Lås tråden ..

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
19 april 2008 · 1 300 Inlägg

Lade ut min bil på blocket i söndags...

Endast en perosn har ringt och han ville byta mot en Golf 3 VR6 (den var faktiskt lite sytlad) ;P


Och det är den enda som ringt... Har inte ens fått ett sketet mail om bil fan..


Visst, det kanske är lite dyrt men...

Är det något annat som är fel förutom priset tror ni..?




Lägger in annonsen här.






Här är det en annan som jag hittade som ligger snäppet under i pris.


http://www.blocket.se/vi/15938835.htm?ca=13_s


Den är ju en 94 och har gått lite längre...


Ville bara ha något att jämnföra med.




Vad tror ni?



/Petra smile

Senast redigerat av SweetBabyDoll (21 april 2008)

I do it my way
christianos
19 april 2008 · 73 Inlägg

du kan ju gå in på www.bilpriser.se och värdera din bil gratis utan problem om du tvekar;)

gamlingen
19 april 2008 · 5 198 Inlägg

kan va ganska enklet.... ingen intresserad kanske

Opelmadness German cars, quality and beyond
19 april 2008 · 8 197 Inlägg

Ingen ful bil iaf. smile
Men det kanske nappar lite när vädret blir bättre. Folk brukar tina lite då. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
19 april 2008 · 1 300 Inlägg

Ja.. Jag lyckades ju gå på niten och köra fordonsvärderingen och få betala 299 spänn för skiten men iaf, då blev den värderad till 40 K men dem vet ju inte hur den är skött och så =P

Det klart, ingen intresserad låter ju rätt så.. Logiskt. Men NÅGON stackare måste väl ändå vara intresserad..?

Ja, jag får hoppas att det ringer någon snart iaf.


Tack för svaren smile


Skriv gärna mera.

Jag tar emot vad för svar som helst. ;P

I do it my way
Anubis
19 april 2008 · 1 255 Inlägg

Automat drar ju ner priset rätt mycke

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
19 april 2008 · 1 300 Inlägg

Anubis skrev:
Automat drar ju ner priset rätt mycke

Mjo, det förstår jag.

Jag ville egentligen inte köpa en automat från första början men när jag väl kört den och sett skicket på den så fanns det inget att klaga på =P

I do it my way
FireTraXX DFFL
19 april 2008 · 9 020 Inlägg

2 timmar efter att min annons kom in så fick jag ett mail från en som bjöd 110 000kr för min bil.
Imorse så fick jag mail av en som bjöd 100 000kr.

Jag tror att man får stå ut med lite sånt i dagsläget och helt enkelt vänta på rätt kund så att man inte säljer den till ett skitpris bara för att...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
19 april 2008 · 1 300 Inlägg

FireTraXX skrev:
2 timmar efter att min annons kom in så fick jag ett mail från en som bjöd 110 000kr för min bil.
Imorse så fick jag mail av en som bjöd 100 000kr.

Jag tror att man får stå ut med lite sånt i dagsläget och helt enkelt vänta på rätt kund så att man inte säljer den till ett skitpris bara för att...

Du har då tur du.. =P

Skicka en av dem som ville köpa din bil till mig ;P Ha ha!

Ja... Jag tänkte annars gå in och sänka den idag...

Så förbannat trist att bara en person ringt... Och ville byta mot en skolåda med 173 hk... Ja, visst jag byter gärna ned mig från 226 till 173 hk smile Ofta..

I do it my way
henkebenke
19 april 2008 · 1 703 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Och ville byta mot en skolåda

Vad är då 850'n? En banankartong?

Bilar som inte är trimmade och som är i shysst orginalskick kan kanske verka lite mer attraktivt, du har inte kvar orginalfronten?

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
19 april 2008 · 1 300 Inlägg

henkebenke skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Och ville byta mot en skolåda

Vad är då 850'n? En banankartong?

Bilar som inte är trimmade och som är i shysst orginalskick kan kanske verka lite mer attraktivt, du har inte kvar orginalfronten?

Nja.. Mera en stor jävla packlåda om man jämnför med en golf 3.


Jo, men den är det ett hål i efter motorvärmaren.

Fattar inte, det sitter bara en front på som "styling"...

Och den är orginal.

Ja ja.

I do it my way
FireTraXX DFFL
19 april 2008 · 9 020 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

FireTraXX skrev:
2 timmar efter att min annons kom in så fick jag ett mail från en som bjöd 110 000kr för min bil.
Imorse så fick jag mail av en som bjöd 100 000kr.

Jag tror att man får stå ut med lite sånt i dagsläget och helt enkelt vänta på rätt kund så att man inte säljer den till ett skitpris bara för att...

Du har då tur du.. =P

Skicka en av dem som ville köpa din bil till mig ;P Ha ha!

Ja... Jag tänkte annars gå in och sänka den idag...

Så förbannat trist att bara en person ringt... Och ville byta mot en skolåda med 173 hk... Ja, visst jag byter gärna ned mig från 226 till 173 hk smile Ofta..

Sänk inte annonsen, vänta tills den raderas och då lägger du in en ny för 5000kr mindre eller vad den andra bilen du visade kostade.

EDIT:
Och tur har jag inte, den är ute för 129 och jag tänker inte gå ner hur långt som helst eftersom att det är tillräckligt lågt redan där.

Senast redigerat av FireTraXX (19 april 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
19 april 2008 · 1 300 Inlägg

FireTraXX skrev:

SweetBabyDoll skrev:

FireTraXX skrev:
2 timmar efter att min annons kom in så fick jag ett mail från en som bjöd 110 000kr för min bil.
Imorse så fick jag mail av en som bjöd 100 000kr.

Jag tror att man får stå ut med lite sånt i dagsläget och helt enkelt vänta på rätt kund så att man inte säljer den till ett skitpris bara för att...

Du har då tur du.. =P

Skicka en av dem som ville köpa din bil till mig ;P Ha ha!

Ja... Jag tänkte annars gå in och sänka den idag...

Så förbannat trist att bara en person ringt... Och ville byta mot en skolåda med 173 hk... Ja, visst jag byter gärna ned mig från 226 till 173 hk smile Ofta..

Sänk inte annonsen, vänta tills den raderas och då lägger du in en ny för 5000kr mindre eller vad den andra bilen du visade kostade.

Åh HERREGUD! =P

Hur lång tid tar inte det..? =P

Ja, jag har då minsann inte bråttom iofs, jag har hela livet på mig smile


Ska åka på "träff" ikväll tänkte skriva med en däckpenna påp rutorna "till salu" och mitt nummer. Det kanske kan funka om någon ser den på riktigt istället för på bild.

I do it my way
Mangeman Mr.RoadRage
19 april 2008 · 428 Inlägg

Jag personligen tycker att det är för dyrt, men avvakta och se, min bruds bil låg inne i 2 veckor innan nån ens hörde av sig, sen när det paret kom och tittade ,dagen där på, köpte dom bilen direkt utan nån som helst prut!

Man måste vara kall och inte ha så brottom!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
FireTraXX DFFL
19 april 2008 · 9 020 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Åh HERREGUD! =P

Hur lång tid tar inte det..? =P

Ja, jag har då minsann inte bråttom iofs, jag har hela livet på mig smile


Ska åka på "träff" ikväll tänkte skriva med en däckpenna påp rutorna "till salu" och mitt nummer. Det kanske kan funka om någon ser den på riktigt istället för på bild.

Ja, det är ju ganska många som har papper i bakre sidorutorna med information om sina bilar.
Så det har säkert funkat för någon. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Tomten Tomten
19 april 2008 · 1 065 Inlägg

jag tycker det är lite överpris men det är jag.
bilen ser ju fin o så annars.
men vänta o se tycker jag. Ge det ett tid

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
dabby född blåvit
19 april 2008 · 624 Inlägg

asså den är ju bland de dyraste på blocket sett över hela landet =/
finns iaf gott om billigare tyvärr

Mange_C5
19 april 2008 · 220 Inlägg

Tyvärr för högt pris enligt denna sidan, där den ger riktvärden under 50 000.
http://www.kvd.se/
klicka på värdera och sälja/bilpriser

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
19 april 2008 · 963 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

FireTraXX skrev:

SweetBabyDoll skrev:

Du har då tur du.. =P

Skicka en av dem som ville köpa din bil till mig ;P Ha ha!

Ja... Jag tänkte annars gå in och sänka den idag...

Så förbannat trist att bara en person ringt... Och ville byta mot en skolåda med 173 hk... Ja, visst jag byter gärna ned mig från 226 till 173 hk smile Ofta..

Sänk inte annonsen, vänta tills den raderas och då lägger du in en ny för 5000kr mindre eller vad den andra bilen du visade kostade.

Åh HERREGUD! =P

Hur lång tid tar inte det..? =P

Ja, jag har då minsann inte bråttom iofs, jag har hela livet på mig smile


Ska åka på "träff" ikväll tänkte skriva med en däckpenna påp rutorna "till salu" och mitt nummer. Det kanske kan funka om någon ser den på riktigt istället för på bild.

Ja, eller så får du kanske ett samtal av någon som är mer intresserad av dig än bilen? big_smile
Lycka kan ju komma i många former. smile

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
19 april 2008 · 1 300 Inlägg

Många bra och intressant inlägg här, och jag bara tar till mig allting smile Precis vad jag ville smile

Ja... 6 dagar som en skrev, ja det kanske är lite lite... Jag ÄR iskall ;P Undrade bara vad det var för fel på bilfan förutom priset...


Och som en annan skrev, värderad till 50 K. Jag själv fick den värderad till 40 K. Så det visste jag redan typ.


Ja, jag vet att den ligger bland dem dyraste i Sverige på blocket nu. Men det är den fan värd (tycker jag)..

Och om folk tycker den är dyr så kan dem väl komma och glo och sen tycka till om priset. Fast det kanske inte är så många som prutar nu för tiden..? Själv tycker jag att det är pinsamt att pruta... =P

TGC : Jag får väl skriva "Jag är inte till salu" under då ;P hahaha

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang