Toyota celica -91, tvåsittig?

Kroffe
29 april 2008 · 59 Inlägg

Har kollat runt lite och hittat en bil jag är sugen på.. En toyota celica GTI -91. Kikade runt på vägverkets hemsida och såg att den bara tar en passagerare?
Kollade runt här på garaget och tyckte det såg ut som det fanns plats bak också eller är det jag som inbillar mig själv?

Tack på förhand.

Toyota Celica 16V GTI "Dreamwalker" (1990)
NickeR32
29 april 2008 · 870 Inlägg

Platsen finns där men är bara godkänd för en passagerare...

Rille0
29 april 2008 · 2 021 Inlägg

3 passagerare tar min iaf , endast 2 platser bak

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Kroffe
29 april 2008 · 59 Inlägg

Så det finns inga bälten och sådant bak? Är det dyngtrångt därbak?

Toyota Celica 16V GTI "Dreamwalker" (1990)
toXen
29 april 2008 · 1 Inlägg

Där är bälte i min -90;a. Men det är lågt till tak, å väldigt trångt för bena.

Trozzo Oekonomisk, ja visst
29 april 2008 · 966 Inlägg

Är du över 1,60 vill du inte sitta bak i en celica, jag har åkt med i min polares gamla celica, också en -91 och vi hade två till bak och det var inte något man gärna gör om. Dom fram fick sitta i framrutan nästa

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Kroffe
29 april 2008 · 59 Inlägg

Aha.. är det så illa. Ja då får jag väl söka vidare.
Finns det ingen större celica eller är alla så små?

Toyota Celica 16V GTI "Dreamwalker" (1990)
Muttley
29 april 2008 ·

Kroffe skrev:
Aha.. är det så illa. Ja då får jag väl söka vidare.
Finns det ingen större celica eller är alla så små?

alla är små. men alla har bälte. och tror bara att de är godkända för en passagerare. var min i allafall.

NickeR32
29 april 2008 · 870 Inlägg

Du får kolla upp alla regnr på vv.se och se vilka som är godkända för fler passagerare. Finns vissa celica som är godkända för fler om jag inte har helt fel för mig. Så gäller iaf för CRX och vissa andra "småbilar".

ToyotaCelicax
29 april 2008 · 21 Inlägg

Alla toyota celicas är godkända för fler pasagerare än 1. kollat upp det:P och det finns bälte och dylikt men ej så gott om plats. men jag har låtit folk sitta bak och det har gått ganska bra faktiskt! sjukt bra bilar! är det bra pris på den så ska du köpa! ;P

Muttley
29 april 2008 ·

ToyotaCelicax skrev:
Alla toyota celicas är godkända för fler pasagerare än 1. kollat upp det:P och det finns bälte och dylikt men ej så gott om plats. men jag har låtit folk sitta bak och det har gått ganska bra faktiskt! sjukt bra bilar! är det bra pris på den så ska du köpa! ;P

slå vad 1000 spänn ??? Alla celicas är INTe godkända för passagerare i baksätet.
här har du min gamla celica  91
Tekniska data
Effekt kW: 115     Antal passagerare: 1
Växellåda: MANUELL
tror du jag hittar på så kan du få reg nr och kolla själv på vv
HJK269.
inte min längre.
visst där fanns baksäte och bälten men de var fortfarande inte godkänt och jag har tagit diskussionen med en polis som tjänstgjort över 30 år inom polisen när jag ägde bilen. smile så sorry. Crx är ännu mindre än celican där bak.
så till trådskaparen så är mitt tips att du ska kolla upp innan du köper då de finns godkända för 3.
du vill väl inte riskera böterna.

Rille0
29 april 2008 · 2 021 Inlägg

har för mig att det är lite luddigt de där med vilka som är godkända osv , min e iaf reggad för 3 passagerare o har bälten o allt, men den e bra liten bak asså tongue

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Muttley
29 april 2008 ·

Rille0 skrev:
har för mig att det är lite luddigt de där med vilka som är godkända osv , min e iaf reggad för 3 passagerare o har bälten o allt, men den e bra liten bak asså tongue

precis men då är den också reggad för det. dock anser jag att baksätet inte skall användas mer än nödfall ändå, för att de är omöjligt att sitta två stora killar bak. och de gick nästan aldrig ha någon bak mig pga att jag sitter långt bak. är rätt lång.

NickeR32
29 april 2008 · 870 Inlägg

tkd_rille skrev:

ToyotaCelicax skrev:
Alla toyota celicas är godkända för fler pasagerare än 1. kollat upp det:P och det finns bälte och dylikt men ej så gott om plats. men jag har låtit folk sitta bak och det har gått ganska bra faktiskt! sjukt bra bilar! är det bra pris på den så ska du köpa! ;P

slå vad 1000 spänn ??? Alla celicas är INTe godkända för passagerare i baksätet.
här har du min gamla celica  91
Tekniska data
Effekt kW: 115     Antal passagerare: 1
Växellåda: MANUELL
tror du jag hittar på så kan du få reg nr och kolla själv på vv
HJK269.
inte min längre.
visst där fanns baksäte och bälten men de var fortfarande inte godkänt och jag har tagit diskussionen med en polis som tjänstgjort över 30 år inom polisen när jag ägde bilen. smile så sorry. Crx är ännu mindre än celican där bak.
så till trådskaparen så är mitt tips att du ska kolla upp innan du köper då de finns godkända för 3.
du vill väl inte riskera böterna.

Tack, en till som har fattat hur det är! Som jag skrev innan, du får helt enkelt slå upp regnr på vv.se och kolla om den är godkänd för fler...

Muttley
29 april 2008 ·

NickeJ89 skrev:

tkd_rille skrev:

ToyotaCelicax skrev:
Alla toyota celicas är godkända för fler pasagerare än 1. kollat upp det:P och det finns bälte och dylikt men ej så gott om plats. men jag har låtit folk sitta bak och det har gått ganska bra faktiskt! sjukt bra bilar! är det bra pris på den så ska du köpa! ;P

slå vad 1000 spänn ??? Alla celicas är INTe godkända för passagerare i baksätet.
här har du min gamla celica  91
Tekniska data
Effekt kW: 115     Antal passagerare: 1
Växellåda: MANUELL
tror du jag hittar på så kan du få reg nr och kolla själv på vv
HJK269.
inte min längre.
visst där fanns baksäte och bälten men de var fortfarande inte godkänt och jag har tagit diskussionen med en polis som tjänstgjort över 30 år inom polisen när jag ägde bilen. smile så sorry. Crx är ännu mindre än celican där bak.
så till trådskaparen så är mitt tips att du ska kolla upp innan du köper då de finns godkända för 3.
du vill väl inte riskera böterna.

Tack, en till som har fattat hur det är! Som jag skrev innan, du får helt enkelt slå upp regnr på vv.se och kolla om den är godkänd för fler...

precis smile trådskaparen kan inte lita på allt folk på gorg pga att många har fel smile

Kroffe
29 april 2008 · 59 Inlägg

Går det inte att regga om dom på något sätt? Till 3 sittsig?

Toyota Celica 16V GTI "Dreamwalker" (1990)
Kayhan
29 april 2008 · 407 Inlägg

Det finns baksäte med bälte, men det lär knappast vara många som vill sitta där, om du inte känner nån fjortis som är bilkåt. Dom är även reggade för att bara ta 1 passagerare, Thats it, inget annat

Witte Eclipse :P
29 april 2008 · 254 Inlägg

det har jag gjort med min eclipse, det är litet som fan därbak och men det är trepunkt... (e det de på celican?)
det  vara bara 1 passagerare när jag köpte den begagnad, jag kollade upp likadana bilar (samma årsmodells o så, tom imorterade samma år) som var reggade för 3 passagerare och hade det som "bevis" ifall dom skulle vara gnälliga, åkte till min regbesiktning och det tog inte lång tid, fick det i regbeviset att det fick vara 3 passagerare och det kostade 600spänn...

kolla med dom om du kan göra det oxå innan du köper bilen men jag tror inte att det skulle vara några problem.

mvh

//Witte
"Man har inte misslyckats förrens man har gett upp!"
Projekttråd
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/73868/608717_64ywqo.jpg[/img]
Nordh ><((((º>
29 april 2008 · 115 Inlägg

Enligt vägverket är min bil godkänd för 4 passagerare, men jag har bara tre extra säten.

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
Corvair65 Stolt pappa
29 april 2008 · 161 Inlägg

Fick in 6 personer i Celican jag hade för 5 år sen. Trångt var det, olagligt var det nog, men det gick.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang