Volvo S70 i t-gul någon som har sett en sån ? så säg till !!

Joas_86
27 april 2008 ·

Hejsan...

Har en Volvo S70 m-blå nu.

Ska lackeras om nästa vinter. Tanken är att jag ska sattsa på T-gul, är de någon som har sett en S70 i denna färg ? lol

Eller vad tycker folket vilken färg man ska ha ?!?!?!


mvh alex cool

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
27 april 2008 · 1 290 Inlägg

Joas_86 skrev:
Hejsan...

Har en Volvo S70 m-blå nu.

Ska lackeras om nästa vinter. Tanken är att jag ska sattsa på T-gul, är de någon som har sett en S70 i denna färg ? lol

Eller vad tycker folket vilken färg man ska ha ?!?!?!


mvh alex cool

Skulle hellre satsat på den den saffran färgen! ALDRIG T-Gul på en S70!! lol

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Joas_86
27 april 2008 ·

golfarn_nr1 skrev:

Joas_86 skrev:
Hejsan...

Har en Volvo S70 m-blå nu.

Ska lackeras om nästa vinter. Tanken är att jag ska sattsa på T-gul, är de någon som har sett en S70 i denna färg ? lol

Eller vad tycker folket vilken färg man ska ha ?!?!?!


mvh alex cool

Skulle hellre satsat på den den saffran färgen! ALDRIG T-Gul på en S70!! lol

bra att du står för en sak smile men den är redan vald på en S70 ;P hehe.

Skulle va läckert med Saffran faktis. men finns de någon annan färg då ? cool

E-30
27 april 2008 · 1 050 Inlägg

Joas_86 skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Joas_86 skrev:
Hejsan...

Har en Volvo S70 m-blå nu.

Ska lackeras om nästa vinter. Tanken är att jag ska sattsa på T-gul, är de någon som har sett en S70 i denna färg ? lol

Eller vad tycker folket vilken färg man ska ha ?!?!?!


mvh alex cool

Skulle hellre satsat på den den saffran färgen! ALDRIG T-Gul på en S70!! lol

bra att du står för en sak smile men den är redan vald på en S70 ;P hehe.

Skulle va läckert med Saffran faktis. men finns de någon annan färg då ? cool

ROSA..lol
Eller varför inte: BEIGE big_smile

Senast redigerat av E-30 (27 april 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Mangeman Mr.RoadRage
27 april 2008 · 428 Inlägg

Jag skulle målat bilen i volvo ocean blå mettalic, sjukt nice färg!!!!!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Mackanol
27 april 2008 · 2 079 Inlägg

volvo ocean blå metallic är en riktigt grym färg

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Kanelbullen
27 april 2008 · 1 722 Inlägg

nå varför ska du lacka om den bilen?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Reichte86
27 april 2008 · 509 Inlägg

Mangeman skrev:
Jag skulle målat bilen i volvo ocean blå mettalic, sjukt nice färg!!!!!

Håller med! snyggare färg får man leta efter!!

Joas_86
27 april 2008 ·

E-30 skrev:

Joas_86 skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Skulle hellre satsat på den den saffran färgen! ALDRIG T-Gul på en S70!! lol

bra att du står för en sak smile men den är redan vald på en S70 ;P hehe.

Skulle va läckert med Saffran faktis. men finns de någon annan färg då ? cool

ROSA..lol
Eller varför inte: BEIGE big_smile

Haha rosa ;P big_smile

Joas_86
27 april 2008 ·

Reichte86 skrev:

Mangeman skrev:
Jag skulle målat bilen i volvo ocean blå mettalic, sjukt nice färg!!!!!

Håller med! snyggare färg får man leta efter!!

Nej nej, de tycker jag verkligen inte, T-gul är finare faktis, de är enligt mig sj.
cool

Mangeman Mr.RoadRage
27 april 2008 · 428 Inlägg

Joas_86 skrev:

Reichte86 skrev:

Mangeman skrev:
Jag skulle målat bilen i volvo ocean blå mettalic, sjukt nice färg!!!!!

Håller med! snyggare färg får man leta efter!!

Nej nej, de tycker jag verkligen inte, T-gul är finare faktis, de är enligt mig sj.
cool

Allvar?!?!? Har du sett en t-gul?!? roll

Jag tycker det blir alldeles för "pissgul" men sen samtidigt, de e inte jag som skall köra runt med kärran!

Har en polare på jobb som målade om sin bil (855a) i oceanblå och målade all struktur i ljus gråmet, sjukt nice bil!!!!!!!

Skulle jag ställa mig o måla om min v70, hade jag direkt kört på oceanblå, eller ev.plommonlila, med en liten stänk av pärlemo effekten som vi har på jobb! cool

Senast redigerat av Mangeman (27 april 2008)

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Pumpe
27 april 2008 · 23 Inlägg

Varför inte volvos mintgröna från s60/V70R
Eller laserblå.

NeonX
27 april 2008 ·

alla volvos special färger T-gul saffran och de "nya" R färgerna gör sig nog bäst på de bilar de är avsedda för tycker jag, lite de som gör de speciellt...jag skulle inte tycka nån annan bil i T-gul hade vart snygg...men jag tycker 850R en är det, kanske just för att det är en R...inte för att det är världensstörsta race bil kanske men när jag traska till lågstadiet var det nån jävel som fick skjuts i en sån och då va den de ballaste som fanns, varje morgon drägglade jag lite ..... Min röst går på Metallic svart, solid vit, pärlemo vit,

Tommy_P
27 april 2008 · 396 Inlägg

har faktiskt funderat på att sätta x70 front på en t-gul 850, tror det blir snyggt! så jag tror på t-gul s70 med reservation för eventuella eftermarknads/icke orginal karossdelar.....

Marlboroman
27 april 2008 · 8 234 Inlägg

Om jag skulle lacka om en s70 i en orginalkulör så hade ju blivit plommonlila eller höstguld.

Saffran å Laserblå är fina färger, men uttjatad. T-gul funkar bara på orginalbilar, för att det är en sån. Ocean race blå är förvisso snygg, men för vanlig på nåt vis. Flashgrön (s60r) är tillsammans med frostgrön Volvos fulaste färger, nånsin.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
villon
27 april 2008 · 684 Inlägg

Marlboroman skrev:
Om jag skulle lacka om en s70 i en orginalkulör så hade ju blivit plommonlila eller höstguld.

Saffran å Laserblå är fina färger, men uttjatad. T-gul funkar bara på orginalbilar, för att det är en sån. Ocean race blå är förvisso snygg, men för vanlig på nåt vis. Flashgrön (s60r) är tillsammans med frostgrön Volvos fulaste färger, nånsin.

Pröva snyggaste färgerna så har du nog hittar rätt angående frotgrön eller flashgrön tongue

Sen är sonic blå en grym färg med.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Joas_86
28 april 2008 ·

Mangeman skrev:

Joas_86 skrev:

Reichte86 skrev:

Håller med! snyggare färg får man leta efter!!

Nej nej, de tycker jag verkligen inte, T-gul är finare faktis, de är enligt mig sj.
cool

Allvar?!?!? Har du sett en t-gul?!? roll

Jag tycker det blir alldeles för "pissgul" men sen samtidigt, de e inte jag som skall köra runt med kärran!

Har en polare på jobb som målade om sin bil (855a) i oceanblå och målade all struktur i ljus gråmet, sjukt nice bil!!!!!!!

Skulle jag ställa mig o måla om min v70, hade jag direkt kört på oceanblå, eller ev.plommonlila, med en liten stänk av pärlemo effekten som vi har på jobb! cool

nej fan den är så grymt snygg T-gul as fint kanske lite mörkare också. Vore toppen fint.

Inge fel på den blåa men alla vill ju ha den alltså. är inte ika kul då tycker jag. Ska köpa nya fälgar också, de blir fälgar som ingen annan har på en volvo !!

Joas_86
28 april 2008 ·

Marlboroman skrev:
Om jag skulle lacka om en s70 i en orginalkulör så hade ju blivit plommonlila eller höstguld.

Saffran å Laserblå är fina färger, men uttjatad. T-gul funkar bara på orginalbilar, för att det är en sån. Ocean race blå är förvisso snygg, men för vanlig på nåt vis. Flashgrön (s60r) är tillsammans med frostgrön Volvos fulaste färger, nånsin.

Vadå är inte saffran/lazerblå/ocean blå/ den gröna är också orginal färg  ?

Så spela roll alltså !!

ESTRANDBERG88 Hojmek
28 april 2008 · 748 Inlägg

blanda fram en egen färg istället ;D

J-P-R DO IT LOW STYLE
28 april 2008 · 1 342 Inlägg

Jag tycker du ska köra på det, mer gula bilar åt folket ! big_smile Panama gul är annars alternativet, lite mörkare och inte lika mkt vitmedel som i t-gul, den färgen ser ju alltid lite lätt oxiderad ut.

Men oavsett så tycker jag du skall köra på det du tänkt dig, det blir bara fel annars.

Kör hårt !

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang