Danne_W skrev:
Kammen snurrar det har jag kollat. Har hallgivaren något med bränslesystemet att göra eller bara tändning? Är vevaxellägesgivaren och "givaren på svänghjulet" samma sak, är det jobbigt att byta?
Plocka av locket på bränslepumpsreläet och aktivera det manuellt ( man trycker på kontaktarmen i reläet som sitter där). och se (och hör) om pumpen börjar att jobba. Hallgivaren/vevaxelgivaren ger även impulser till bränslepumpsreläet så att den "fattar" att motorn snurrar (går). Det finns också en timer i reläet som ger ström till bränslepumpen i ungefär 3 till 4 sekunder och som aktiveras av antingen strömpulsen när man vrider på tändningen eller när startmotorn börjar att arbeta, och när reläet har fått några år på "nacken" så kan den funktionen strejka..
Givarna kan vara "lite" småjobbiga att byta..
Senast redigerat av blacken (19 april 2008)