Lås tråden ..

Muttley
20 april 2008 ·

Privatpris      40 000-47 000 kr      Uppskattat pris vid köp av privatperson.

smile visst nu är de skitsamma om du tycker de beror på skick och allt tycker jag. då jag aldrig gett över 40 tusen för en 850 ändå.

65tusen är ett skampris tycker jag =9.

Joo
20 april 2008 · 741 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
För 30 tusen för den är ju lite Fjortisstylad.

Han hade kollat upp den och den var ju då värd 35-42 så han bjöd 30 smile smile

Kan vara någon liten brud som jävlas med mig också, man vet aldrig =P Ha ha

Bara att bryta ihop (i ett asgarv) och gå vidare ;P ha ha

Jag hade bett han dra åt helvete!

Finns inget värre än när det kommer någon jävel och ger ett bud på hälften av vad man satt ut den för..  Din verkar ju vara i otroligt bra skick och att sitta och säga att du ska lägga ut den för 35k som någon sa är idiotiskt, vi här på gorg har inte en aning om hur fin den är. Finns väldigt många skit T5or på blocket som dom ska ha 50.000 för och så är halva bilen sönder..

Letade själv efter en T5a innan jag köpte min Aero!

Skaune
20 april 2008 ·

Jag e ledsen, jag kan fortfarande inte förstå varför den bilen skulle vara värd 65 k (+/-)??
När man som jag tidigare skrev kan få en T5R eller t.o.m  en R för samma pengar?? Och det är inte alla 850 som säljs för 40 k som är slitna med 200 ägare!
Jag ser det som ett extremt överpris, men passar ändå på o säga lycka till med försäljningen och hoppas du får det du vill ha! wink

FireTraXX DFFL
20 april 2008 · 9 020 Inlägg

Dock så ska det kanske tänkas på att Garaget.org antagligen huserar en stooooor del av volvo-raggarna i sverige.
Denna tråden gör det nog inte lättare att få den såld.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
20 april 2008 ·

Joo skrev:

SweetBabyDoll skrev:
För 30 tusen för den är ju lite Fjortisstylad.

Han hade kollat upp den och den var ju då värd 35-42 så han bjöd 30 smile smile

Kan vara någon liten brud som jävlas med mig också, man vet aldrig =P Ha ha

Bara att bryta ihop (i ett asgarv) och gå vidare ;P ha ha

Jag hade bett han dra åt helvete!

Finns inget värre än när det kommer någon jävel och ger ett bud på hälften av vad man satt ut den för..  Din verkar ju vara i otroligt bra skick och att sitta och säga att du ska lägga ut den för 35k som någon sa är idiotiskt, vi här på gorg har inte en aning om hur fin den är. Finns väldigt många skit T5or på blocket som dom ska ha 50.000 för och så är halva bilen sönder..

Letade själv efter en T5a innan jag köpte min Aero!

ber man folk dra åt helvete så får man inga kunder smile man ska acceptera att folk bjuder sjukt mycket under, och tacka snällt nej. smile och ja man ska alltid pruta i en bilaffär för man förlorar vad man än köper ändå

Robbin_V90 Elektriker/Montör
20 april 2008 · 534 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

Phaetoon skrev:

SweetBabyDoll skrev:
På mekonomen står det t5 eller vart fasen det är. Och spela roll?

ja ja en turbo då. eller en t5:a kvettar för mig.


8 ägare pga att den rullat på volvo, det är synd att det står så.

skickar man ett fax på den så står det jag och sen gubben innan =P

Förlåt om jag lät hård, men jag försökte bara ta upp vad som kan få en potentiell köpare att undra.
Det är ju en turbo 5:a i den, så du har ju egentligen rätt.

Synd att det är så många andra som kört den bara sad
Jag tycker faktiskt att din 850 är ett bättre köp än en vanlig T5:a då dom ofta är sönderkörda och speciellt eftersom din är en automat.

Nej nej, du lät inte hård. Jag tar till mig allting här smile Jag lade ju upp tråden för att få veta vad som kan vara fel. Och visste du att det skulle ju inte bara bli ros utan även ris =P

Ja, klart att dem kan undra.. Men en turbo är ju en turbo liksom... Eller hur man ska säga =P T5 och turbo samma skit ;P

Ja, jag vet inte hur det är där inne där dem haft den, men det är ju liksom 6 st innan som stått på den eller hur blir det..? Och gubben innan köpte den 99 av Volvo och sen köpte jag den 06 om jag inte minns fel =P (står på min pappa för den som undrar).

Ja... Jag trodde faktiskt att någon mera skulle höra av sig på den eftersom att den är ju orörd förutom luftfiltret då..

Och jag kan ju inte ha vavat sönder den heller eller kört sönder den, för den växlar ju när den själv vill och tycker att nu är det dags =P

Därför tycker jag att en automat är ett bra köp.. Men alla är inte som jag. Och automat är inte så omtyckt av många.



Nu har jag ju då lagt mig på ett lägre pris...

Känns som om jag kan skriva bortskänkes om  jag måset gå under 55.. Det vill jag inte. 



Jag skulle vara iskall men så blev det inte. Visst, jag har inte brottom att sälja den egentligen, men det är ju nästa bil som liksom hägrar här nu =P

Försäkringsbedrägeri är det fängelsestraff på....

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
DaAddez Volvofreak
20 april 2008 · 356 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

Soubee skrev:
Sålde vår v70 t5-r förut som hade gått 20tusen mil fullservad och med automatlåda. Helskin och allt sånt, den enda stylingen den hade var ögonlock som vi hade satt dit. Resten kom den med ifrån fabrik.
Men men, iaf den fick vi 45tusen för för 6 månader sen och den var otroligt fin, det enda felet igentligen var ena motorfästet som behövdes ses över lite med en svets. Så om du skickar med orginal delarna tror jag inte 55tusen skall vara något större problem att få för den.!

Jao...

Jag skickar ju med allting nu som är orginal, utom dem där (fula) orginal fälgarna för dem har jag sålt, dem var så jäkla kantstötta ändå så.

Nu blir det till att vänta...


Det är så dumt med för jag glömmer ju massa saker som finns på den när jag skriver också...

Farthållare, ECC, stora färddatorn och sådana grejer..


Om man tar sig lite tid och tittar på alla andra T5:or vad dem kostar och vad det är gjort med dem och vad det finns för fel på dem så är fasen min rätt billig.

Förra året blev den värderad till 55 i inbyte på Volvo och dem värderar ju verkligen mycket över vad den är värd (not).


Hittade en riktig pärla här annars =P


  http://www.blocket.se/vi/15236886.htm?c … amp;last=1


50? Då är min värd 55 wink

Sen är ju frågan vad han får för den! Han har satt ut den för 50.000
Själv tror jag inte han får en krona över 30.000.

Ledsen om ja låter arg eller så..  För det är jag absolut inte, tror bara
inte du får så pass mkt för den..  Men du ska nog inte ha så bråttom, rätt köpare kommer så småningom.
Men det kan ta tid!

Lycka till!

// Andreas
S40N T5-04
Niklas1987 NO
20 april 2008 · 2 182 Inlägg

Svar:Ja, för dyr (Ebligt mig då, andra tycker nog inte det)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
ronne
20 april 2008 · 796 Inlägg

FireTraXX skrev:
Dock så ska det kanske tänkas på att Garaget.org antagligen huserar en stooooor del av volvo-raggarna i sverige.
Denna tråden gör det nog inte lättare att få den såld.

Nej det är nog inte till nån fördel direkt. hade nog varit bättre o skippat att dom kunde kolla bilderna på garaget. men men ha tålamod bara så ska du nog bli av med bilen

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
Joo
20 april 2008 · 741 Inlägg

tkd_rille skrev:
ber man folk dra åt helvete så får man inga kunder smile man ska acceptera att folk bjuder sjukt mycket under, och tacka snällt nej. smile och ja man ska alltid pruta i en bilaffär för man förlorar vad man än köper ändå

Hehe ja det är så sant så smile

Robin_v90 skrev:
Försäkringsbedrägeri är det fängelsestraff på....

Haha, kan lova att 80% av alla ungdomar i 18 års åldern har bilen försäkrad på sin förälder, försäkringen blir ju skyhög annars.. så att försäkringsbolagen vet om detta är väldigt stor risk. Ingen som åker dit på sådana grejer som att försäkra den på sin förälder..

Tror knappt jag vet någon i min ålder (18) som har bilen skriven på sig själv, jag körde av vägen med min gammla 9000 och den var skriven på morsan, var inga som helst problem att få ut pengar för den.. Det är ju annars bara att säga att man lånar mammas bil?

Robbin_V90 Elektriker/Montör
20 april 2008 · 534 Inlägg

Joo skrev:

tkd_rille skrev:
ber man folk dra åt helvete så får man inga kunder smile man ska acceptera att folk bjuder sjukt mycket under, och tacka snällt nej. smile och ja man ska alltid pruta i en bilaffär för man förlorar vad man än köper ändå

Hehe ja det är så sant så smile

Robin_v90 skrev:
Försäkringsbedrägeri är det fängelsestraff på....

Haha, kan lova att 80% av alla ungdomar i 18 års åldern har bilen försäkrad på sin förälder, försäkringen blir ju skyhög annars.. så att försäkringsbolagen vet om detta är väldigt stor risk. Ingen som åker dit på sådana grejer som att försäkra den på sin förälder..

Tror knappt jag vet någon i min ålder (18) som har bilen skriven på sig själv, jag körde av vägen med min gammla 9000 och den var skriven på morsan, var inga som helst problem att få ut pengar för den.. Det är ju annars bara att säga att man lånar mammas bil?

Det funkar ju inte riktigt så. Många som inte får ut pengar för "sina" bilar. Vilket är helt rätt tycker jag. Finns t.o.m. trådar här där folk inte fått ut pengar när bilen blivit stulen.... 
Och bara för att MÅNGA gör det så är det fortfarande olagligt.

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
FireTraXX DFFL
20 april 2008 · 9 020 Inlägg

ronne skrev:

FireTraXX skrev:
Dock så ska det kanske tänkas på att Garaget.org antagligen huserar en stooooor del av volvo-raggarna i sverige.
Denna tråden gör det nog inte lättare att få den såld.

Nej det är nog inte till nån fördel direkt. hade nog varit bättre o skippat att dom kunde kolla bilderna på garaget. men men ha tålamod bara så ska du nog bli av med bilen

Oja, det blir hon nog.
Alla bilar har en köpare, det gäller bara att han/hon ser ens annons.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Redbull Moderator+
20 april 2008 · 1 081 Inlägg

Angående skambud så har jag kommit på en metod jag dock inte fått tillfälle att prova.

Säg att man säljer för 100k
"Hej jag bjuder 50 tusen!"
-Ok kom du och kolla på den!
(sedan hoppas på att han åker skitlångt)
-Ja jag tar den för 50 tusen!
"Eh det står ju 100 000:- i annonsen, hur fan tänker du nu?"
...

big_smile

Vem jag?
Chrill27
20 april 2008 · 553 Inlägg

Redbull skrev:
Angående skambud så har jag kommit på en metod jag dock inte fått tillfälle att prova.

Säg att man säljer för 100k
"Hej jag bjuder 50 tusen!"
-Ok kom du och kolla på den!
(sedan hoppas på att han åker skitlångt)
-Ja jag tar den för 50 tusen!
"Eh det står ju 100 000:- i annonsen, hur fan tänker du nu?"
...

big_smile

haha, har lite erfarenhet om de där, säger du att man kan komma och kolla på bilen vid det tillfället blir de istället frågvisa och undrar om det är massa fel på bilen och dylikt big_smile De blir jätteställda och tror man ska kränga på dem nån skit tongue

billy IT-Tekniker
20 april 2008 · 376 Inlägg

Oftast värderar man sin bil alldeles för högt, bara för att man själv tycker om den och har lagt ner mycket tid och pengar på den.

Och bara för att du har sett annonser på blocket på liknande bilar som ligger ute på tex 50k kr så innebär inte det att de någonsin kommer att få en köpare som betalar så mycket, dvs du kanske inte heller får en köpare som betalar så mycket.

Runt 30-40k kr max, och då är det med original fronten monterad.

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
20 april 2008 · 834 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Lade ut min bil på blocket i söndags...

Endast en perosn har ringt och han ville byta mot en Golf 3 VR6 (den var faktiskt lite sytlad) ;P


Och det är den enda som ringt... Har inte ens fått ett sketet mail om bil fan..


Visst, det kanske är lite dyrt men...

Är det något annat som är fel förutom priset tror ni..?




Lägger in annonsen här.

http://www.blocket.se/vi/15937879.htm?ca=13_s




Här är det en annan som jag hittade som ligger snäppet under i pris.


http://www.blocket.se/vi/15938835.htm?ca=13_s


Den är ju en 94 och har gått lite längre...


Ville bara ha något att jämnföra med.




Vad tror ni?



/Petra smile

Enkelt, byt till org fronten och ta bort rattmuffen. Fixa lite bättre bilder och vipps så är bilen såld.

Mortalis VW-nörd?
20 april 2008 · 4 332 Inlägg

De jag skulle göra är att ändra upplägget på annonsen, den blir jobbig att läsa och svår att få en överblick om. För mycket radbrytningar..

Samla all utrustning för sig i en punktlista, typ:

* El-glaslucka/speglar/fönster
* Drag
* Osv.

Sen en punktlista med all styling du gjort, en punktlista med relevant fakta som milantal, besiktad och skattad när, skick på däck (denna punktlistan ska vara först), serviceboken.

Hålla det kortfattat och med info som är viktig för köparna är väl de viktigaste, dra ihop alltihop alltså.
Sen är det nog väldigt många som går bort p.g.a att bilen är stylad..just för att många vill göra "sin egen grej" eller vet inte hur bra de e gjort osv osv...men om du nu inte vill återställa till originalskick så får du ju bara o vänta tills ngn som e ute efter en färdigstylad kommer..

Ellertz Norrlänning
21 april 2008 · 1 453 Inlägg

Joo skrev:

SweetBabyDoll skrev:
För 30 tusen för den är ju lite Fjortisstylad.

Han hade kollat upp den och den var ju då värd 35-42 så han bjöd 30 smile smile

Kan vara någon liten brud som jävlas med mig också, man vet aldrig =P Ha ha

Bara att bryta ihop (i ett asgarv) och gå vidare ;P ha ha

Jag hade bett han dra åt helvete!

Finns inget värre än när det kommer någon jävel och ger ett bud på hälften av vad man satt ut den för..  Din verkar ju vara i otroligt bra skick och att sitta och säga att du ska lägga ut den för 35k som någon sa är idiotiskt, vi här på gorg har inte en aning om hur fin den är. Finns väldigt många skit T5or på blocket som dom ska ha 50.000 för och så är halva bilen sönder..

Letade själv efter en T5a innan jag köpte min Aero!

vad äre för idiotiskt med 35 ? dom är inte värd mer än så helt enkelt.. Som jag ser på det så är det en fin, 850 turbo automatare med en överdriven front.. vad äre för "spec" med den som gör den värd i klass med T5R och R modellerna ? De är ju inget jättepåkostat på den som gör den "unik"..  och med automatlådan tappar man nog den större delen av troliga köpare.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Akakapukko
21 april 2008 · 1 779 Inlägg

på kvd va min värderad till 114k en då e de ju om den e helt orginal sen e de ju lite extra utlagt på min.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
JUSTer
21 april 2008 · 451 Inlägg

Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2008-06-01 - 2008-10-31
Senast godkända besiktning: 2007-07-16


Vägmätarställning, km: 191548
Observera att uppgiften om vägmätarställning kan vara oriktig eftersom vägmätaren kan vara trasig eller ha blivit utbytt.


Antal ägare: 8

Taget från VV.se ang din bil!

8 ägare säger mkt!

Sänk priset

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang