ABS fråga 940 97:a

TobbeTT
20 april 2008 · 948 Inlägg

När jag var ute och testkörde bilen och innan när man hade den på pallbockar så lös abs lampan vet att den har gjort det till och från förr och har hört att abs inte gillar när man har olika profil fram och bak på bilen vilket jag har haft men nu så är det samma profil fram och bak men det lyser ändå? är det nått som kan ha tagit stryk när man kört på olika profil. eller kan det "fixa" till sig av sig själv för det vet jag i somras när jag körde med den att den tändes nån enstaka gång, då den gjorde det så rycka man säkringen för abs och sen i igen och det funka, testa det nu med och även bröt strömmen ett tag utan resultat men man kanske får åka längre sträckor kanske för att få abs:en att fungera ordentligt?


Mvh Tobbe

TobbeTT
20 april 2008 · 948 Inlägg

för hur funkar givarna som sitter vid navet ger dom "felkod" när bilen är i rullning eller är den kass så lyser lampan direkt utan man ens kört en meter?

engolf
20 april 2008 · 3 235 Inlägg

Verkar vara en ABS-sensr som lagt av.

Du får ta reda på vilken, och byta den.

De kostar nog inte så mycket, så det lönar sig kanske att byta alla fyra.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 april 2008 · 5 650 Inlägg

säkert nån abs givare som gett upp har så på saaben ena gången funkar abs nästa gång funkar de itne osv inget jag bryr mig om men vill man igenom besiktningen ska den lapman gärna va släckt

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
TobbeTT
20 april 2008 · 948 Inlägg

engolf skrev:
Verkar vara en ABS-sensr som lagt av.

Du får ta reda på vilken, och byta den.

De kostar nog inte så mycket, så det lönar sig kanske att byta alla fyra.

ja jag ska testa att ohm mäta givarna fram men bak sitter den visst i hastighetsmätar givaren i bakaxeln

TobbeTT
20 april 2008 · 948 Inlägg

volvo_dude skrev:
säkert nån abs givare som gett upp har så på saaben ena gången funkar abs nästa gång funkar de itne osv inget jag bryr mig om men vill man igenom besiktningen ska den lapman gärna va släckt

Ja precis är ju just besiktningen

Saffranskalle Palfinger tekniker
20 april 2008 · 1 248 Inlägg

ja hastighets givaren sitter i bakaxeln

Volvo Xc70 (2001)
Kotten82
20 april 2008 · 6 Inlägg

Ja har pillat bort lampan bakom instrument panelen istället...har besiktigat den så 2 ggr:D

Volvo 850 Glt "5900mil.." (1997)
AudiFors
21 april 2008 · 906 Inlägg

Kotten82 skrev:
Ja har pillat bort lampan bakom instrument panelen istället...har besiktigat den så 2 ggr:D

Jag fick en 2a på det när jag gjorde såbig_smile

=)
TobbeTT
21 april 2008 · 948 Inlägg

bättre att få skiten att funka istället vågar inte chansa

Senast redigerat av TobbeTT (21 april 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang