Fel chassinummer på min golf 2a på bilprovningen, vad ska jag göra....?

golfen90
24 april 2008 · 21 Inlägg

Tomten skrev:
kan du inte kolla upp nr du har då?
o det om det är en stulen skrotat bil.

Är det bilen på bilden du har problem med?
omlackad?

Jag vill vete hur det går o lösa

den är grå det står i papprena att den ska vara röd fick jag reda på bilprovningen

GMC Sierra 1500 "pucken" (1988)
twin_cam Smålänning
24 april 2008 · 7 877 Inlägg

Köp en gammal rostig skitgolf för en 500:ing, sno plåtar och chassinummer och svetsa dit på din. och anmäl sen gamla regnumret som skrotat. Klart!

Oops...

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

Senast redigerat av twin_cam (24 april 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
azid Det som inte dödar gör ont
24 april 2008 · 2 668 Inlägg

njd 742 är en röd golf cl från 88a.. står dock inte nått chassinummer på vv sida

2slow
golfen90
24 april 2008 · 21 Inlägg

azid skrev:
njd 742 är en röd golf cl från 88a.. står dock inte nått chassinummer på vv sida

jaha och vad betyder det att det inte finns något regg nummer

GMC Sierra 1500 "pucken" (1988)
azid Det som inte dödar gör ont
24 april 2008 · 2 668 Inlägg

ingen aning men du får väll ringa vv och kolla vad för chassinummer din bil/reggnummer har, samt kolla upp vad föregående ägare har hållit på med

2slow
engolf
24 april 2008 · 3 235 Inlägg

Slipa ner chassinummret och knacka in det nr som står i ditt regbevis.

Eller om det inte går att slipa, bara svetsa en metallplatta med rätt nummer över den gamla, med bara så att det inte ser hemmabygge ut:)

Robban_e Mr Robban
24 april 2008 · 18 Inlägg

ZZZ19ZJW122646 är det chassinr ja hittar enligt ditt regnr och att det är en golf cl 1.6-75hk, det låter inte så kul:(

:cool:BMW-POWER:D
_fillan_ med lem
24 april 2008 · 1 925 Inlägg

kan vara så att dom bara tagit plåtarna från en annan golf o satt på din..

lösningen är väl att kolla chassi-nr på gamla bes-papper o jämföra med det nummer du har nu.

eller du kanske inte fick några gamla papper på den ? isf garanterat pappersfuskad

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Robban_e Mr Robban
24 april 2008 · 18 Inlägg

vad har du för chassinr i ditt regbevis, är det samma som ja hittade här ovan??

:cool:BMW-POWER:D
Tomten Tomten
24 april 2008 · 1 065 Inlägg

Robban_e skrev:
vad har du för chassinr i ditt regbevis, är det samma som ja hittade här ovan??

för har du inte samma som det står i papprena så är ju inte ägaren till bilen? du äger en annan bil.
Men vart e då din riktiga bil?

kolla med gammla ägaren. sen kolla om du kan hitta något som tyder på att bilen vare röd som har ska vara. kanske dom bara montera skyltarna på en annan bil

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
trippelturbo Trucker
24 april 2008 · 2 710 Inlägg

Kan förstå att det inte är rolig stund för dig, men hör avd ig till snuten samt förra ägaren. Ta reda på så mkt info om den som möjlig, så får man ju hoppas att dt löser sig wink att man lyckats sälja en gammal stulen golf bara sådär..

Fart missbrukare
Okim Dra mig i draken!!!
24 april 2008 · 616 Inlägg

Sälj skiten till Norge som delbil.... för förmodligen mer betalt för den där en att vela med skiten här...

men om man vill  jobba sig så måste man juh veta vilket som är rätt?

är regnummret rätt eller chassi nummret rätt??
för nått av dom e juh fel så sök på regnummer o sen chassi nummer...

nånstanns måste det juh gått fel.

Mvh// Okim // Jocke
Renjägarn
24 april 2008 · 638 Inlägg

golfen90 skrev:

Roz-104 skrev:

golfen90 skrev:

jag vet inte hon hade haft den ett bara tag sa hon

Hade hon haft den "ett bra tag" eller "bara ett tag"? Du skriver nån blandning, "ett bara tag", så jag vet inte hur jag ska tolka det tongue

jag vet inte exakt hur länge hon hade haft den men hom har besiktiat edt förra året sen köpte jag den i julas.

Vadå vet inte hur länge hon haft den? Det står ju i REGBEVISET dom 3 senaste ägarna. Även vilket år/månad/dag dom köpte den. Då är det ju bara räkna bakåt i tiden från dagen du köpte den.

Kolla sedan besiktningspapprerna om den är besiktad när HON har haft den och är den det så är det ju antingen hon eller bilprovningen som klantat/fifflat om den alltså gått igenom. Då får du väl prova med att sälja tillbaka bilen till henne.

Kommer väl nånting här snart!
Castel Mustangfrälst
24 april 2008 · 199 Inlägg

Ibland skrives det in fel chassinummer vid regbesiktningen (nu pratar vi om importerade fordon) är det en sådan?
Jag hade en bil förut, som va import. Den hade dom kastat om några tecken på. Detta märkte aldrig bilprovingen så jag orkade inte ta tag i det. Det man däremot gör då är att ringa till vägverket så fixar dom det. Vet flera som hamnat i liknande situationer.

Men visst det kan ju va nå lurigt oxå. men det tror inte jag.

//Danne

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
alain www.bimmerpower.org
25 april 2008 · 3 995 Inlägg

Renjägarn skrev:
Vadå vet inte hur länge hon haft den? Det står ju i REGBEVISET dom 3 senaste ägarna. Även vilket år/månad/dag dom köpte den. Då är det ju bara räkna bakåt i tiden från dagen du köpte den.

Kolla sedan besiktningspapprerna om den är besiktad när HON har haft den och är den det så är det ju antingen hon eller bilprovningen som klantat/fifflat om den alltså gått igenom. Då får du väl prova med att sälja tillbaka bilen till henne.
**************************
Helt rätt, kolla också på volskwagen, lämna din chassi nr och du kommer att få registrering nr som följer bilen, därefter kan du söka vidare.
Lycka till!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
golfen90
25 april 2008 · 21 Inlägg

_fillan_ skrev:
kan vara så att dom bara tagit plåtarna från en annan golf o satt på din..

lösningen är väl att kolla chassi-nr på gamla bes-papper o jämföra med det nummer du har nu.

eller du kanske inte fick några gamla papper på den ? isf garanterat pappersfuskad

Jag har ju inga gammla papper på den. skit med alltihop fenns det något man kan göra???

GMC Sierra 1500 "pucken" (1988)
KHRacing
25 april 2008 ·

golfen90 skrev:

_fillan_ skrev:
kan vara så att dom bara tagit plåtarna från en annan golf o satt på din..

lösningen är väl att kolla chassi-nr på gamla bes-papper o jämföra med det nummer du har nu.

eller du kanske inte fick några gamla papper på den ? isf garanterat pappersfuskad

Jag har ju inga gammla papper på den. skit med alltihop fenns det något man kan göra???

du kan beställa via VV/SBP de tre senast besiktningpapprena ju.

www.vv.se

www.bilprovningen.se

Pellefax
25 april 2008 · 644 Inlägg

golfen90 skrev:

_fillan_ skrev:
kan vara så att dom bara tagit plåtarna från en annan golf o satt på din..

lösningen är väl att kolla chassi-nr på gamla bes-papper o jämföra med det nummer du har nu.

eller du kanske inte fick några gamla papper på den ? isf garanterat pappersfuskad

Jag har ju inga gammla papper på den. skit med alltihop fenns det något man kan göra???

Enda sättet att komma vidare på laglig väg är nog att polisanmäla säljaren...

azid Det som inte dödar gör ont
25 april 2008 · 2 668 Inlägg

men hör av dig till vägverket dom måste ju veta vad som gäller ingen mening att vi sitter och gissar vad som kan göras

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang