Lås tråden ..

Skaune
21 april 2008 ·

JUSTer skrev:
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2008-06-01 - 2008-10-31
Senast godkända besiktning: 2007-07-16


Vägmätarställning, km: 191548
Observera att uppgiften om vägmätarställning kan vara oriktig eftersom vägmätaren kan vara trasig eller ha blivit utbytt.


Antal ägare: 8

Taget från VV.se ang din bil!

8 ägare säger mkt!

Sänk priset

Plus att besiktiningsterminen börjar närma sig! Det är just oxå en sån grej folk drar sig för!

Starbucks
21 april 2008 ·

problemet är nog snarare att det är ingen som vill ha en 850 i dagens läge då man kan få en s40,s60,v40 för fikapengar,,,,hade en fin 850 förr men syrran fick ärva den för den var lögn i helvete att sälja

Senast redigerat av Starbucks (21 april 2008)

Robbin_V90 Elektriker/Montör
21 april 2008 · 534 Inlägg

Fossorna skrev:

Robbin_V90 skrev:

Joo skrev:

tkd_rille skrev:
ber man folk dra åt helvete så får man inga kunder smile man ska acceptera att folk bjuder sjukt mycket under, och tacka snällt nej. smile och ja man ska alltid pruta i en bilaffär för man förlorar vad man än köper ändå

Hehe ja det är så sant så smile


Haha, kan lova att 80% av alla ungdomar i 18 års åldern har bilen försäkrad på sin förälder, försäkringen blir ju skyhög annars.. så att försäkringsbolagen vet om detta är väldigt stor risk. Ingen som åker dit på sådana grejer som att försäkra den på sin förälder..

Tror knappt jag vet någon i min ålder (18) som har bilen skriven på sig själv, jag körde av vägen med min gammla 9000 och den var skriven på morsan, var inga som helst problem att få ut pengar för den.. Det är ju annars bara att säga att man lånar mammas bil?

Det funkar ju inte riktigt så. Många som inte får ut pengar för "sina" bilar. Vilket är helt rätt tycker jag. Finns t.o.m. trådar här där folk inte fått ut pengar när bilen blivit stulen.... 
Och bara för att MÅNGA gör det så är det fortfarande olagligt.

Vill du betala 20000 om året för min 9000? Olagligt och olagligt så länge man bor hemma, räknas det ju som familjens bil... om jag lånar pappas bil, krockar kommer inte han få några pengar då menar du?, likså om jag hade stått för min bil och pappa krockar med den kommer inte jag få några pengar då?
Sorry för ot

Det räknas INTE som familjens bil och JAG vill inte betala ett öre för din bil.  Och har man inte råd att betala 20000 om året för en 9000 kanske man inte skall köpa den heller??   Och ja det är mycket riktigt att du kanske inte får ut pengar om du säger att det är din pappas bil.. Dom kollar upp vem som använder den, betalar service och underhåll,  tankar o.s.v. Det är ägaren.. Men om din pappa lånar din bil är en helt annan sak eftersom han hade haft billigare försäkring om han stog på den, så det är ju inte riktigt försäkrings-bedrägeri....    Sorry för OT jag oxå....

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
FireTraXX DFFL
21 april 2008 · 9 020 Inlägg

Robbin_V90 skrev:

Fossorna skrev:

Robbin_V90 skrev:

Det funkar ju inte riktigt så. Många som inte får ut pengar för "sina" bilar. Vilket är helt rätt tycker jag. Finns t.o.m. trådar här där folk inte fått ut pengar när bilen blivit stulen.... 
Och bara för att MÅNGA gör det så är det fortfarande olagligt.

Vill du betala 20000 om året för min 9000? Olagligt och olagligt så länge man bor hemma, räknas det ju som familjens bil... om jag lånar pappas bil, krockar kommer inte han få några pengar då menar du?, likså om jag hade stått för min bil och pappa krockar med den kommer inte jag få några pengar då?
Sorry för ot

Det räknas INTE som familjens bil och JAG vill inte betala ett öre för din bil.  Och har man inte råd att betala 20000 om året för en 9000 kanske man inte skall köpa den heller??   Och ja det är mycket riktigt att du kanske inte får ut pengar om du säger att det är din pappas bil.. Dom kollar upp vem som använder den, betalar service och underhåll,  tankar o.s.v. Det är ägaren.. Men om din pappa lånar din bil är en helt annan sak eftersom han hade haft billigare försäkring om han stog på den, så det är ju inte riktigt försäkrings-bedrägeri....    Sorry för OT jag oxå....

För mig handlar det inte om att ha råd.
Jag har gott och väl råd att betala de 18000/år som det krävs för min bil, men jag vill inte eftersom att det är sinnessjukt att jag ska betala 3-4ggr mer än pappa bara för att jag inte fyllt 24.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kevlar_soul
21 april 2008 ·

Angående antalet ägare så tycer jag inte att åtta är så farligt.. Min M3:a hade 12 ägare innan mig och det var bannemig den finaste bilen jag någonsin ägt.. Antalet ägare = Privatpersoner samt bilfirmor..

Så åtta är inte farligt på en så gammal bil..

kevlar_soul
21 april 2008 ·

I övrigt så är bilen alldeles för dyr..

Sl33py Buller & Bånk
21 april 2008 · 31 Inlägg

45k, billigare vid snabb affär så ska du se de börjar ringa..

vh

It's not how you treat your car, It's how you drive it
Mortalis VW-nörd?
21 april 2008 · 4 332 Inlägg

Nej antalet ägare är inget att bli helt nojig över, min bil har 5 ägare, men bara totalt 2 mänskliga ägare, bilfirmor som säljer emellan sig. VW ville inte ha en sån gammal så de bytte med en bmw handlare som hade en nyare vw men inte vill ha vw o bytte med en mindre handlare som hade en bmw de ville ha å fick lite cash emellan, så vips va de ett par ägarbyten.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
21 april 2008 · 1 300 Inlägg

Här har det hänt mycket sen jag var inne sist.

Nr 1 Det är inte 8 privat ägare, den gick på Volvo förut därav 8 ägare. Annars är det jag och en gubbe som ägt den.

Och det inlägget som det stod att den gått 19 1584 stämmer INTE som du säger så vad du fått det ifrån vet jag inte. Den har gått ca 19 600 mil snart. Skilljer inte mycket, men det du tagit reda på stämmer inte iaf.

Och jag tror faktiskt inte att en SVENSKSÅLD bil som rullat på volvo och som en 57 årig gubbe sedan köp har ställts om...


Och du som inte gillar att den står på min pappa; Vad ska du göra? Anmäla mig? Om du ska sitta och klaga på ALLA som har sin bil ställd på  en förälder så får du nog klaga i flera timmar. smile

Att den snart (eller snart och snart vet i fan) ska besiktigas är ju inget jag kan göra åt...

Ska skatta den idag och printa med det i annonsen, det kanske kan hjälpa lite..


Och du som tyckte att han som bjög 35 inte alls var korkad utan bara gjorde rätt, han bjöd inte 35 kan bjöd 30. Läs rätt innan du ger dig in i något...


Som endel skriver, det finns nog allt endel som kan vara intresserade det gäller bara att vänta.
Ja ja, får se vad som händer och fötter smile

I do it my way
AdamOpel DraMinBil.nu
21 april 2008 · 1 016 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Här har det hänt mycket sen jag var inne sist.

Nr 1 Det är inte 8 privat ägare, den gick på Volvo förut därav 8 ägare. Annars är det jag och en gubbe som ägt den.

Och det inlägget som det stod att den gått 19 1584 stämmer INTE som du säger så vad du fått det ifrån vet jag inte. Den har gått ca 19 600 mil snart. Skilljer inte mycket, men det du tagit reda på stämmer inte iaf.

Och jag tror faktiskt inte att en SVENSKSÅLD bil som rullat på volvo och som en 57 årig gubbe sedan köp har ställts om...


Och du som inte gillar att den står på min pappa; Vad ska du göra? Anmäla mig? Om du ska sitta och klaga på ALLA som har sin bil ställd på  en förälder så får du nog klaga i flera timmar. smile

Att den snart (eller snart och snart vet i fan) ska besiktigas är ju inget jag kan göra åt...

Ska skatta den idag och printa med det i annonsen, det kanske kan hjälpa lite..


Och du som tyckte att han som bjög 35 inte alls var korkad utan bara gjorde rätt, han bjöd inte 35 kan bjöd 30. Läs rätt innan du ger dig in i något...


Som endel skriver, det finns nog allt endel som kan vara intresserade det gäller bara att vänta.
Ja ja, får se vad som händer och fötter smile

19 100 var väll antagligen miltalen vid förra besiktningen? Vad din bil har gått exakt idag är det nog lite svårt att få fram bara sådär på internet big_smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang