ang. lufting efter bromsrörs byte!

Ripley333
18 april 2008 · 638 Inlägg

har bytat bromsrören till framooken. och har luftat båda frambromsarna. men pedalen är väldigt mjuk och bromsarna tar inte förän längst ner. och det är väldigt lite dom tar. måste jag lufta bakbromsarna också eller varför är pedalen så mjuk?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Larsson_Power Saabvilde!
18 april 2008 · 1 708 Inlägg

Låter som du får fortsätta att lufta smile Finns det tillräckligt med bromsvätska?

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
turboforssen Telge Drifting Team
18 april 2008 · 5 398 Inlägg

japp du bör lufta bak åsså smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Ripley333
18 april 2008 · 638 Inlägg

okey så det är alltså fortfarande luft i systemet? men måste jag lufta bakbromsarna också fast jag inte har varit på dom? olja finns!

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
turboforssen Telge Drifting Team
18 april 2008 · 5 398 Inlägg

när du lossa på rören vid huvudcylindern så kommer det i luft i den å när du trampar på broms pedalen så lär luft gått ut till bak bromsarna smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Ripley333
18 april 2008 · 638 Inlägg

turboforssen skrev:
när du lossa på rören vid huvudcylindern så kommer det i luft i den å när du trampar på broms pedalen så lär luft gått ut till bak bromsarna smile

kan de bli jobbigare :d

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
engolf
18 april 2008 · 3 235 Inlägg

Du får lufta en krets åt gången, dvs höger bak->vänster fram.
Höger fram-> vänster bak.
Glöm inte att fylla på bromsvätska konstant när du luftar, annars måste du göra om allting...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang