STCC i Forza Motorsport 2 Intressekoll

lindell90
20 april 2008 · 876 Inlägg

Hej!

Tänkte kolla om de finns något intresse för en eventuell STCC säsong i Forza 2

Skulle kunna vara kul och va ett gäng svenskar (eftersom det är en svensk tävling) och köra en säsong under ordnande former med regler.

Tänkte att vi kanske kör 5 race per säsong och har en poängtavla och den som vinner hela säsongen vinner 1.000.000Cr. Vi kan ju diskutera det mer om det finns något intresse för det.

Tillåtna bilar:

Volvo S60

BMW M3 (E36 & E46)

Saab 9-3

Vauxhall Astra

Honda Civic

Merdedes C32

Peugeot 207

Seat Leon

Audi S4

Regler om bilarna:

A klass bilar, varken högre eller lägre.

Max 280kW

Minimivikt 1100kg

Ingen överladdning om bilen inte har det som standard. Får ej bytas mot bättre om turbo/kompressor finns.

4 eller 6 cylindrar. Ej V8.

Motor eller drivlina får ej bytas ut. FWD förblir FWD, RWD förblir RWD och likadant med AWD.

Forza Vinge är ett måste. Justering av front spoiler är valfritt.

Tuning av bilarna är tillåtet.

Race regler:

Schysst racing. Ej tillåtet att rammas. Vid ramning blir det diskvalificering.

Antalet varv kan vi bestämma senare, men depåstopp är ett måste.

Alla håller sig på banan. (Inte ta en genväg för att tjäna tid.)

Vid fler än 8 deltagare så blir det kval. man kör två varv och försöker få så bra tid som möjligt. En kör åtgången. Övriga väntar på sin tur.

Vid stor krasch så blir det omstart.

Allmänna regler:

Hade varit kul om alla hade headset så vi kan snacka skit under racet.

Samma bil under hela säsongen. Tuning är tillåtet.

OBS: Detta är ingen regel eller tvång men det hade varit roligt om ni kunde ha en lackdesign så att det ser ut som en STCC bil eller annan Racebil.

Kom gärna med synpunkter och förslag. Reglerna ovan är bara riktlinjer. Kan ju bestämma mer exakt om det finns intresse. Hoppas att det här går att genomföra

Senast redigerat av lindell90 (20 april 2008)

-Niklas-
20 april 2008 · 96 Inlägg

Låter intressant. Jag är på om det blir av.

lindell90
21 april 2008 · 876 Inlägg

ok, det låter ju bra smile Ska försöka få ihop 8 st.

Hee-Maan
21 april 2008 · 3 113 Inlägg

låter jätteroligt.. synd är ju då det för jag varken har Forza och XBOX 360 hmm

(ska köra på GT5 och PS3 istället, hihi)

Semper Fi
Kajlie Garaget Video Crew
21 april 2008 · 842 Inlägg

låter intressat smile

Rojpen
21 april 2008 · 2 230 Inlägg

låter ju faktiskt riktigt trevligt det dära:) hihi
ska försöka på ut min på live så ska jag vara med:D

Men tycker dock att överladd ska vara tillåtet bara det är inom 280kw gränsen.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Ramsell
21 april 2008 · 62 Inlägg

Jag e med! smile
Vart anmäler man sig?

Volvo 965 (1995)
Mortalis VW-nörd?
21 april 2008 · 4 332 Inlägg

Problemet är väl att awd, fwd och rwd inte kan konkurrera med varandra om de ska använda samma PI. Detta har testats på det forum jag kör med och de kom fram till att man måste lägga PI gränsen för AWD mycket lägre än RWD för att de ska bli jämnt...
Rekommenderar iaf alla att anmäla sig till säsong 5 som börjar snart:

Regga dig på forumet: http://www.xbliveunited.com/etcc/boards … ?board=3.0

Här skriver man upp sig för säsong 5, läs hur man gör det och läs reglerna först: http://www.xbliveunited.com/etcc/boards … board=32.0

Reglerna för säsong 5:

http://www.xbliveunited.com/etcc/boards … pic=1154.0

Säsong 5 börjar 11 maj med 6st race totalt sett, mycket bra organiserat och många racers!

PS. Vet att det inte bara är svenskar där, men man kan ju bli fler svenskar än vad det är? tongue Det är iaf mer jobb bakom att sätta upp ligor än man kan tro. Kan direkt säga att en Audi S4 vs en Seat Leon med samma specs är ganska tråkigt race tongue Audin piskar, samma sak med civic och så vidare. Svårt som fan å ta fram bilklasser

Senast redigerat av Mortalis (21 april 2008)

lindell90
21 april 2008 · 876 Inlägg

Mortalis skrev:
Problemet är väl att awd, fwd och rwd inte kan konkurrera med varandra om de ska använda samma PI. Detta har testats på det forum jag kör med och de kom fram till att man måste lägga PI gränsen för AWD mycket lägre än RWD för att de ska bli jämnt...
Rekommenderar iaf alla att anmäla sig till säsong 5 som börjar snart:

Regga dig på forumet: http://www.xbliveunited.com/etcc/boards … ?board=3.0

Här skriver man upp sig för säsong 5, läs hur man gör det och läs reglerna först: http://www.xbliveunited.com/etcc/boards … board=32.0

Reglerna för säsong 5:

http://www.xbliveunited.com/etcc/boards … pic=1154.0

Säsong 5 börjar 11 maj med 6st race totalt sett, mycket bra organiserat och många racers!

PS. Vet att det inte bara är svenskar där, men man kan ju bli fler svenskar än vad det är? tongue Det är iaf mer jobb bakom att sätta upp ligor än man kan tro. Kan direkt säga att en Audi S4 vs en Seat Leon med samma specs är ganska tråkigt race tongue Audin piskar, samma sak med civic och så vidare. Svårt som fan å ta fram bilklasser

ok, roligt att så många är intresserade. Kanske bestämma att FWD kör mot FWD och likadant med dem andra. Hoppas att på att få ihop något bra och jämt smile

NeonX
21 april 2008 ·

låter grymt kul....4,5,6 cylindrigt antar jag då eftersom S60Ren är med smile

Mortalis VW-nörd?
21 april 2008 · 4 332 Inlägg

Då kan jag rekommendera att du går in på den sidan jag skrev, kolla igenom tidigare säsongers regler, där är bilar och specs framtagna för RWD (säsong 1-2 om jag minns rätt) och FWD (3-4), just nu AWD. Detta är bilar som skall vara likvärdiga när de är fullt trimmade (efter kraven).
Så får du en fin lista på bilar samt vad för trim som bör gälla utan att behöva lägga ner timmar på testande smile

NeonX
21 april 2008 ·

hmm en fråga, det står att forza vinge är ett måste, men BMW E46 har ingen sån, den har bara BMW motorsport paket....hmm va säger ni, om det, antar att den avkapade jumbojettvingen inte är ett alternativ...och BMW E46M3GTR vingen gör inte för mycket nytta den heller...stryks den bilen ur startlistan?

Mortalis VW-nörd?
21 april 2008 · 4 332 Inlägg

Man slänger på den vingen som finns längst till höger, den är justerbar på samma sätt som forzavingen så den e ju tillåten smile

900_Räser
21 april 2008 · 3 Inlägg

jag e på

Nissan 200SX "Mayhem" (1996)
LordWood
21 april 2008 · 143 Inlägg

Låter roligt big_smile jag är på

lindell90
21 april 2008 · 876 Inlägg

NeonX skrev:
hmm en fråga, det står att forza vinge är ett måste, men BMW E46 har ingen sån, den har bara BMW motorsport paket....hmm va säger ni, om det, antar att den avkapade jumbojettvingen inte är ett alternativ...och BMW E46M3GTR vingen gör inte för mycket nytta den heller...stryks den bilen ur startlistan?

Precis som Mortalis sa så e de Jumbovingen som gäller smile Justering av marktryck fram är valfritt smile

NeonX
21 april 2008 ·

lindell90 skrev:

NeonX skrev:
hmm en fråga, det står att forza vinge är ett måste, men BMW E46 har ingen sån, den har bara BMW motorsport paket....hmm va säger ni, om det, antar att den avkapade jumbojettvingen inte är ett alternativ...och BMW E46M3GTR vingen gör inte för mycket nytta den heller...stryks den bilen ur startlistan?

Precis som Mortalis sa så e de Jumbovingen som gäller smile Justering av marktryck fram är valfritt smile

:(Den e så ful.....fick bli en E36:a istället.... big_smile (sorry OT)

Kakalupia SpaceCowboy
22 april 2008 · 86 Inlägg

låter kul kanske man ska ta och damma av forza nu då smile

"Only death awaits you all, but do not fear. For is it through death that a new spirit energy is born. Soon, you will live again as a part of me."
Fangstrom Nörd
22 april 2008 · 10 Inlägg

Jag är på, tror man kan tuna om Nür-bmw´n så man kan köra lite med den... om man inte bygger nytt vill säga.

Just att dela upp i klasser för AWD, FWD & RWD tycker jag verkar som en bra lösning om man är rädd att det blir ojämnt annars.

Edit: Personligen tar jag mig dock gärna an en 4wd även om jag kör rwd / fwd

Senast redigerat av Fangstrom (22 april 2008)

lindell90
22 april 2008 · 876 Inlägg

Fangstrom skrev:
Jag är på, tror man kan tuna om Nür-bmw´n så man kan köra lite med den... om man inte bygger nytt vill säga.

Just att dela upp i klasser för AWD, FWD & RWD tycker jag verkar som en bra lösning om man är rädd att det blir ojämnt annars.

Edit: Personligen tar jag mig dock gärna an en 4wd även om jag kör rwd / fwd

ja, utmaningar e kul men ju mer jämt det är desto mer spännande blir racen smile tänkte starta ett friforum där vi kan diskutera det mer ingående för att få ihop det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang