s40 2,0t amatörbygt fordon?????

guran_man Location: Probobly by the food
28 april 2008 · 338 Inlägg

hej
undrar om det e värt att regga om mi bil som amatörbygt fordon???
har en s40 2,0t 01:a (fas2)
har tänkt att slänga i en t4 motor till nästa sommar och undrar då om det e värt att regga om bilen till amatörbygt fordon?
vill ju kunna han frontmatad ic mm sedan utan att behöva byta inför besiktningen!

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis
Mitsubishi EVO II GSR "Kossan" (1994)
darkwizard Fordonstekniker
28 april 2008 · 1 740 Inlägg

http://www.sfro.com/bilarframe.html

Allt matnyttigt kan du hitta här, annars släng iväg ett mail till dom. Tror din bil kommer reggas som ombyggt fordon.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Okim Dra mig i draken!!!
28 april 2008 · 616 Inlägg

du behöver inte byta ic  för besiktningen? eller?

ja behövde inte det på min Audi -94a men  det kanske är för att den e gammel:D

Mvh// Okim // Jocke
Christian S
28 april 2008 · 4 816 Inlägg

guran_man skrev:
hej
undrar om det e värt att regga om mi bil som amatörbygt fordon???
har en s40 2,0t 01:a (fas2)
har tänkt att slänga i en t4 motor till nästa sommar och undrar då om det e värt att regga om bilen till amatörbygt fordon?
vill ju kunna han frontmatad ic mm sedan utan att behöva byta inför besiktningen!

Varför regga om den? det är ju ingen skillnad utseendemässigt på dom motorerna och är inget dom kommer märka.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
guran_man Location: Probobly by the food
28 april 2008 · 338 Inlägg

nä vist just för motorbytet e det inga problem
men skall byta turbo &så som kräver en lite störr ic o så e det ju snyggt med frontmatad! smile
eftersom min bil är helbils reggistrerad så får man ju igentligen inte byta till annat än orginal delar så front matad ic mm skall IGENTLIGEN inte gå igenom besiktningen

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis
Mitsubishi EVO II GSR "Kossan" (1994)
John87 Stolt Volvoägare
28 april 2008 · 4 913 Inlägg

guran_man skrev:
eftersom min bil är helbils reggistrerad så får man ju igentligen inte byta till annat än orginal delar så front matad ic mm skall IGENTLIGEN inte gå igenom besiktningen

Vad som är olagligt och vad som inte går igenom besiktningen brukar vara två helt olika saker.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
guran_man Location: Probobly by the food
28 april 2008 · 338 Inlägg

Okim skrev:
du behöver inte byta ic  för besiktningen? eller?

ja behövde inte det på min Audi -94a men  det kanske är för att den e gammel:D

eftersom din bil e soppas "gammal" så tror jag itne den är helbilsregistrerad harför mig att det gäller från 98 eller nott

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis
Mitsubishi EVO II GSR "Kossan" (1994)
vw___tompa Avstängd
28 april 2008 · 386 Inlägg

Det e väl bara att bygga på den motorn du har. Om du ska regga om den tycker jag att du ska bygga om den mycke så att verkligen är värt det!

guran_man Location: Probobly by the food
28 april 2008 · 338 Inlägg

vw___tompa skrev:
Det e väl bara att bygga på den motorn du har. Om du ska regga om den tycker jag att du ska bygga om den mycke så att verkligen är värt det!

jo men dom holler ju tyverr itne för så mycket sad 2,0t fas 2 e ju 83 borrad så skiten spricker för mer efekt sad

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis
Mitsubishi EVO II GSR "Kossan" (1994)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
28 april 2008 · 1 290 Inlägg

Hade väl varit lättare o köpt en T4 direkt istället???

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
david_d
28 april 2008 · 102 Inlägg

guran_man skrev:

vw___tompa skrev:
Det e väl bara att bygga på den motorn du har. Om du ska regga om den tycker jag att du ska bygga om den mycke så att verkligen är värt det!

jo men dom holler ju tyverr itne för så mycket sad 2,0t fas 2 e ju 83 borrad så skiten spricker för mer efekt sad

men 2,0t fas 1? håller inte den bättre?

guran_man Location: Probobly by the food
28 april 2008 · 338 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Hade väl varit lättare o köpt en T4 direkt istället???

hehe jo det hadde det varit! men tämkte inte så långt när jag skaffa bilen =/ lite syn o byta nu &så

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis
Mitsubishi EVO II GSR "Kossan" (1994)
dstr
28 april 2008 · 146 Inlägg

guran_man skrev:
hej
undrar om det e värt att regga om mi bil som amatörbygt fordon???
har en s40 2,0t 01:a (fas2)
har tänkt att slänga i en t4 motor till nästa sommar och undrar då om det e värt att regga om bilen till amatörbygt fordon?
vill ju kunna han frontmatad ic mm sedan utan att behöva byta inför besiktningen!

Nej.

Alternativet är ombyggt fordon, men förmodligen skiter det sig på att din bil är helbilsgodkänd.

MeloveGolf Vw trimmare
28 april 2008 · 2 995 Inlägg

guran_man skrev:
hej
undrar om det e värt att regga om mi bil som amatörbygt fordon???

vet du vad amatörbyggt fordon innebär? roll

för dom pengarna får du säkert 4 orginal t4 men om du verkligen vill ha amatör byggt fordon så är det bara börja kapa och svetsa, rör ram och 4-hjulsdrift så kan du nog få den till amatörbyggt fordon eller
flytta motorn eller bygga postbil (flytta ratten) etc etc..

ombyggt är också bara glömma då din bil är nyare än 93 du får göra som dom flesta av oss vara en kriminell människa wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
guran_man Location: Probobly by the food
28 april 2008 · 338 Inlägg

MeloveGolf skrev:

guran_man skrev:
hej
undrar om det e värt att regga om mi bil som amatörbygt fordon???

vet du vad amatörbyggt fordon innebär? roll

för dom pengarna får du säkert 4 orginal t4 men om du verkligen vill ha amatör byggt fordon så är det bara börja kapa och svetsa, rör ram och 4-hjulsdrift så kan du nog få den till amatörbyggt fordon eller
flytta motorn eller bygga postbil (flytta ratten) etc etc..

ombyggt är också bara glömma då din bil är nyare än 93 du får göra som dom flesta av oss vara en kriminell människa wink

hehe jo det blir så. e en son himla jungel på vad som igentligen gäller bara.
men har förstott rett nu (tror jag) o det e inget jag kommer försöka mig på!!!
byter motor o hoppas på det bästa! wink
jag e ju inte den första som skulle lyckas om det går vägen smile

men men skadear ju inte att hörasig för lite! wink

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis
Mitsubishi EVO II GSR "Kossan" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang