Morgonens händelse

dusty Living in the fastlane
5 maj 2008 · 2 616 Inlägg

Har rätt lite att göra på jobbet just nu så varför inte skriva ner en lustig sak som hände imorse?!

Dagen började med att jag försov mig och var tvungen att ta bilen till jobbet istället för tåget som jag vanligtvis gör. Bilen står med lite bensin så åkte till macken innan den 5 mil långa resan skulle börja och väl framme vid macken så kommer även en annan bil som skall tanka, det jag reagerar på är att han tankar med motorn igång vilket jag hört inte skall vara bra (vet inte riktigt vart jag hört de eller vad som kan hända men det ringde en klocka i alla fall) Jag frågade gubben om han inte skulle stänga av bilen medans han tankade men han bara fnyste och satte i pumpen. Han kom iväg före mig då han tankade mycket mindre än mig så jag hamnade bakom.

500 meter senare så var det en tvåfilig väg och då hamnar jag bakom samma gubbe (en liten notis är att han har punka på vänster bakdäck) och då ligger han i vänsterfilen i 50 på en 70sträcka och jag som försovit mig undrar vad han håller på med så jag kör om på insidan, då blir gubben helt från vettet och trycker sig i arslet på min bil så han ligger bara någon decimeter ifrån mig varav jag blir förbannad och trycker lite lätt på bromsen så han skall öka avståndet. Jag trycker på gasen så jag kommer ifrån honom.

Drygt en mil senare på en 90väg så dyker han upp i backspegeln i en jävla fart och kör om mig på vänstersidan och skär in precis framför mig och i och med att han hade punka så får han sladd på bilen och snurrar runt jag ser att han inte körde av vägen och då han inte körde in i något så struntade jag i han och körde vidare även om jag hade velat ta ett snack med han som jag uppfattar som en idiot.

Någon mer som vart med om något denna måndagmorgon? smile

Caffe
5 maj 2008 · 1 436 Inlägg

Haha skönt att han fick sitt "straff"... mongon i trafiken är sjukt jobbiga.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
mange_00
5 maj 2008 · 105 Inlägg

haha vilken idiot tongue

GTI ska de va annars få de va
Peter_A a.k.a aLan.
5 maj 2008 · 281 Inlägg

själv hade jag stannat, väntat på första slaget å vunnit i självförsvar:) gött att han fick sladd iallafall smile

Senast redigerat av Peter_A (5 maj 2008)

Chrill27
5 maj 2008 · 553 Inlägg

jadu, intressant början på dagen iaf big_smile

Roundcube
5 maj 2008 · 801 Inlägg

tjejen sa att hon inte orkade med mig mer efter 1.5 år, nåt annat har det inte vart...

blacken
5 maj 2008 ·

det jag reagerar på är att han tankar med motorn igång vilket jag hört inte skall vara bra (vet inte riktigt vart jag hört de eller vad som kan hända men det ringde en klocka i alla fall)

Det står på pumparna att man inte får ha motorn i gång vid tankning.

och då ligger han i vänsterfilen i 50 på en 70sträcka och jag som försovit mig undrar vad han håller på med så jag kör om på insidan, då blir gubben helt från vettet och trycker sig i arslet på min bil

Vad blev han sur för? man får köra om på "fel" sida på 70 sträckor. Hönsnötter finns det tydligen gott om, undrar hur hans dag blev på jobbet, eller hur blev den för dom stackarna som måste jobba med honom..

dusty Living in the fastlane
5 maj 2008 · 2 616 Inlägg

Roundcube skrev:
tjejen sa att hon inte orkade med mig mer efter 1.5 år, nåt annat har det inte vart...

hm tror du skrev i fel tråd

blacken
5 maj 2008 ·

Roundcube skrev:
tjejen sa att hon inte orkade med mig mer efter 1.5 år, nåt annat har det inte vart...

Jobbigt, hoppas att det "löser" sig för dig.. sad

MrSpeed
5 maj 2008 · 242 Inlägg

haha vilken jubelidiot tongue han fick ju sitt straff iallafall smile

Ford Focus (2012)
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
5 maj 2008 · 887 Inlägg

Till trådskaparen:

Det var mig du körde om din idiot!
Hade du inte gjort det så hade jag inte gasat efter dig för att få dig att inse vilken idiot du är!
Ge mig dina personuppgifter så skickar jag fakturar på skadorna till dig.















Hade iofs vart rätt så kul om nån på g.org var medlem och var den snurrande bilens förare. smile
Skön början på dagen iaf.
Till grabben som vart dumpad, lyft på hakan, finns mkt fisk ute i sjön.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Mortalis VW-nörd?
5 maj 2008 · 4 332 Inlägg

hehe dasti wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang