HJÄLP ang kontrollmärke svara gärna fort =)

Ownage FotoKanen.se
2 maj 2008 · 57 Inlägg

Hejsan.

Nu har man skaffat sig en gammal hederlig 242 -75a.
Men sen är det att skattakvittot gick ut förra året och har inget nytt. men får man köra med bilen ändå?
Jag har beställt ett nytt får det i slutet av veckan.
Den är besiktad och allt.

Hört att vissa poliser kan vara lite bittra över sånt. så har ni något förslag?

Det är veteranmarknad så man vill åka. Men man har prövotid på kortet så man är lite osäker.
Snälla hjälp mig

www.FotoKanen.se
Fotonörd, Photoshopnörd, Bilnörd, Datanörd etc etc....
bihfocus
2 maj 2008 ·

Om du har betalat och har kvitto på det såär det bara att tuta å köra. Jag körde nästan 2 mån utan ett nytt märke lat för att sätta dit det. Men har du betalat så är det bara att ha beviset med sig

Senast redigerat av bihslk (2 maj 2008)

Pellefax
2 maj 2008 · 644 Inlägg

Är den besiktigad och klar förövrigt är det ingen fara..

Ownage FotoKanen.se
2 maj 2008 · 57 Inlägg

bihslk skrev:
Om du har betalat och har kvitto på det såär det bara att tuta å köra. Jag körde nästan 2 mån utan ett nytt märke lat för att sätta dit det. Men har du betalat så är det bara att ha beviset med sig

Tackar så mycket. Har inget kvitto från besiktningen, förra ägaren slarvade bort. Hämtade bilen igår. Men jag har kollat på vägverket och där står allt. Kan man ta och skriva ut det och visa isåfall?

Tack så himmla mycket för hjälpen

www.FotoKanen.se
Fotonörd, Photoshopnörd, Bilnörd, Datanörd etc etc....
bihfocus
2 maj 2008 ·

Ownage skrev:

bihslk skrev:
Om du har betalat och har kvitto på det såär det bara att tuta å köra. Jag körde nästan 2 mån utan ett nytt märke lat för att sätta dit det. Men har du betalat så är det bara att ha beviset med sig

Tackar så mycket. Har inget kvitto från besiktningen, förra ägaren slarvade bort. Hämtade bilen igår. Men jag har kollat på vägverket och där står allt. Kan man ta och skriva ut det och visa isåfall?

Tack så himmla mycket för hjälpen

Ja men om du har betalat skattemärket så får du ett kvitto eller om du betalat via internet banken så skriv ut bara

Ownage FotoKanen.se
3 maj 2008 · 57 Inlägg

Tack så myckt för alla svar smile

www.FotoKanen.se
Fotonörd, Photoshopnörd, Bilnörd, Datanörd etc etc....
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 maj 2008 · 5 753 Inlägg

ingen fara... värsta som kan hända är att du får runt 500kr i böter

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NJ_
3 maj 2008 · 2 118 Inlägg

varför skatta en skattebefriad bil ?

D.i.l.l.i.g.a.f
Lalla78 Drifttekniker VA
3 maj 2008 · 580 Inlägg

Bilen är ju skattefri?????

Honda S2000 "AP1" (2000)
Lexus Is250 (2009)
Honda Prelude "bb6" (1998)
_Hagitch_
4 maj 2008 · 21 Inlägg

du måste fortfarande betala registerhållningsavgiften wink har för mej att de hade med de att göra???

Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 maj 2008 · 13 808 Inlägg

bara tuta o köra

har inte haft skattelappar på någon bil sedan jag tog körkort och det var några år sen nu smile
har fått 2 påpekande

ena gången mötte jag en mc snut utan bälte men hade det på när han huniit vända
så han var uppretad så han  svor över märket dock inget mer än så
sen så ville dom se om jag hade skattemärket på min 855:A och tog fram det och visade dom det
sen var dom nöjda smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Streckkoden
4 maj 2008 · 2 655 Inlägg

Jag åkte hela förra sommaren utan klistermärke, blir man stoppad och de frågar så körde jag med att jag inte hade fått det än. Slår de på reg. nr så ser du om skatten/registeravgiften är betald.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang