montering av bodykit ?

allxjohansson VW Das Auto!
20 april 2008 · 56 Inlägg

Heej tänkte bara höra om de e jobbit att montera på ett bodykit på en corsa B. måste men spackla o hålla på me sånt eller är de bara att skruva fast det nya man har bestält i dom gamla fästerna? hur funkar de? vore tacksam om någn hjälpte mig smile


om någon e nyfiken så e det de kitet ja vill ha på min corsa. se länk
http://www.dreamcar.nu/index.php?s=& … ivArtickel

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
GripenT16
20 april 2008 · 403 Inlägg

Det är helt olika från kit till kit! Ring till företaget som säljer det och fråga! Blir ju snyggast om man spacklar så det blir en snygg övergång mellan kittet och bilen! Kan även behövas monteringslim typ pl 400 eller pl 600.
lycka till!!

Hixxey
21 april 2008 · 262 Inlägg

Använd spackel.. blir klart bäst så!

Följ gärna mitt projekt: Volvo v70N http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209063
allxjohansson VW Das Auto!
21 april 2008 · 56 Inlägg

Aa okey. men tror ni att de går att fästa de nya kitet i dom gammla fästerna så man får de på plats o sen går över de med spackel o sen sandpapper? efterman har spacklat o så så skulle ju en omlackering inte sitta fel smile inredingen går i blått säten mätare m.m och de är slangarna i motorrumet me smile förslag på någon go färg?

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
GripenT16
21 april 2008 · 403 Inlägg

Som sagt det är helt olika från kit till kit, ring till företaget och fråga!

CarbonLoader Team Carkings
21 april 2008 · 2 300 Inlägg

Mitt bodykit som jag har nu passade inte så bra så jag fick spackla & slipa ganska mycket. Fick även borra nya fästen då passformen definitivt inte var en 7:a som dom utlovat....

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
allxjohansson VW Das Auto!
22 april 2008 · 56 Inlägg

aa okey, asså de är så lilla sad aa då blir de fram me spakel o sandpapper o sen lacker om de. vad kostar omlackerin av bil? o typ vilken färg kan vara Cool?, inte svart , vill ha en färg hälst smile

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
_VeNoM_ Giftig
22 april 2008 · 419 Inlägg

Ska du ha en helt ny lack på hela bilen så får du nog räkna med en 20.000:- och uppåt om du vill ha kvitto på det, och beroende på vilken typ av lack det ska vara. Men det bästa är ju att bestämma dig för vad du vill ha å sen kolla runt med lack firmor i din närhet vad de kan ge för pris.

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
allxjohansson VW Das Auto!
22 april 2008 · 56 Inlägg

mm okey . men asså de e ju bra mkt bättre att lämna in till en bra lackfirma, för tänker inte lacka den själv xD fast vem vet de kanske blir bra om  man kör me sån spruta o kör lungt så att de inte rinner, eller va tror ni?

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
Hixxey
22 april 2008 · 262 Inlägg

Tycker du skall göra det svart! mycke billigare!  ge dig inte på och gör det själv!

Följ gärna mitt projekt: Volvo v70N http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209063
allxjohansson VW Das Auto!
22 april 2008 · 56 Inlägg

aa okey så ja ska lämna in den så får man de bra smile o inte rinnit, aa oket e svart lack biligare en färg ? aa de e ju endå Nice me svart bil om mna har blått neon under smile, en konstig fråga som kom upp när ja tänkte lite på monteringen av tjolpackete, (sidotjolarna) hur fäster man dom??? ska man ta bort trösklen o sen fästa de där de gamla satt? eller hur gör man snälla hjläp? xD duma frågor men aja första gången man ska montera ett tjolpacket hehehe ;P

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
smiler
22 april 2008 · 672 Inlägg

Svart dvs utan kvitto haha... fast svart färg är ju snyggt de me ;p

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
allxjohansson VW Das Auto!
22 april 2008 · 56 Inlägg

mm då kanske man ska satsa på de smile fast vill enna ha kvitto på de och att de e en firma som kan sitt jobb smile ska ju bli en snygg Corsa smile hehe . men snälla hjälp mig me sidotjolarna hur ska man montera dom??

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
_VeNoM_ Giftig
26 april 2008 · 419 Inlägg

Det bästa är att fråga de som har sålt kjolarna till dig, för de bör veta hur monteringen ska gå till.

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Streethawk Billjuds Wannabe
27 april 2008 · 1 771 Inlägg

sidokjolarna brukar man nästan alltid behöva limma fast med typ pl 4/600.
Gäller dock att man har ett ganska bra tryck på dom så dom sitter tätt mot karossen

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
allxjohansson VW Das Auto!
27 april 2008 · 56 Inlägg

mmm okey typ lägga limet på o sen trycka dit dom, vågar man använda typ tvinnar för att få tryck mot kraossen eller finns de nått annat som funkar bättre?

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
Streethawk Billjuds Wannabe
27 april 2008 · 1 771 Inlägg

Vet inte vart jag kan hitta dom men vet att biltema ska ha någon sugkopp som man kan sätta fast på dörren som har en lite längre arm som man kan sätta över kjolarna.. många som kanske förstår vilka jag menar.. vet bara att dom är blå. smile



Edit: Hittade den.. http://www.biltema.se/products/producti … emId=98835
http://www.biltema.se/

heter Fixeringsverktyg och kommer i par.

Går loss på 30 kr för 2 st

Senast redigerat av Streethawk (27 april 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
allxjohansson VW Das Auto!
27 april 2008 · 56 Inlägg

aa nice smile då e de ju inget att snacka om, de får man ta o köpa, vill ju att de ska bli grymt bra smile ska men lima fram/bak stötfångarna me? eller man kanske ska fästa om i dom gamla fästen o lägga lim oxå, de måste ju blir klart bäst eller?

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
CarbonLoader Team Carkings
27 april 2008 · 2 300 Inlägg

Du limmar inte fast stötfångarna.....Du får modifiera så att fästena passar till din bil annars får du aldrig bort det helt igen. Men sidokjolarna limmar du med kraftlim eller något annat starkt alternativ.
Det är dock jättesvårt att få helt exakt passform om man beställer ett färdigt bodykit, smällar man får ta.

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
allxjohansson VW Das Auto!
27 april 2008 · 56 Inlägg

aa okey, men då blir de till att fixa me fästena på stätfångarna då eller? ska mna göra ny i bilen? , nee de e fan me synd att de inte ska passa till 100%sad fast lite jobb får man ju tåla, man vill ju enna att de ska bli snyggt  smile

Streethawk har lätt bästa komentaren, o de stämer fan till 110% håller helt me (Y)

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang