag alla dagar i veckan, 52 veckor om året valt Subarun. Dels för att jag älskar Subaru med allt vad det innebär såsom 4wd, boxer och fram till den nya Imprezan designen.

Tror även att Imprezan är en mkt roligare bil.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
henkebenke
18 april 2008 · 1 703 Inlägg

Både ITR och impreza gt andas väl rätt mycket racebreed.
Båda har mysiga maskiner, dvs ståfräs i hondan vid rödmarkeringen, mulligt mys i subbans boxer (som ger en låg tyngdpunkt då den är rätt platt smile).

Dvs två bilar med samma uppgift, som tar sig an uppgiften på varsitt sätt. Valet är nog mest en smaksak.

Hondan vet jag har lite problem med slitna kolvringar i B18-maskinen pga av den rel. långa slaglängden samt det höga varvet.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
John87 Stolt Volvoägare
18 april 2008 · 4 913 Inlägg

Ska man köpa en Impreza ska man inte köpa den billiga snik-versionen.
Hade tagit Hondan utan tvekan.

Fast det är kanske bara jag.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Busted Kan man backa ner för en uppförsbacke?
18 april 2008 · 136 Inlägg

Subarun vinner

BMW 740d "Individual" (2010)
kim89
18 april 2008 · 112 Inlägg

Är det ens en seriös fråga liksom? klart man väljer en subaru framför en tjejbil..

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang