Var kan jag få tag på skruvar till mina fälgar?

RaGnaR RattmuFF
1 maj 2008 · 506 Inlägg

Hejsan!

Har ett litet problem just nu. Måste få tag på rostfria m6/m8 bultar (torx eller insex) med längden 10-15mm.
Själva skallen på skruven får inte vara större än 12mm i diameter och inte mindre än 10mm. Har bara sett m8 skruv med den diametern på skallen men då är de hela 30 mm långa. Kommer ta år och dar att såga till 76 st sådana till min längd.

Någon som vet var man kan få tag på bultarna jag söker?

PS Biltema, jula, clas Ohlsson har jag redan kollat.

MVH
Johan

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
dj_padde
1 maj 2008 · 1 813 Inlägg

ring gummihuset.se
lr din lokala däck & fälg firma nära dig;)!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
RaGnaR RattmuFF
1 maj 2008 · 506 Inlägg

Har gummihuset bultar?

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
Manne Jajjemen!
1 maj 2008 · 1 512 Inlägg

Hade precis samma problem som dig smile Skulle ocksp ha till fälgar, som inte va för långa.
Tillslut hittade jag på Swedol! Jag köpte svarteloxerade insex, men ja tror de fanns rostfritt också!
Värt att kolla upp iaf.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Granathe
1 maj 2008 · 136 Inlägg

ring och kolla med killarna på www.nordendack.se tror man använder sånna bultar till fälgar som koya gt-r osv, nått åt det hållet.. vilken dia på skruven och vilken stigning?

VW Passat 1.8T. 97-
RaGnaR RattmuFF
1 maj 2008 · 506 Inlägg

M8x10 insex är jag ute efter. Ingen försänktskalle utan vanlig. Blankförzinkad blir de rostiga eller oxiderar utomhus ifall de utsätts för vatten, smuts osv. Se ska sitta runt fälgen (19st per fälg)

Senast redigerat av RaGnaR RattmuFF (1 maj 2008)

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Rovers · 455 svar · Igår 18:37 · Projekt
Evenemang