Få tag i b230FT ?

__r0b1n
1 maj 2008 · 726 Inlägg

hej! har nu letat runt som bara den.. vart i hela friden hittar man b230FT till vettigt pris? hittar i princip bara ET. på blocket har jag hittat typ 3 FT-motorer , dock alldeles för långt bort...  någon som vet något ställe förutom JB?

Niklas1987 NO
1 maj 2008 · 2 182 Inlägg

Skroten har säkert nån liggandes, eller så fåru köpa en hel bil med ET motor i

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
__r0b1n
1 maj 2008 · 726 Inlägg

det har ju suttit en FT motor i min , är kabelhärva å all el samma till ET som FT ?

Niklas1987 NO
1 maj 2008 · 2 182 Inlägg

I stort sett samma, kommer inte ihåg va som skiljer, nån volvotok får väl svara på den frågan wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Larsson_Power Saabvilde!
1 maj 2008 · 1 708 Inlägg

Niklas1987 skrev:
I stort sett samma, kommer inte ihåg va som skiljer, nån volvotok får väl svara på den frågan wink

T.ex Sharky wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
AudiFors
1 maj 2008 · 906 Inlägg

Åk in till alla Skrotrar(om man bryter det så) inom typ 10-20 mils radie, beror ju på hur du själv känner, och fråga, sen kan du ju be dem att dem ringer dig om de får in någon och vad dem vill ha för den:)

=)
Toffe10 Lastbils Mekaniker
1 maj 2008 · 357 Inlägg

De är inga samma elboxar till ET o FT maskinerna vad ja vett.....Desutom är FT maskinerna bättre iallafall om de är en nyare....på skrotarna finns de massor av FT, www.bildelsbasen.se    sök på volvo 940 så hittar du garanterat....

AudiFors
1 maj 2008 · 906 Inlägg

Vet inte riktigt vad du är ute efter heller? Men hört att många bara sätter i FT stakar och kolvar i ET för att "kompenssera" (om det nu stavas så) så att det håller:P Men jag har aldrig gjort något, säger bara vad jag läst:P

=)
mr240
6 maj 2008 · 136 Inlägg

740Fors skrev:
Vet inte riktigt vad du är ute efter heller? Men hört att många bara sätter i FT stakar och kolvar i ET för att "kompenssera" (om det nu stavas så) så att det håller:P Men jag har aldrig gjort något, säger bara vad jag läst:P

det beror på vad det är för årgång, för slutet av 94 kom olje skylda kolvar, i b230ft/fk, det är lika grund motor, det är bara att flytta över elen från en ft till en et, och tvärt om, för det är lika ändå.

mvh janne

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang