"Farbror Blå" och IQ rimmar illa.. (artikel i expressen)

TessGTI Mest i vägen.
26 april 2008 · 205 Inlägg

Hittade följande artikel i Expressen, att man aldrig slutar bli förvånad! Och dessa blåryttare ska upprätthålla lag och ordning i vårat land, man blir ju mörkrädd... lol

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1. … tiga-boter

Tagg3N Konsult
26 april 2008 · 1 247 Inlägg

Jag blir ju inte chockad som dagens byråkratisverige ska hålla på ...

Roz-104 typ..eh..va?
26 april 2008 · 582 Inlägg

De är ju skammligt när dom gör bort sej så här

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Tagg3N Konsult
26 april 2008 · 1 247 Inlägg

Alla gör misstag det är ett känt faktum, men när det går ut över oskyldiga bilister börjar det bli för fel.
Visst kanske poliser också vill få lön och kanske har det stressigt på jobbet men det är egentligen ingen ursäkt tycker jag. Dom får in nog med pengar från skatter tycker jag...

TessGTI Mest i vägen.
26 april 2008 · 205 Inlägg

Tagg3N skrev:
Alla gör misstag det är ett känt faktum, men när det går ut över oskyldiga bilister börjar det bli för fel.
Visst kanske poliser också vill få lön och kanske har det stressigt på jobbet men det är egentligen ingen ursäkt tycker jag. Dom får in nog med pengar från skatter tycker jag...

Håller med dig om att alla kan begå misstag, men när våran egen kära trafikpolis inte ens har koll på de allra enklaste regler hur kan de då kräva det av oss vanliga dödliga? Jag menar, om inte ens de har 100% koll på trafikreglerna vem ska då ha det istället...?

Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
27 april 2008 · 224 Inlägg

haha pajaser

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
27 april 2008 · 1 290 Inlägg

TessGTI skrev:
Hittade följande artikel i Expressen, att man aldrig slutar bli förvånad! Och dessa blåryttare ska upprätthålla lag och ordning i vårat land, man blir ju mörkrädd... lol

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1. … tiga-boter

Du har aldrig gjort nånting fel på jobbet då?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
_VeNoM_ Giftig
27 april 2008 · 419 Inlägg

Pinsamt för de när de blir tillsagda av nån de stannat tongue

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
27 april 2008 · 3 404 Inlägg

Nu börjaj jag tammef*n bli trött på dessa förbannade trafikpoliser. De vet inte vad lgf är och de har tydligen  ingen koll på de vanligaste trafikreglerna... Polisen, lagens väktare, de som med 120% skall ha stenkoll på varenda liten bokstav i lagboken stannar, bötfäller och skäller ut bilister som inte har gjort något fel.

Jag tappade min respekt för polisen för ett bra tag sedan men detta tar tammefanken priset!

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
27 april 2008 · 3 404 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

TessGTI skrev:
Hittade följande artikel i Expressen, att man aldrig slutar bli förvånad! Och dessa blåryttare ska upprätthålla lag och ordning i vårat land, man blir ju mörkrädd... lol

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1. … tiga-boter

Du har aldrig gjort nånting fel på jobbet då?

Det är inte det allt handlar om. Ska man stanna och bötfälla någon så skall man ha koll på vad man håller på med. Alla gör fel (japp även jag), men när det går ut över vanligt folk genom t.ex. böter (vilket kan sabba många yngre bilisters ekonomi totalt!) så är det mer än EN miss! Hopps du förstår hur jag tänker smile

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
TessGTI Mest i vägen.
27 april 2008 · 205 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

TessGTI skrev:
Hittade följande artikel i Expressen, att man aldrig slutar bli förvånad! Och dessa blåryttare ska upprätthålla lag och ordning i vårat land, man blir ju mörkrädd... lol

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1. … tiga-boter

Du har aldrig gjort nånting fel på jobbet då?

Klart man har gjort fel ibland, men mitt jobb går inte ut på att upprätthålla grundstommen i vårat land och har man gått en 2-årig utbildning och därefter antagits som trafikpolis så BÖR man ha viss kännedom om de mest simpla trafikregler. Det ska sitta i ryggmärgen, utan några undantag.

alain www.bimmerpower.org
27 april 2008 · 3 995 Inlägg

*
En del av förare inte kan dom nya skyltar, men att även polisen inte kan tolka en skylt då !!
Alla nya skyltar finns på en sida på VV.
En dag när jag var i Malmö, körde jag i en enkel riktad väg och mötade en polis bil, polisman kom till mig och frågade mig om jag visste att det var en enkel riktad väg? ja svarade jag men du finns på fel sida så jag till honom, han blev nästa arg på mig och sa: vi har polis huset på den väg och jag vet var jag kör! det verkar inte så sa jag till honom men vi kan gå titta på skyltar som finns i börja av vägen, vi gick dit och såg 2 skyltar, en som visade enkel riktad för mig och en parkering förbud.
Och då sa jag till honom: du måste har körförbud skylt på din sida eller ska vi gå där och titta på? nej svarade han, och du slipper en rapport! en rapport? det är väl du som skulle få det sa jag, jag hade inte tid så jag körde vidare.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
FireTraXX DFFL
27 april 2008 · 9 020 Inlägg

HAHAHA, där har vi ett tillfälle som jag INTE hade skrivit under...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
YeahLow OutRage DriftTeam
27 april 2008 · 181 Inlägg

trafikpoliser är tomma i huvvet det är därför dem jobbar med det dem gör...

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
gamlingen
27 april 2008 · 5 198 Inlägg

De är säkert lika pantad som alla andra yrkeskårer..

LotL
27 april 2008 · 135 Inlägg

det krävs ju att man ska kunna trafikmärken för att få körkort? borde inte de där poliserna då få göra om terroridelen av körkoret, eftersom att dom så tydligt visat att dom inte kan märkena.  smile

Om man kan gasa fullt, så har man trimmat för lite.
Hmm.
27 april 2008 ·

Ne många saker som polisen inte har koll..

trafikpolisen som gav mig en fortkörningsbot viste inte vad 100 bak på körkortet betydde, även fast det stod ett datum som började med 2010 på...

Han trodde det betydde att jag skulle ha glasögon och ville ge mig en bot på det också...

mrbad
27 april 2008 · 206 Inlägg

Hehehehe polisen är sånna. nog för att alla kan göra fel men när andra blir lidande för det så är det illa. Polisen ska nog tillbaka till sklobänken tongue

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
27 april 2008 · 651 Inlägg

äh.. alla gör misstag..

Hmm.
27 april 2008 ·

_ZooN_ skrev:
äh.. alla gör misstag..

Ja men, blå skylt är "upplysningsmärke".. detta är ju så grovt stort fel enligt mig bara... man sätter ju ut dem i samband med fartgupp, "rekommenderat 30 annars slår du huvudet i taket", typ.....

Senast redigerat av Hmm. (27 april 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang