bilen startar inte

steehl
12 januari 2006 · 86 Inlägg

Har en peugeot 205 från -86 som inte vill starta. När man vrider om nykeln så händer det absolut ingenting. Men det går att rulla igång den. När den väl är igång så lyser instrumentpanelen endast vid låga varv (vid tomgång) allt annat ljus fungerar.  Kan det vara nån säkring som gått eller är det batteriet som måste bytas?

- Chuck Norris does not sleep. He waits. -
Johanromeo155 Såld på Italienare
12 januari 2006 · 579 Inlägg

Startmotorn som e sabbad?

Kornz Solfilmsmontör
12 januari 2006 · 947 Inlägg

steehl skrev:
Har en peugeot 205 från -86 som inte vill starta. När man vrider om nykeln så händer det absolut ingenting. Men det går att rulla igång den. När den väl är igång så lyser instrumentpanelen endast vid låga varv (vid tomgång) allt annat ljus fungerar.  Kan det vara nån säkring som gått eller är det batteriet som måste bytas?

Drar startmotorn runt? Annars kan du börja kolla det. Jag hade också bekymmer med min peugot 405 innan och det var kolen i generatorn som var slut, så jag bytade de plus batteriet så nu går den kanon fint.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Gurra Båtmekaniker
14 januari 2006 · 57 Inlägg

Prova med startkablar... Låter som om batteriet har gett upp

Friska motorer tänder varje varv
black140
15 januari 2006 · 155 Inlägg

det är väl bara till å felsöka mät på, batteriet, startmotorn, generatorn och se om du har rätt värden!!

mc e livet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang